Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: kweken met goulds

Junior lid
    Thanks
    0

kweken met goulds

Dag iedereen! Nu ik terug tijd heb, besloot ik in juni mijn oude volieres terug in orde te brengen. (25j kweekte ik zebravinken en parkieten). Ondertussen is er al veel verandert, en ik was blij verbaasd dat goulds gekweekt worden via natuurbroed en ook onverwarmt mogelijk was. In juni kon ik van iemand die stopte wegens te weinig tijd zijn goulds overnemen, 30 stuks. Ondertussen zijn deze volop aan het broeden in de voliere. 11 nestjes, 42 eitjes... spannende tijden, maar ik geniet vooral, en geraak steeds meer en meer geboeid door de goulds.
    Nu ben ik op zoek naar meer informatie voor in de toekomst, ivm kleur in de kweek, die formules, uitleg, de mutaties... hier en daar vind ik wel wat online, maar bestaat er een interessant boek hieromtrent, of een site die overzichtelijk en compleet is, die jullie mij hieromtrent aanraden. Ik wil me een beetje verdiepen hierin. Alvast dank om mijn enthousiasme te mogen delen met jullie :-)

Senior lid
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenie1974 Bekijk Bericht
    Dag iedereen! Nu ik terug tijd heb, besloot ik in juni mijn oude volieres terug in orde te brengen. (25j kweekte ik zebravinken en parkieten). Ondertussen is er al veel verandert, en ik was blij verbaasd dat goulds gekweekt worden via natuurbroed en ook onverwarmt mogelijk was. In juni kon ik van iemand die stopte wegens te weinig tijd zijn goulds overnemen, 30 stuks. Ondertussen zijn deze volop aan het broeden in de voliere. 11 nestjes, 42 eitjes... spannende tijden, maar ik geniet vooral, en geraak steeds meer en meer geboeid door de goulds.
    Nu ben ik op zoek naar meer informatie voor in de toekomst, ivm kleur in de kweek, die formules, uitleg, de mutaties... hier en daar vind ik wel wat online, maar bestaat er een interessant boek hieromtrent, of een site die overzichtelijk en compleet is, die jullie mij hieromtrent aanraden. Ik wil me een beetje verdiepen hierin. Alvast dank om mijn enthousiasme te mogen delen met jullie :-)
    Natuurlijk op deze site is er al een scala aan informatie.

Hier een andere bron.
    http://www.gouldamadine.com/home.html

Er is ook een forum zoals je kunt zien.

De speciaal club van goulds heeft een fraai boek uitgegeven.
    Kansen genoeg dus om wat te vinden.

Lid
    Thanks
    0
    Dat is idd een goede site die Eduard V vermeld.

Ikzelf heb ook net mijn eerste nest van mijn koppel goulds.
    Is mijn eerste kweek.

Normaal komen morgen de eitjes uit...

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
    Natuurlijk op deze site is er al een scala aan informatie.

Hier een andere bron.
    http://www.gouldamadine.com/home.html

Er is ook een forum zoals je kunt zien.

De speciaal club van goulds heeft een fraai boek uitgegeven.
    Kansen genoeg dus om wat te vinden.

Bedankt Eduard
    Veel succes gewenst Jonesz

Lid Thiqua's Avatar
    Thanks
    7
    Voor het bepalen van de uitkomst van de je koppels zijn er ook handige hulpmiddelen, als je de erfelijkheidsregels een beetje te ondoorzichtig vindt.
    Dit is een site waarop je jouw ouder koppel kunt opgeven en daarna de procentuele verhoudingen aan jongen kunt laten bepalen, qua uiterljk en erfelijkheid:

http://www.gouldianfinches.eu/en/gen...ulacka/holand/

Dit is een link naar een programmaatje dat eigenlijk hetzelfde doet, maar dit moet je downloaden en installeren:

Download-link: https://meocloud.pt/link/13f58d7b-a7...c/GGF%20v3.zip

Op diverse sites wordt naar dit programma verwezen:

https://ladygouldian.com/content/gou...tics-forcaster

https://thefinchery.net/gouldian-gen...orecaster.html

Dit zijn engelse sites maar het programma kun je ook op nederlands omzetten na de installatie.
    Ik gebruik zelf het programma, omdat ik dat sneller en overzichtelijker vind.

Gr.
    Ralf

Lid hjoosten's Avatar
    Thanks
    1
    Beste

Ik kwam er vandaag achter dat 2 koppels goulds eieren hebben in de buiten volière.
    Bij een koppel zijn er 2 jongen uit, en neem aan dat vandaag/morgen de rest uitkomt.

Aangezien ze achter een dakpan de nesten hebben gemaakt was het mij niet opgevallen.
    Omdat het natuurlijk koud in de buiten volière is mijn vraag of ik het koppel met de jongen kan verplaatsen, naar de binnen volière??

Of kunnen ze dit wel aan, verneem graag

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjoosten Bekijk Bericht
    ...Omdat het natuurlijk koud in de buiten volière is mijn vraag of ik het koppel met de jongen kan verplaatsen, naar de binnen volière?? Of kunnen ze dit wel aan, verneem graag
    Gewoon laten zitten, verplaatsen gaat gegarandeerd mis. Als je ze uit de tocht en regen kan houden komt het wel goed. Ik heb jaren geleden ook jongen gehad in de herft/begin winter en dat was in de tijd dat de Goulds nog moeilijk natuurbroed te kweken waren.

Lid hjoosten's Avatar
    Thanks
    1
    Beste

Dank voor de reactie, zal ze laten zitten ben wel zeer benieuwd of ze het halen.

Senior lid
    Thanks
    6
    Inderdaad gewoon laten zitten ik had in december 2014 in een nest in de Buitenvoliere nog jonge Goulds en die hebben het ondanks de lange nachten en de kou toch gered.

Junior lid
    Thanks
    0
    Ik kweek al jaren goulds bij 13 tot15 graden .
    Ikwilnu wat serieuzer kweken .
    Vraagje , hebben jullie de mannen en poppen op enig moment ook apart tijdens
    het seisoen ?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. kweken met goulds
    Door leila in forum Tropische vogels
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 05-09-2012, 19:15
  2. Goulds kweken
    Door Leffe in forum Tropische vogels
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 24-03-2011, 00:50

Forum Rechten