Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binsen koppel ruzie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Binsen koppel ruzie


  • #2
    Dit lijkt op een voorlopige mismatch, maar het kan nog goed komen.

    Opmerking


    • #3
      Weet je de leeftijd van beide vogels?
      Misschien dat de pop nog jong is?
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Zowel de man als de pop zijn 4 maanden oud.

        Opmerking


        • #5
          Maar dan zijn ze ook nog niet op kleur neem ik aan?

          Opmerking


          • #6
            Ja ze zijn volledig op kleur en je hoort het mannetje ook zingen wat het popje dus inderdaad niet doet. het kan zijn dat ze wat ouder zijn dan 4 maanden. Je ziet ook dat bij het mannetje het rood van het kopje verder doorloopt en feller van kleur is t.o.v. het popje. Ze zijn in ieder geval voorzien van een vaste voetring 2016
            Last edited by Thee; 10-09-2016, 13:50.

            Opmerking


            • #7
              Bedank voor de reacties. Ik hoop van harte dat het nog goed gaat komen. Het zijn zulke mooie en leuke vogeltjes.

              Opmerking


              • #8
                ik ken ze alleen als zeer vreedzaam.

                ik kijk er van op dat ze ruzie maken.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Dat dacht ik dus ook Ton. Misschien is het nog een kwestie van wennen

                  Opmerking


                  • #10
                    Het gedrag zoals omschreven is mij bij deze alleraardigste soort geheel onbekend!
                    In mijn collectie heb ik al vele jaren een kolonie binsenastrilden.
                    Mannen, poppen en jonge vogels van diverse leeftijden vertonen kenmerkend sociaal koloniegedrag en trekken dus probleemloos met elkaar op.

                    Geef ze maar wat trosgierst en een paar bossen riet o.i.d. (en misschien een paar extra soortgenootjes) dan worden ze snel rustig.
                    Amigo de los Psittacidos

                    Look deep into nature and you will understand everything better

                    Opmerking


                    • #11
                      Ze zullen wel ouder zijn dan 4 maanden, bij ongeveer 9 maanden zijn de mannetjes mooi op kleur.

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          eind goed, al goed......
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik heb de binsen op 4 mei in een broedkooi gedaan en al snel hadden ze een nest gebouwd. Vanaf 12 mei elke dag een eitje gelegd en gisteren dus het 5e eitje. Vandaag zijn ze het nest aan het slopen en kieperen de eieren eruit. Wat doe ik verkeerd of is het een meer voorkomend probleem bij de binsen?

                            Opmerking


                            • #15
                              Meestal geeft dit bij binsen niet echt een probleem maar heb je het nest bekeken en aangeraakt, want dan kan het zijn dat ze het gezien hebben en besloten hebben dat het toch geen veilige nestplaats is. Als dit het geval is zorg dan dat ze meer nestplekken hebben dan zal het wel weer goedkomen. Maar dan opletten dat je misschien 1x kijkt en daarna pas wanneer er jongen zijn. Hoe langer ze broeden hoe vaster ze broeden, dus dan zullen ze minder snel het nest verlaten.

                              Mocht dit niet het geval zijn kan het ook zo zijn dat ze of te veel eiwitten als Buffalo wormpjes krijgen of ze zelf gewoon besloten hebben toch maar ergens anders te broeden.

                              Opmerking

                              Working...
                              X