Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: Nederlandse kampioenschappen

Stamgast rupicola's Avatar
    Thanks
    41
    Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    De vogelgriep heeft feitelijk alleen betrekking op watervogels en hoenders. Hooguit aangevuld met een roofvogel/aaseter die van een besmet kadaver vreet)
    In geval de vogelgriep nog rondwaart zouden voor wat betreft de bondsshow hooguit deze categorie vogels geweerd moeten worden.
    In de praktijk komt dat neer op de kwartels, patrijzen en eventueel een paar frankolijnen.

In het kader van de fusie der Nederlandse bonden geldt (zoals bij zoveel beslissingen) dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken.
    Laat tegelijk echter duidelijk zijn dat deze fusie een belangrijke stap is geweest ten bate van het voortbestaan van onze gezamenlijke hobby.
    Los daarvan heb ik ook bepaald niet de indruk dat deze liefhebbers (die dan zoveel moeite met deze fusie hebben) zich spontaan hebben gemeld om plaats te nemen in het bestuur en als zodanig een bijdrage te leveren teneinde 'hun' bond gaande te houden! Laat duidelijk zijn dat oproepen daartoe meer dan voldoende zijn gepubliceerd.

Wat ik ten aanzien van de bondsshow nog steeds als een gemiste kans beschouw is de teloorgang van de samenwerking tussen Parkieten Sociëteit, Aviornis en de ANBvV gedurende de laatste bondshows te Zutphen.
    Zoals we weten zijn NBvV en ANBvV inmiddels samengevoegd en is die samenwerking met PS en AO op de bondsshow op een laag pitje gekomen.
    We weten ook dat VOGEL 2017 voor de laatste keer in de Americahal te Apeldoorn plaats zal vinden.
    Hopelijk biedt de nieuwe locatie ook mogelijkheden om voornoemde samenwerkingsverbanden weer op de rails te zetten, waarmee een significant bredere show neergezet kan worden.
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
    De vogelgriep heeft feitelijk alleen betrekking op watervogels en hoenders. Hooguit aangevuld met een roofvogel/aaseter die van een besmet kadaver vreet)
    In geval de vogelgriep nog rondwaart zouden voor wat betreft de bondsshow hooguit deze categorie vogels geweerd moeten worden.
    In de praktijk komt dat neer op de kwartels, patrijzen en eventueel een paar frankolijnen.
    feitelijk gezien heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar het gaat meer om wat tussen de oren zit. Als ik volgende week een afspraak heb staan om in Apeldoorn duiven te kopen en ik hoor dat nog geen 5 km daar vandaan een uitbraak is, zou ik me toch even achter de oren krabben. Ondanks dat de kans zeer klein is dat mijn halve hok om ligt na de aanschaf.

Wat ik ten aanzien van de bondsshow nog steeds als een gemiste kans beschouw is de teloorgang van de samenwerking tussen Parkieten Sociëteit, Aviornis en de ANBvV gedurende de laatste bondshows te Zutphen.
    Zoals we weten zijn NBvV en ANBvV inmiddels samengevoegd en is die samenwerking met PS en AO op de bondsshow op een laag pitje gekomen.
    We weten ook dat VOGEL 2017 voor de laatste keer in de Americahal te Apeldoorn plaats zal vinden.
    Hopelijk biedt de nieuwe locatie ook mogelijkheden om voornoemde samenwerkingsverbanden weer op de rails te zetten, waarmee een significant bredere show neergezet kan worden.
    Eens, vooral de PS, puur omdat deze vogels ook allemaal in het vraagprogramma staan van de NBvV. Maar was deze ook niet ontstaan door onenigheid met de landelijke bond?

Aviornis (maar ook klein dier) heeft natuurlijk maar een klein deel waar de NBvV ook geïnteresseerd in is. (duiven, kwartels, patrijzen etc.). Een samenwerking zou een boost voor die groepen kunnen betekenen. Wat niet verkeerd zou zijn aangezien deze groepen bij de NBvV toch wel als ondergeschoven kindjes bekend staan. Maar ik zou het vanuit Aviornis/klein dier wel begrijpen als er daarom niet veel animo voor een samenwerking zou zijn
    Aan de andere kant, het zou wel mooi zijn als de NBvV mensen meer zouden te weten komen over de Aviornis/klein dier mensen en visa versa

Stamgast rupicola's Avatar
    Thanks
    41
    Zit hier en daar zeker tussen de oren, maar we moeten vooral niet uit het oog verliezen dat er -nota bene verspreid over het gehele land- tienduizenden vogelliefhebbers zijn en dat er voor zover mij bekend (de lobbypartijen hadden dan ook al lang hun trompettergeschal ten gehore gebracht) nog steeds geen collecties zijn getroffen door de vogelgriep.
    Zelf zit ik letterlijk midden tussen de getroffen gebieden Biddinghuizen/Kamperveen, de wind heeft ook nog eens een poosje 'ongunstig' gestaan, maar ik heb nog niet eens overwogen om mij vogels binnen te houden. For the record, ik heb geheel geen uitval gehad. (ook niet tijdens de vorige uitbraak in Kamperveen enkele jaren geleden)
    De lokale wildstand doet het hier verder ook prima, inclusief de watervogels!

Voor wat betreft de samenwerking met PS en AO heb ik begrepen dat dit in principe een zaak van tekort aan beschikbare ruimte is geweest, of wel de Americahal zou daarvoor niet groot genoeg zijn geweest. Dat kan natuurlijk zo zijn.

Voor wat betreft het aanbod vanuit PS en OA denk ik niet eens zozeer aan al dan niet overeenstemmende vraagprogramma's maar meer aan de publieksaantrekkelijke kant van een waterpartij met bijbehorende vogels, wat fazanten, een paar kraanvogels en dergelijke, hetgeen in combinatie met een altijd indrukwekkende collectie grote papegaaien vanuit de PS het totaalplaatje van 's lands grootste bondsshow naar een geheel andere dimensie tilt.

Degenen die destijds aanwezig zijn geweest in Zutphen zullen zich de positieve reacties vast nog wel herinneren.
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    Zit hier en daar zeker tussen de oren, maar we moeten vooral niet uit het oog verliezen dat er -nota bene verspreid over het gehele land- tienduizenden vogelliefhebbers zijn en dat er voor zover mij bekend nog steeds geen collecties zijn getroffen door de vogelgriep.
    Mij zijn inderdaad ook geen gevallen bekend. Maar hoe zullen de overheidsinstanties toekijken als al die vogels naar Apeldoorn en terug worden vervoerd? Als die een halt toeroepen heb je helaas te luisteren, of dat zebravinken het H5N8 kunnen oplopen of niet.

Voor wat betreft de samenwerking met PS en AO heb ik begrepen dat dit in principe een zaak van tekort aan beschikbare ruimte is geweest, of wel de Americahal zou daarvoor niet groot genoeg zijn geweest. Dat kan natuurlijk zo zijn.

Voor wat betreft het aanbod vanuit PS en OA denk ik niet eens zozeer aan al dan niet overeenstemmende vraagprogramma's maar meer aan de publieksaantrekkelijke kant van een waterpartij met bijbehorende vogels, wat fazanten, een paar kraanvogels en dergelijke, hetgeen in combinatie met een altijd indrukwekkende collectie grote papegaaien vanuit de PS het totaalplaatje van 's lands grootste bondsshow naar een geheel andere dimensie tilt.
    Ah zo had ik het zelf nog niet bekeken inderdaad. En inderdaad, het zou wel zeer tof zijn als er een haan vuurrug fazant oid in een mooie aangekleedde ren wordt gezet.

Stamgast
    Thanks
    135
    Kunnen we nog wel spreken van een Nederlands kampioenschap met de uitsluitingen door de vogelgriep maatregelen.Bondsshow past mijn inziens beter.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Soester Kampioenschappen
    Door vinkenliefhebber in forum Tentoonstellingen
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 25-11-2013, 15:30
  2. 11e Open Noord-Nederlandse Kampioenschappen
    Door F.Hakvoort in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 15-11-2011, 00:23
  3. open Noord Nederlandse kampioenschappen
    Door wolverine in forum Tentoonstellingen