Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kleur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke kleur?

    Heey allemaal
    Wie kan mij zeggen welke kleur deze zebravink is? Eerst was hij bijna volledig wit en nu is hij iets tussen wit en bruin in. Ik heb hem gekweekt uit wit splitbruin x bruin, de man van dit kweekkoppel heb ik zelf gekweekt en behalve grijsmasker wit en bruin heb ik nooit iets anders eruit gekregen dus ik vermoedt dat het iets is langst de pop. Hij is nog wel op kleur aan het komen.


    grtjs
    Bijgevoegde Bestanden
    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

  • #2
    Dit is volgens mij een isabel grijze. Als de pop bruin is is zij tevens split isabel. Je witte man kan zowel vol als split isabel zijn, want wit maskeert alle kleuren.

    Opmerking


    • #3
      Dankje barmsijscabaret
      Dan is dat toch een goed verbiorgen mutatie, van de man is de vader een maskergrijze dus dan zal deze al split zijn geweest voor isabel en dat dan doorgegeven aan de zoon wat er dan in combinatie met die bruine pop is uitgekomen. Van ergens anders kan het niet komen omdat ik die zebravinkjes al 5generaties heb en daar nooit een isabele heeft tussengezeten.

      grtjs
      Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

      Opmerking


      • #4
        Mooie vogel! Lijkt inderdaad isabel, wel grappig dat hij eerst wit was en zo verkleurd. Maar net als met goulds vaak het geval is het zijn soms net toverballen. Had 2 paarsborsten en daar kwam een witborst uit. Er wordt met zoveel kleuren gekweekt dat ineens een bepaalde kleur weer naar voren kan komen.

        Opmerking


        • #5
          Ja inderdaad een mooi exemplaar, die gaat samen met de anderen terug in de voliere in het voorjaar. En als hij dan voor jongen zorgt kan ik er daar wel een van op de moeder zetten, dan zit split op split en daar komen er dan weer isabelen uit als ik het goed heb, dan heb ik weer wat anders tussen al mijn witte en bruine zitten.


          grtjs
          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

          Opmerking


          • #6
            Kun je dan niet beter op zoek gaan naar een andere isabel, anders krijg je misschien last van inteelt. Moeder-zoon, zoon-zoon weer op moeder. Ik weet niet of en dan al genoeg verschil is.

            Opmerking


            • #7
              Ik bedoelde de zoon van de vader op de moeder van de vader, grootmoeder op kleinzoon dus, dat kan je wel 1 keer zonder veel problemen doen, je krijgt pas echt broblemen als je dat steeds weer opnieuw doet maar 1 keer kan normaal geen kwaad hoor.
              Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

              Opmerking


              • #8
                idd yoran, dit wordt gebruikt bij lijnenteelt in de stamopbouw!
                parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                Opmerking

                Working...
                X