Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kleur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke kleur

    deze vogel is in mijn bezit maar wat is de kleur
    enkele foto voor de kleur
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Ik ben geen kenner, maar het lijkt hard op een kruising met een rosei colli (heb er ooit al eens zo eentje gezien tussen personata en rosei colli, maar die had meer rood in het masker)

    Opmerking


    • #3
      Heb je die vogel gekocht of gekweekt?Hoe oud is die?
      Hij (of zij)heeft een rode streep op de borst daar ga ik me niet over uitspreken.
      Maar op het eerste zicht lijkt dit wel een turquoise te zijn.

      Opmerking


      • #4
        heb deze vogel vandaag gekocht zat tussen allemaal wildkleuren en die streep zijn enkele oranje veren leeftijd weet ik niet maar is van 2016.

        Opmerking


        • #5
          Ik blijf er voorlopig bij dat het een turquoise is.Alhoewel ik eraan twijfel dat je die in de handel gaat vinden,of je moet hem van een kweker gekocht hebben.

          Opmerking


          • #6
            Deze zat tussen een 20 tal fischeries en niemand wist wat het was dus ik twijfelde aan de kleur en dacht misschien een groene die over violet is gekweekt en daarom reductie van de borstkleur

            Opmerking


            • #7
              Is een *aqua* als modificatievorm. Zal met de eerste rui volledig normaal groen uitruien. Is al zichtbaar aan de eerste groene veren op het vleugeldek en aan de oranje streep in het maker.

              Opmerking


              • #8
                dus als ik er een blauwe tegen zet krijg ik allemaal groen eruit?

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bva118 Bekijk Bericht
                  Is een *aqua* als modificatievorm. Zal met de eerste rui volledig normaal groen uitruien. Is al zichtbaar aan de eerste groene veren op het vleugeldek en aan de oranje streep in het maker.
                  Oke bedankt heb weer wat bijgeleerd.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door fisherie Bekijk Bericht
                    dus als ik er een blauwe tegen zet krijg ik allemaal groen eruit?
                    De betreffende vogel kan gewoon split blauw zijn. In dat geval zal de helft van de nakweek ook weer blauw zijn.

                    Opmerking

                    Working...
                    X