Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel dode vogeltjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Veel dode vogeltjes

    Ik heb afgelopen maart een voliere in de tuin gebouwd. Hij staat uit de wind en is 3 meter lang, 2 meter hoog en 1 meter breed. Er zitten zo'n 20 vogels in.

    Nu zijn er in 8 maanden al 2 zebravinken, 3 kanaries (waarvan 1 jong), 2 Europese sijzen, een gouldamadine en 2 Chinese dwergkwartels dood gegaan.

    Ze krijgen iedere dag voer van mij (hangfles aan het plafond en een schaal op de grond bij de kwartels), ik die schaal staat ook een bakje eivoer wat ik iedere dag en soms om de dag ververs. Verder staan er op twee plaatsen waterflessen waar iedere dag vers water in gaat.

    Waar zou het aan kunnen liggen. Ze sterven ook iedere keer met periodes. De eerste keer was rond juni. Toen stierven 2 zebravinken, 3 kanaries en een Europese sijs. En afgelopen week waren het de gouldamadine, de andere sijs en een Chinese dwergkwartel.

    Ik hoor graag waar het aan kan liggen en wat ik er aan kan doen.

    Het kan geen ongedierte zijn en heb wel tijdens de broed bloedluis gehad waardoor ik veel jonge vogels heb zien sterven maar die zijn nu niet aanwezig omdat het te koud is.

  • #2
    Begrijp dat je dus geen nachthok hebt.
    Dus open voliere.
    Eerste waar ik aa denk is toch tocht.

    mvg ronald

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        hebben ze wel droge plekken om te slapen, als ze buiten slapen ?

        verder als je voliere niet overdekt is, kan het een besmetting zijn van wilde vogels.

        je zou eens wat mest van een vogel, kunnen laten testen, door een goede dierenarts.

        tocht kan heel geniepig zijn he, door een klein kiertje, kan het flink tochten.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Voliere is ook helemaal overkapt. Sta echt voor een raadsel.

          Opmerking


          • #6
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              Ik denk dat het inderdaad met vocht te maken had. Ik had namelijk de voliere afgesloten en op de grond begon al schimmel te groeien. Heb nu overdag steeds 1 kan open en die doe ik 's avonds dan dicht. Dan kan de voliere een beetje luchten.

              Opmerking


              • #8
                Er bestaan vele soorten schimmels, sommigen ongevaarlijk en sommigen zeer gevaarlijk. Een schimmel waar vogelliefhebbers nog al eens mee te maken hebben is megabacterie. De naam doet vermoeden dat het hier om een bacterie gaat maar dat klopt niet, het is een zeer gevaarlijke schimmel die zomaar bij een acute infectie heel je bestand uit kan roeien. Aspergillus Fumigatus is er ook nog zo een.

                Heb je misschien wat duiven bij jou in de buurt rond vliegen? die hebben nog al eens last van Aspergillus.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bigstinos Bekijk Bericht
                  Ik heb afgelopen maart een voliere in de tuin gebouwd. Hij staat uit de wind en is 3 meter lang, 2 meter hoog en 1 meter breed. Er zitten zo'n 20 vogels in.

                  Nu zijn er in 8 maanden al 2 zebravinken, 3 kanaries (waarvan 1 jong), 2 Europese sijzen, een gouldamadine en 2 Chinese dwergkwartels dood gegaan.

                  Ze krijgen iedere dag voer van mij (hangfles aan het plafond en een schaal op de grond bij de kwartels), ik die schaal staat ook een bakje eivoer wat ik iedere dag en soms om de dag ververs. Verder staan er op twee plaatsen waterflessen waar iedere dag vers water in gaat.

                  Waar zou het aan kunnen liggen. Ze sterven ook iedere keer met periodes. De eerste keer was rond juni. Toen stierven 2 zebravinken, 3 kanaries en een Europese sijs. En afgelopen week waren het de gouldamadine, de andere sijs en een Chinese dwergkwartel.

                  Ik hoor graag waar het aan kan liggen en wat ik er aan kan doen.

                  Het kan geen ongedierte zijn en heb wel tijdens de broed bloedluis gehad waardoor ik veel jonge vogels heb zien sterven maar die zijn nu niet aanwezig omdat het te koud is.
                  [COLOR="#0000FF"]
                  Wat een mogelijkheid is die niemand opgeeft is het volgende.

                  Die zogenaamde voorraad voer silo's zijn gevoelig voor vocht.
                  Om die reden blokkeert het voer en stroomt dan niet meer door.
                  Vochtig voer zwelt door vocht in de omgeving.

                  Het gevolg is dat een ogenschijnlijke volle voer bak geen zaad meer geeft omdat het blokkeert.
                  Resultaat is een voerbak vol met schillen en verhongerende vogels bij onbereikbaar voer.

                  [/COLOR]

                  Opmerking


                  • #10
                    die silo`s zijn ook ondingen.

                    mijns inziens elke dag vers zaad geven.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking

                    Working...
                    X