Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitwassen sisal en cocos nesten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Uitwassen sisal en cocos nesten

    Heeft er iemand ervaring met het uitwassen van de sisal en cocosnesten. Ik gooide deze na het kweekseizoen altijd weg en kocht er dan nieuwe. Maar dit jaar wil ik ze eens uitwassen om terug op nieuw te gebruiken. Met welke producten kan ik dit best doen? Wie heeft er tips

  • #2
    Eerst haal ik met een plamuurmes zoveel mogelijk de strontjes eruit. Dan zet ik ze 24 uur in een emmer warm water met een flinke kluit soda (150 tot 200 gram).
    De volgende dag goed uitspoelen met water en laten drogen.

    groetjes fons
    Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
    uit het restant de rest van het land.

    Opmerking


    • #3
      zijn er mensen die dit doen? :O ik moet zeggen dat ik liever een paar euro per jaar uitgeef aan een 'schone' baal kokosvezel dan de moeite ga doen om het schoon te maken.

      Opmerking


      • #4
        @ van Tuijl: Het gaat hier over voorgevormde nestjes, waar de vogels hun nestje verder op uitbouwen of als slaapnestje gebruiken.
        De kokosvezel verdwijnt bij mij ook in de kliko.

        groetjes fons
        Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
        uit het restant de rest van het land.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            gewoon een dag in een emmer water met bleekwater laten staan daarna uitwassen met schoon water
            Europese Cultuurvogels

            Opmerking


            • #7
              Bedankt voor de tips, ga ze in eens toepassen

              Opmerking


              • #8
                Doe dit het best direct na de kweek. Zodat ze een ganse winter kunnen "ontluchten". Zodat er zeker geen javelgeur meer inzit bij hergebruik.
                parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                Opmerking

                Working...
                X