Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Nederlandse kampioenschappen

Senior lid
    Thanks
    132

Nederlandse kampioenschappen

Bijna 2000 vogels minder ingeschreven.Waar gaat dat naar toe?

Senior lid Sytze F's Avatar
    Thanks
    35
    Ik heb juist voor het eerst ingeschreven, 16 stuks. Dus aan mij heeft het niet gelegen.
    Maar de ontwikkelingen in de hobby inzake dierenwelzijn heeft er zeker mee te maken. Eigenlijk vind ik 7 dagen in een kooitje voor veel soorten ook niet zo geschikt. Ze zullen in de toekomst toch naar een kortere versie toe moeten denk ik.

Vind dat eigenlijk een hele logische ontwikkeling. Het is een een hobby van vooral, met alle respect, mensen op leeftijd. Als ik mensen op bezoek krijg/ga of ik bezoek (gebeurd zelden) een beurs of TT dan ben ik vaak een van de jongsten. Daarnaast denk ik ook dat het dierenwelzijn, zoals Sytze al vermeld, een steeds grotere rol gaat spelen.

Hoe was het in Soest Sytze? Was daar nog een interessante verkoopklasse?
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid Sytze F's Avatar
    Thanks
    35
    De verkoopklasse was wel redelijk, maar het meeste is tussen 8 en 9 uur 's ochtends al verkocht/geruild door de inzenders zelf. Alleen mijn witborstrietvinken werden niet verkocht. Maar ja die zijn wat duurder en zoveel geld nemen mensen niet mee en hebben de meesten ook niet voor vogels over. Er zaten maar zo'n 185 vogels op de show, eigenlijk onbegrijpelijk. Er zijn zoveel mensen die australische prachtvinken en papegaaiamadines kweken. Waarom haalt de JMC wel meer dan 500 vogels? En de SNGN meer dan 1200? Ik zou zeggen dat je op zo'n show wilt laten zien wat je kweekt en hoe hoog de kwaliteit van je vogels is. Daar krijg je weer nieuwe contacten van die ook goede kwaliteit vogels kweken, zodat je wat kunt ruilen in de toekomst. Ik doe nu al zo'n 5 jaar mee en het is ook altijd een erg gezellige dag. Voor mijn vogels is het naar mijn idee geen belasting, eerder een leuk uitje. Zo zien ze eens wat anders dan hun eigen hok.

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
    Lijkt mij met name een logisch gevolg van de verkoop prijzen van sommige vogel soorten. Zo ben ik laatst wezen kijken naar wat nieuwe sijzen en kwam daarbij een mooi koppel oranjebuik vliegenvangers tegen, een soort die ik nog altijd eens wilde kweken. 1300 Euro meneer.....in geen 1300 jaar wat mij betreft.

Senior lid
    Thanks
    23
    Iedereen heeft hier een punt.
    1.liefhebbers worden ouder en weinig jongeren stappen in (gezinsleven is totaal veranderd, minder tijd voor een hobby, eerder fitness).
    2.De eisen van dierenwelzijn schrikken zowel houders als TT-ers af, laat staan starters.
    3.Sommige verkopen hun vogels als gouden kippen met gouden eieren. En starters durven dat niet aan en velen willen het niet aan gaan (groot gelijk zeker?)!
    4. Accommodatie:de (buiten-)ruimte waarover men beschikt om vogels te houden mindert ook. Nieuwe kooien en voli's kosten ook handenvol geld.
    5.Tentoonstellingen doen is niet voor iedereen weggelegd: veel tijd, energie (training - poetsen- klaarzetten), verplaatsing, kwaliteit van de vogels, aanschaf TT en trainingskooien,...

er zullen nog wel factoren meespelen, die individueel soms onoverkoombaar zijn.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    299
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
    we hebben het over de bondsshow toch ?

je zou juist verwachten, nu de NBvV en de Anbvv, samen de show organiseren, er meer vogels zouden zijn.

Senior lid
    Thanks
    3
    er zijn denk ik ook een boel mensen die het niet zien zitten i.v.m. de vogelgriep! heb het van meerdere gehoord die daarom niet inschrijven.

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Vogelgriep en overgang naar een gecombineerde TT tussen NbVV en Anbvv heeft hier mijn inziens ook mee te maken.
    Mischien willen mensen even een stapje terug nemen en aanzien hoe de samenwerkings show tussen de twee bonden verloopt.

Ik volg vanuit de verte (Nieuw Zeeland) toch wel wat shows en zie juist dat er verschillende TT's waren waar het aanal inschrijvingen hoger lag dan het jaar ervoor.

Voor alle mensen die hebben ingeschreven, veel success!

gr kees

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet of minder hebben ingeschreven vanwege de vogelgriep. Begrijpelijk. De fusie heeft misschien ook mensen niet tevreden gesteld met boycot tot gevolg(?) (Om maar een balletje op tr gooien, begreep dat er mensen in Limburg niet erg tevreden waren) al denk ik dat vogelgriep hier de grote boosdoener is

Las ook dat er meer duiven zijn ingezonden. Mij hoor je niet klagen

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Soester Kampioenschappen
    Door vinkenliefhebber in forum Tentoonstellingen
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 25-11-2013, 15:30
  2. 11e Open Noord-Nederlandse Kampioenschappen
    Door F.Hakvoort in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 15-11-2011, 00:23
  3. open Noord Nederlandse kampioenschappen