Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bas en Kerst mijn Bichenow Astrilde vogeltjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bas en Kerst mijn Bichenow Astrilde vogeltjes

    vooreerst samen met hen wens ik jullie een Zalig Kerstfeest. Ze maken het goed.

    al moet Kerst nog het vliegen oefenen. Ze durft nog niet uitvliegen maar ze kijkt naar Bas, je voelt dat de wil er wel is maar de durf nog niet. Ook het badje heeft ze nog niet ontdekt. Ze gaat er drinken. Ondanks het feit dat de fles hiervoor dient. Bij Valerie heeft het ook geduurd voor ze het ontdekte. Ik denk dat Bas wel degelijk een intelligent vogeltje is. Hij had alles snel door. Hij vliegt wellustig rond. Ik denk dat hij het ook wel leuk zou vinden als Kerst meedeed.
    een keer was ze geschrokken en was het kooitje uitgevlogen. Het heeft wel 4 uren geduurd eer ze de weg terug vond. Ook al deed Bas zijn best om haar te leiden.
    Een kwestie van geduld.
    Soms wil ik het badje voor een tijdje wegzetten om Kerst te verplichten aan de fles te zitten. Maar zou dit wel helpen ?
    ze heeft de fles wel gezien. Heeft ook gezien hoe Bas drinkt. Maar dat ze tegen de flesopening moet duwen heeft ze niet door.

    Ik denk wel dat ik een pop heb.

  • #2
    Ik zou het badje laten staan. Ze gaat vanzelf uit het flesje drinken.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Dank je wel Ton. Zal het doen.

      Opmerking


      • #4
        Nu Kerst heeft haar weg gevonden. Ze weet nu dat ze uit het kooitje kan vliegen en er weer in als ze er weer zin in heeft. Het gaat momenteel goed met beiden. Bas heeft haar helemaal geaccepteerd en zij Bas. Nu moet ze nog de weg vinden tot de waterfles. Ze drinkt nog steeds van het badwater. Ik zou haar dat willen afleren. Zou het helpen als ik deze voor een tijdje wegneem ?

        Zie hier een fotootje van haar.

        Opmerking


        • #5
          [IMG][/IMG]

          Opmerking


          • #6
            Ik heb een vraag. Kan iemand me hierop een antwoord geven. Jullie weten dat ik Kerst nog niet zo lang heb. Ik hoopte op een vrouwtje. Nu ik heb haar nog. Niet horen zingen. Wel Bas. Maar daarjuist was Bas weer aan het zingen, besprong de pop, maar de pop besprong hem ook. Echt. Ik. Vraag me nu af wat dit te betekenen heeft ?

            Opmerking


            • #7
              soms doen vogels wat we niet willen zien.

              ik weet wel dat 2 mannen, of 2 poppen, elkaar ook wel eens bespringen.

              misschien om te oefenen....

              wil je het zeker weten, dna van de vogels nemen.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Ik denk dat het twee mannetjes dan zijn

                Opmerking


                • #9
                  als je zeker een koppel wil, zou je eens moeten contacten met een kweker.

                  eentje die er al mee gekweekt heeft bijvoorbeeld.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Het is nu heel zeker. Ik heb twee mannetjes. Ik vraag me af moest ik er een vrouwtje bijzetten. (Lente) Zou de vrouw dan door de twee mannen opgejaagd worden ? Zou dit niet voor onnodig herrie zorgen ?
                    nu voor het eerst hoorde ik Kerst zingen. Anders dan Bas maar wel mooi. Ze zongen tegen elkaar op. En probeerden nadien elkaar te bevruchten.
                    Nu heb ik geen eiproblemen meer. Ze hebben samen wel een heel mooi nest gebouwd. Ze slapen er samen in.

                    Opmerking


                    • #11
                      ik zou er geen pop bijzetten, dan 1 man er uit halen.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Ton kan ik er dan een mannelijke zebravinkje erbij plaatsen ? Dit om hen aan te moedigen om meer te bewegen. Kerst (de laatste aanwinst) is nogal lui.

                        Opmerking


                        • #13
                          Waarschijnlijk heeft dat luie mannetje bij de vorige eigenaar niet zoveel vliegruimte gehad en is hij (nog) niet goed in staat om lange afstanden af te leggen. Of misschien is hij iets te dik waardoor hij wat minder in conditie is. Waarom zou je er een 3e vogel bij willen plaatsen?
                          Bekijk mijn vogels op:

                          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                          Opmerking


                          • #14
                            Omdat iemand die ook deze vogels gehouden had me dit aanraadde om de vogels meer te stimuleren. Die sprak zelfs van een koppel tropische vogels.
                            Inderdaad. Deze vogel is me nog wat te dik en de buitenruimte schrikt hem af. Met de Ag wordt iebel sterker in pootjes. Hij kan eindelijk springen op giersttros. Ook al deed Bas dit voor. Vandaag eindelijk heeft hij de waterfles gevonden. Ook een pluspunt voor Kerst. Hij neemt nu ook al een bad en vindt het nu erg fijn. Hij bootst nu meer en meer Bas na. Als Bas fruit begint hij ook. Als Bas in een bakje eet, gaat hij er ook van proeven. Als Bas buiten vliegt komt hij naar buiten en kijkt rond. Het komt wel goed met hem. Denk dat wat meer beweging voor hem ideaal zou zijn. Ook al is zijn vliegvaardigheid nog beneden peil. Hij is wel al sterker geworden dan in het begin. Hij is ook veel groter dan mijn kleine Bas. Maar ik weet het komt nog goed met hem. Ik ga hem zeer zeker niet weer naar de winkel brengen.

                            Opmerking


                            • #15
                              De Zebravink schijnt als soort nauw verwant te zijn aan de Bichenow. Ik begrijp dat hij uit een dierenwinkel komt. Daar zijn de kooitjes vaker wat kleiner. Als het diertje daar wat langer heeft gezeten, zal hij eerst zijn vleugels weer moeten trainen. Het komt wel goed met de nieuweling. Die vliegt over een paar maanden gewoon met jouw andere Bichenow door de kamer. Daarvoor heb je geen Zebravink nodig. Denk dat het dan allemaal wat te druk wordt in de kooi als je er wel een Zebravink bijzet. Je zou het voedsel ook wat kunnen rantsoeneren, zodat de nieuweling zich niet helemaal volpropt. Rustig aan met het eivoer (2 a 3 maal per week een heel klein beetje en geen extra's) en laat 'm maar een tijdje op klein beetje zaad en water leven. Wordt de kleine dikkerd rap slanker van. Komt ook zijn conditie weer ten goede.
                              Bekijk mijn vogels op:

                              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X