Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nederlandse kampioenschappen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nederlandse kampioenschappen

    Bijna 2000 vogels minder ingeschreven.Waar gaat dat naar toe?

  • #2
    Ik heb juist voor het eerst ingeschreven, 16 stuks. Dus aan mij heeft het niet gelegen.
    Maar de ontwikkelingen in de hobby inzake dierenwelzijn heeft er zeker mee te maken. Eigenlijk vind ik 7 dagen in een kooitje voor veel soorten ook niet zo geschikt. Ze zullen in de toekomst toch naar een kortere versie toe moeten denk ik.

    Opmerking


    • #3
      Vind dat eigenlijk een hele logische ontwikkeling. Het is een een hobby van vooral, met alle respect, mensen op leeftijd. Als ik mensen op bezoek krijg/ga of ik bezoek (gebeurd zelden) een beurs of TT dan ben ik vaak een van de jongsten. Daarnaast denk ik ook dat het dierenwelzijn, zoals Sytze al vermeld, een steeds grotere rol gaat spelen.

      Hoe was het in Soest Sytze? Was daar nog een interessante verkoopklasse?
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        De verkoopklasse was wel redelijk, maar het meeste is tussen 8 en 9 uur 's ochtends al verkocht/geruild door de inzenders zelf. Alleen mijn witborstrietvinken werden niet verkocht. Maar ja die zijn wat duurder en zoveel geld nemen mensen niet mee en hebben de meesten ook niet voor vogels over. Er zaten maar zo'n 185 vogels op de show, eigenlijk onbegrijpelijk. Er zijn zoveel mensen die australische prachtvinken en papegaaiamadines kweken. Waarom haalt de JMC wel meer dan 500 vogels? En de SNGN meer dan 1200? Ik zou zeggen dat je op zo'n show wilt laten zien wat je kweekt en hoe hoog de kwaliteit van je vogels is. Daar krijg je weer nieuwe contacten van die ook goede kwaliteit vogels kweken, zodat je wat kunt ruilen in de toekomst. Ik doe nu al zo'n 5 jaar mee en het is ook altijd een erg gezellige dag. Voor mijn vogels is het naar mijn idee geen belasting, eerder een leuk uitje. Zo zien ze eens wat anders dan hun eigen hok.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
          Bijna 2000 vogels minder ingeschreven.Waar gaat dat naar toe?
          Lijkt mij met name een logisch gevolg van de verkoop prijzen van sommige vogel soorten. Zo ben ik laatst wezen kijken naar wat nieuwe sijzen en kwam daarbij een mooi koppel oranjebuik vliegenvangers tegen, een soort die ik nog altijd eens wilde kweken. 1300 Euro meneer.....in geen 1300 jaar wat mij betreft.

          Opmerking


          • #6
            Iedereen heeft hier een punt.
            1.liefhebbers worden ouder en weinig jongeren stappen in (gezinsleven is totaal veranderd, minder tijd voor een hobby, eerder fitness).
            2.De eisen van dierenwelzijn schrikken zowel houders als TT-ers af, laat staan starters.
            3.Sommige verkopen hun vogels als gouden kippen met gouden eieren. En starters durven dat niet aan en velen willen het niet aan gaan (groot gelijk zeker?)!
            4. Accommodatie:de (buiten-)ruimte waarover men beschikt om vogels te houden mindert ook. Nieuwe kooien en voli's kosten ook handenvol geld.
            5.Tentoonstellingen doen is niet voor iedereen weggelegd: veel tijd, energie (training - poetsen- klaarzetten), verplaatsing, kwaliteit van de vogels, aanschaf TT en trainingskooien,...

            er zullen nog wel factoren meespelen, die individueel soms onoverkoombaar zijn.
            parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
              Bijna 2000 vogels minder ingeschreven.Waar gaat dat naar toe?
              we hebben het over de bondsshow toch ?

              je zou juist verwachten, nu de NBvV en de Anbvv, samen de show organiseren, er meer vogels zouden zijn.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                er zijn denk ik ook een boel mensen die het niet zien zitten i.v.m. de vogelgriep! heb het van meerdere gehoord die daarom niet inschrijven.

                Opmerking


                • #9
                  Vogelgriep en overgang naar een gecombineerde TT tussen NbVV en Anbvv heeft hier mijn inziens ook mee te maken.
                  Mischien willen mensen even een stapje terug nemen en aanzien hoe de samenwerkings show tussen de twee bonden verloopt.

                  Ik volg vanuit de verte (Nieuw Zeeland) toch wel wat shows en zie juist dat er verschillende TT's waren waar het aanal inschrijvingen hoger lag dan het jaar ervoor.

                  Voor alle mensen die hebben ingeschreven, veel success!

                  gr kees

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet of minder hebben ingeschreven vanwege de vogelgriep. Begrijpelijk. De fusie heeft misschien ook mensen niet tevreden gesteld met boycot tot gevolg(?) (Om maar een balletje op tr gooien, begreep dat er mensen in Limburg niet erg tevreden waren) al denk ik dat vogelgriep hier de grote boosdoener is


                    Las ook dat er meer duiven zijn ingezonden. Mij hoor je niet klagen

                    Opmerking


                    • #11
                      Amigo de los Psittacidos

                      Look deep into nature and you will understand everything better

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
                        De vogelgriep heeft feitelijk alleen betrekking op watervogels en hoenders. Hooguit aangevuld met een roofvogel/aaseter die van een besmet kadaver vreet)
                        In geval de vogelgriep nog rondwaart zouden voor wat betreft de bondsshow hooguit deze categorie vogels geweerd moeten worden.
                        In de praktijk komt dat neer op de kwartels, patrijzen en eventueel een paar frankolijnen.
                        feitelijk gezien heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar het gaat meer om wat tussen de oren zit. Als ik volgende week een afspraak heb staan om in Apeldoorn duiven te kopen en ik hoor dat nog geen 5 km daar vandaan een uitbraak is, zou ik me toch even achter de oren krabben. Ondanks dat de kans zeer klein is dat mijn halve hok om ligt na de aanschaf.


                        Opmerking


                        • #13
                          Zit hier en daar zeker tussen de oren, maar we moeten vooral niet uit het oog verliezen dat er -nota bene verspreid over het gehele land- tienduizenden vogelliefhebbers zijn en dat er voor zover mij bekend (de lobbypartijen hadden dan ook al lang hun trompettergeschal ten gehore gebracht) nog steeds geen collecties zijn getroffen door de vogelgriep.
                          Zelf zit ik letterlijk midden tussen de getroffen gebieden Biddinghuizen/Kamperveen, de wind heeft ook nog eens een poosje 'ongunstig' gestaan, maar ik heb nog niet eens overwogen om mij vogels binnen te houden. For the record, ik heb geheel geen uitval gehad. (ook niet tijdens de vorige uitbraak in Kamperveen enkele jaren geleden)
                          De lokale wildstand doet het hier verder ook prima, inclusief de watervogels!


                          Voor wat betreft de samenwerking met PS en AO heb ik begrepen dat dit in principe een zaak van tekort aan beschikbare ruimte is geweest, of wel de Americahal zou daarvoor niet groot genoeg zijn geweest. Dat kan natuurlijk zo zijn.

                          Voor wat betreft het aanbod vanuit PS en OA denk ik niet eens zozeer aan al dan niet overeenstemmende vraagprogramma's maar meer aan de publieksaantrekkelijke kant van een waterpartij met bijbehorende vogels, wat fazanten, een paar kraanvogels en dergelijke, hetgeen in combinatie met een altijd indrukwekkende collectie grote papegaaien vanuit de PS het totaalplaatje van 's lands grootste bondsshow naar een geheel andere dimensie tilt.

                          Degenen die destijds aanwezig zijn geweest in Zutphen zullen zich de positieve reacties vast nog wel herinneren.
                          Amigo de los Psittacidos

                          Look deep into nature and you will understand everything better

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
                            Zit hier en daar zeker tussen de oren, maar we moeten vooral niet uit het oog verliezen dat er -nota bene verspreid over het gehele land- tienduizenden vogelliefhebbers zijn en dat er voor zover mij bekend nog steeds geen collecties zijn getroffen door de vogelgriep.
                            Mij zijn inderdaad ook geen gevallen bekend. Maar hoe zullen de overheidsinstanties toekijken als al die vogels naar Apeldoorn en terug worden vervoerd? Als die een halt toeroepen heb je helaas te luisteren, of dat zebravinken het H5N8 kunnen oplopen of niet.


                            Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
                            Voor wat betreft de samenwerking met PS en AO heb ik begrepen dat dit in principe een zaak van tekort aan beschikbare ruimte is geweest, of wel de Americahal zou daarvoor niet groot genoeg zijn geweest. Dat kan natuurlijk zo zijn.

                            Voor wat betreft het aanbod vanuit PS en OA denk ik niet eens zozeer aan al dan niet overeenstemmende vraagprogramma's maar meer aan de publieksaantrekkelijke kant van een waterpartij met bijbehorende vogels, wat fazanten, een paar kraanvogels en dergelijke, hetgeen in combinatie met een altijd indrukwekkende collectie grote papegaaien vanuit de PS het totaalplaatje van 's lands grootste bondsshow naar een geheel andere dimensie tilt.
                            Ah zo had ik het zelf nog niet bekeken inderdaad. En inderdaad, het zou wel zeer tof zijn als er een haan vuurrug fazant oid in een mooie aangekleedde ren wordt gezet.

                            Opmerking


                            • #15
                              Kunnen we nog wel spreken van een Nederlands kampioenschap met de uitsluitingen door de vogelgriep maatregelen.Bondsshow past mijn inziens beter.

                              Opmerking

                              Working...
                              X