Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke mutatie is dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke mutatie is dit?


  • #2

    Opmerking


    • #3
      Is waarschijnlijk een ondersoort.

      Opmerking


      • #4
        is moeilijk te zien zo, de foto`s zijn niet best.....

        maar wat ik er van zie, is het geen mutatie.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          ton waarom zou ik vragen wat voor mutatie dit is als het geen mutatie is? dit is mutatie en man zo jammer

          Opmerking


          • #6
            Last edited by goudhaantje; 23-11-2016, 21:51.

            Opmerking


            • #7
              Gewoon een jong naast zijn vader lijkt mij? Jong is duidelijk nog niet mooi op kleur. Vind hem er ook niet heel fit uitzien.
              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
              Vergeet niet te kijken op mijn site!
              http://birdbreeder.simpsite.nl/

              Opmerking


              • #8
                is het zo moeilijk te accepteren dat het een mutant is ,en nee het is geen jong. ALSTUBLIEFT wat is dit voor mutatie

                Opmerking


                • #9
                  Ik denk dat goudhaantje hier wel een punt heeft, ten eerste is de snavel erg licht van kleur en onder de snavel is de vogel ook bijna wit, terwijl dat normaal gesproken (zelfs bij jonge japanse nachtegalen van deze grootte/afmetingen al)veel meer rood(snavel) respectievelijk geel(onder de snavel) is)
                  Daar komt nog bij dat het gezien de sterk aanwezige roestbruine kleur op de borst inderdaad duidelijk geen (nog erg) jonge vogel is.
                  Dus zijn bewering dat het geen jong is klopt (hoogstwaarschijnlijk) gewoon en bovendien waarom zou hij daarover liegen.

                  Ik vind overigens wel dat de vogel niet bepaald oogt alsof hij fit (in goede conditie) is.
                  Het kan dus heel goed om een mutatie gaan, tenzij de vogel als gevolg van bepaalde gebreken in de voeding kleurafwijkingen laat zien, maar daar zou je
                  normaal gesproken niet vanuit gaan. Ben wel benieuwd wat goudhaantje verder nog over de vogel kan vertellen, zelf gekweekt, al lang in je bezit, hoe oud is de vogel ongeveer ,voedingspatroon , evt vroegere huisvesting als de vogel van iemand anders af komt etc etc
                  Dus misschien kan Goudhaantje hier wat meer over vertellen?!

                  Opmerking


                  • #10
                    hij komt van een goede kweker. ik had hem geruild voor bloedverversing en was toen kleurloos. Ik had nog andere poppen dus wilde hem wegdoen. Toen kwam ze uit de rui en zag dat het om een reductie van het geel ging. De pop is niet super gezond maar is ook niet mager . Ik ben alleen benieuwd naar de naam mutatie want ik heb deze nog niet gezien ondanks deze misschien vaker is voorgekomen.de izabellen en pastellen vallen natuurlijk meer op. Het groen is grijs en het geel is wit. Het is geen kampioen maar het is mijn eerste mutant na 9 jaar deze soort te hebben gekweekt

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Bericht
                      ...tenzij de vogel als gevolg van bepaalde gebreken in de voeding kleurafwijkingen laat zien...
                      Zoiets heb je bij Brilvogels ook, zonder de juiste voeding worden ze grijs in plaats van geel.

                      In dit geval heeft goudhaantje nog meer nachtegalen en ik ga er van uit dat die op het zelfde voer zitten en die zijn wel goed van kleur, neem ik gemakshalve maar even aan.

                      Ergens vind ik de vogel er ook niet fris uit zien, wellicht heeft hij een of ander gebrek waardoor hij zijn oorspronkelijke kleur niet heeft. Een mutatie van de Japanse nachtegaal heb ik nog nooit gezien maar voor alles moet er een eerste keer zijn natuurlijk.

                      Opmerking


                      • #12
                        Deze mutatie ben ik vorig jaar al eens tegengekomen op een tt:



                        Maar lijkt helemaal niet op de getoonde vogel. Het lijkt wel of er een factor de gele kleur belet van te vormen en dan wordt inderdaad groen een flets blauw (of in dit geval grijs) en geel zonder geel is inderdaad wit.

                        Opmerking


                        • #13
                          als niemand het weet noem ik het blauw

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik denk ook eerder aan geen mutatie, maar zoals Eurphonia en Bobbie zeggen, eerder gebrek voeding en/of natuurlijk licht.
                            Hoe lang zit deze vogel in dezelfde omstandigheden als de man die ook op de foto staat ?
                            Ik ben wel benieuwd;, als dit meer dan 6 maanden is, zou het misschien toch een mutatie kunnen zijn.
                            Ik heb wel eerder Japanse Nachtegalen gezien die erg lijken op deze, een half jaar later bij mij in de buitenvoliere kleuren ze helemaal op, maar zoals ik zie, ik sluit een mutatie ook niet uit.
                            Last edited by DimitriD; 26-11-2016, 16:35.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door goudhaantje Bekijk Bericht
                              is het zo moeilijk te accepteren dat het een mutant is ,en nee het is geen jong. ALSTUBLIEFT wat is dit voor mutatie
                              Goudhaantje,

                              Je gaat er zelf vanuit dat het een mutatie is.Op welke argumentatie trek je deze conclusie?(alleen de kleur?)Waarom is het geen modificatie?

                              Jan.

                              Opmerking

                              Working...
                              X