Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17

Onderwerp: Advies gevraagd...

Lid
    Thanks
    0
    De kant met de ingangsdeur is de zijkant. De evenwijdige zijde is dan de andere zijkant (met vlucht van 3mx1m).

Ik was van plan om de 2 zijkanten volledig dicht te maken + de achterkant ook (3 vluchten van 2mx1m)

De voorkant (2 vluchten van 1mx2m) wou ik open laten, hier kan wel eens iemand passeren, maar dat gaat normaal niet veel zijn...

Senior lid
    Thanks
    50
    Persoonlijk zou ik het dan omdraaien en de twee vluchten aan de achterkant steken, maar dat is persoonlijke keuze.

Zorg in elk geval voor voldoende natuurlijk licht, dus maak ook niet te veel dicht.

Lid
    Thanks
    0
    Dat is ook een mogelijkheid heusnoorn.
    Als ik 1 of 2 lichtplaten gebruik voor het dak, zal er al meer licht zijn. (of misschien werken met een lichtkoepel of 2)
    En de 3 kanten die ik van plan ben om dicht te maken, zullen dichte witte platen zijn (ACP-platen).
    Dit schilt ook al tegenover donkere platen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons Bekijk Bericht
    Maar wel af en toe een foto plaatsen, zien we hier graag zou Ton nu zeggen.groetjes fons
    Dank je Fons, net als jij zie ik graag plaatjes van hoe het gaat worden.......
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    23
    Net als Heusnoorn zou ik ook de twee vluchten aan de achterzijde plaatsen.

@ Ton, geen dank graag gedaan

groetjes fons
    Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
    uit het restant de rest van het land.

Lid
    Thanks
    0
    Allemaal bedankt voor de tips.

Ik ben er uit dat het deze voliere met 6 boxen wordt, met de 2 vluchten aan de achterzijde. Waarschijnlijk 4x4m

Ik begin volgend jaar met de opbouw hiervan.

De zijkanten en de achterkant worden dus acp-panelen. (volledig dicht)
    De voorkant worden standaard draadpanelen (dubbele draad). De bovenkant ga ik ook dichtleggen met deze panelen (enkele draad).
    Voor de grond ga ik een betonvloertje gieten. (hoe dik kan ik dit best maken? 10cm?)

Alleen het dak, daar ben ik nog niet uit... Graag had ik lichtdoorlatende platen.
    Bij golfplaten is dit, maar hier heb je enorm veel herrie bij regen en hagel...
    Polycarbonaatplaten vind ik dan een beter idee... Wat denken jullie?
    En hoe kan ik dit laten afwateren?

De voliere wordt recht op recht gebouwd, dus is afwatering van het dak een probleem.

Ik kan er een aluminium lat ondersteken aan 1 kant, maar dan is er weer een kleine opening tussen de platen en de draad...

Hebben jullie hier nog tips voor?

Senior lid
    Thanks
    50
    Hoe schuiner je dak, hoe meer kans dat het een hagelbui kan verdragen (invalshoek van de hagelbollen. Golfplaten zijn nu eenmaal niet zo stevig. Polycarbonaatplaten ken ik niet. De herrie heb je overal, daar wennen je vogels uiteindelijk wel aan.

Sowieso zal er volgens mij een opening zijn tussen de platen en het gaas (ik ga ervanuit dat je dakbedekking op een kader ligt op het gaas). Aangezien er onderaan gaas is, kan er weinig vuil tussen blijven liggen en ook muizen kunnen zich niet wegstoppen om te nestelen. (over wandelen kunnen ze wel, maar daar kan je nauwelijks vanuit als je golfplaten neemt, ze wandelen onder de golfjes). Probeer gewoon je kleine puntgevels aan de zijkant van je dak dicht te maken met iets tegen de tocht en rukwinden. Als je ergens een ruimte met puntgevels creëert (door er een extra lat onder te steken om een schuinte te krijgen, doe dat boven je gang en voorzie een klein luikje, dan kan je indien nodig nog een valletje plaatsen boven je gang zonder dat je vogels er last van ondervinden. Eventuele muizen zullen die zolderruimte gebruiken als transitzone tussen de verschillende golven/vakken in je dak en zo lopen ze in de valletjes.

Een betonvloertje van 10cm is volgens mij voldoende, maar betonneer gaas in je vloer. Je zou het misschien niet geloven, maar met tijd en moeite kunnen muizen en ratten beton uithollen en uiteindelijk via de vloer in je volière komen. Een fijn gaas (kleiner dan 1x1cm) houdt hen tegen of bemoeilijkt het zo dat ze een andere route zoeken die je vloer minder beschadigt.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Advies gevraagd
    Door annejb in forum Tropische vogels
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 03-07-2015, 10:26
  2. advies gevraagd
    Door biancavaneijk in forum Buitenshuis
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 30-05-2011, 22:55

Forum Rechten