Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe uitdaging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwe uitdaging


  • #2
    dat zijn mooie vogels, met een mooi temperament.

    ze schijnen wel iets rustiger te zijn dan de rode.

    we gaan het wel zien volgend seizoen, succes ermee.....
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
      dat zijn mooie vogels, met een mooi temperament.

      ze schijnen wel iets rustiger te zijn dan de rode.

      we gaan het wel zien volgend seizoen, succes ermee.....
      Heb koppel vrijdag samen geplaatst, pop had ik de 17e al en de man afgelopen vrijdag.
      Gaat tot op heden goed, een vogelmaat van me heeft de 17e een koppel gekocht maar die
      vochten wel en die kwamen van 1 kweker ik heb ze van 2 verschillende kwekers
      gekocht.

      Opmerking


      • #4
        hou ze maar goed in de gaten.

        ineens kan de vlam in de pan slaan.

        wel een soort die ik ook nog eens een keer zou willen hebben.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          foto

          foto van de man vrij rustig in zo'n kleine kooi
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              nestbak

              Vorige week zaterdag de nest bak opgehangen en deze word al regelmatig bezocht, pop sleept er laurierbladeren in? Dat is nieuw voor mij. Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk gaat nestelen.

              Opmerking


              • #8
                Afgelopen week bleek dat ik geen koppel heb, beide vogels hebben een nest gebouwd en inmiddels zit 1 te broeden op 4 eieren. Een aantal mensen gebeld en in Rotterdam werd een man aangeboden van 2015 dus afgelopen vrijdag naar Rotterdam gereden en de man opgehaald. En kreeg via een kennis de vraag of ik nog een pop had, die heeft dus vrijdag 1 pop opgehaald, nu dus wel een koppel maar pop zit nog te broeden.

                Opmerking


                • #9
                  ben benieuwd of het koppel gelijk klikt ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    koppel klikt redelijk (denk ik)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                    ben benieuwd of het koppel gelijk klikt ?
                    Pop zit vrij vast op het nest, als ze er af komt mag ze wel op dezelfde stok zitten gelijk met de man, ook samen op het vloer plateau, heel af en toe jaagt de man der wat op en dan tuimelen ze samen door de struikjes, maar zie geen enkele beschadiging aan de pop. Dus denk dat het wel goed komt, pop zal nog ruim 1 week broeden denk ik, dus laat haar rustig uitbroeden. En dan maar zien of ze 'gekoppeld' zijn.

                    Opmerking


                    • #11
                      vervolg 1e nest

                      Oorspronkelijk geplaatst door graaf277 Bekijk Bericht
                      Pop zit vrij vast op het nest, als ze er af komt mag ze wel op dezelfde stok zitten gelijk met de man, ook samen op het vloer plateau, heel af en toe jaagt de man der wat op en dan tuimelen ze samen door de struikjes, maar zie geen enkele beschadiging aan de pop. Dus denk dat het wel goed komt, pop zal nog ruim 1 week broeden denk ik, dus laat haar rustig uitbroeden. En dan maar zien of ze 'gekoppeld' zijn.

                      Opmerking


                      • #12
                        Pop is volop met het nest bezig, man controleerd het regelmatig en ze komen al dichter bij elkaar. Pop begint niet meer te 'blazen' als de man wat dichterbij komt, deze zingt volop rond 4 uur s' morgens in het donker hoor ik hem al. Ben zeer benieuwd of er weer eieren gaan komen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Eieren gaan er wel komen, effe afwachten of ze bevrucht zijn.
                          Last edited by Ton; 11-06-2017, 13:50.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            paring

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                            Eieren gaan er wel komen, effe afwachten of ze bevrucht zijn.
                            Gisteren de man zien 'jagen' en er werd gepaard dus ben benieuwd.

                            Opmerking


                            • #15
                              Dat is al mooi.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X