Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogeltentoonstelling Beilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogeltentoonstelling Beilen


  • #2
    Ik heb er ook 14 vogels zitten, dus wie nog mooie rietvinken en nonnen wil zien moet zeker een bezoekje komen brengen!

    Opmerking


    • #3
      Als het de mooiste tentoonstelling van het noorden is,is het zeker de moeite waard,en het is vast leuk om naar een kwintet van een zanggrootmeester te luisteren.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F Bekijk Bericht
        Ik heb er ook 14 vogels zitten, dus wie nog mooie rietvinken en nonnen wil zien moet zeker een bezoekje komen brengen!
        dat is een aardig stukje weg voor je Sytze.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Je vergat er bij te zeggen "voor Nederlandse begrippen".

          In een klein kikkerlandje dat slechts enkele honderden kilometers lang en breed is, is niets ver weg. LOL!


          gr kees

          Opmerking


          • #6
            dat is waar.......

            ik vind 2 uur rijden al een behoorlijk stuk.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Show Beilen

              Zag er weer prima uit.
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking


              • #8
                Haha leuk Jan, 2x brons gehaald dus. Ik wist het nog niet. Door mijn werk kon ik niet bij de opening zijn, ik ga morgen pas kijken.
                Nou die bleekkopnon dat snap ik, dat is 1 van mijn beste vogels in mijn optiek. Die hades is wel goed diepzwart en in superconditie, maar deze is mij een maatje te klein en teveel zwart in de staart, dus die had ik zelf ingeschat op 91 en daarmee haal je vast geen brons op deze show.

                Opmerking


                • #9
                  Leuk gedaan Jan, en Sytze F gefeliciteerd.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F Bekijk Bericht
                    Haha leuk Jan, 2x brons gehaald dus. Ik wist het nog niet. Door mijn werk kon ik niet bij de opening zijn, ik ga morgen pas kijken.
                    Nou die bleekkopnon dat snap ik, dat is 1 van mijn beste vogels in mijn optiek. Die hades is wel goed diepzwart en in superconditie, maar deze is mij een maatje te klein en teveel zwart in de staart, dus die had ik zelf ingeschat op 91 en daarmee haal je vast geen brons op deze show.
                    Gefeliciteerd Sytze maak er maar 4x van.Vogels hadden prima conditie.

                    Jan.
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Last edited by Jan Vriend; 03-12-2016, 11:39.

                    Opmerking


                    • #11
                      mooie plaatjes van mooie vogels......
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        4x brons inderdaad, maar wel anders dan ik had verwacht. Heb wat mijn vraagtekens bij deze keuring, meer dan gewoonlijk. De hadesnon had 93, maar de staart is niet egaal geel en hij is niet fors genoeg. Bij een vogel met weinig foutkenmerken als een hades mag daar strenger op gelet worden. De witkopnon kreeg ook 93, maar die gaat dat op het NK of bij een speciaalclub ook niet halen denk ik. De gele rietvinken daarentegen kregen max 91 punten en ik heb dit jaar al met 4 vogels 93 of hoger gehad. De bleekkop op de foto kreeg maar 90, de andere 92 en hebben beide eerder al eens 94 gehad. Die eerste zat er vandaag trouwens ook niet zo best meer bij. De andere 13 waren nog net zo vrolijk als toen ik ze dinsdag bracht. Dus ik wil toch eens het NK proberen waarbij ze nog 2 dagen langer in een kooi moeten zitten.

                        Opmerking


                        • #13
                          Een keuring blijft altijd discutabel,gewoon je eigen ding blijven doen.Zelf speel al jaren met Duitse kuiven en het is nog altijd maar weer afwachten.De ene keer 89 en de ander keer 92 punten ik kijk er niet raar meer van op,zijn soms net jojo,s.
                          Succes verder.

                          Jan.

                          Opmerking


                          • #14
                            Al met al zat er een leuke varieteit aan tropen, waar je lonchuras een mooie aanvulling op waren Sytze. Zeker een verrijking van onze show en we hopen dat je volgend jaar weer van de partij bent!

                            Opmerking

                            Working...
                            X