Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken met goulds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweken met goulds

    Dag iedereen! Nu ik terug tijd heb, besloot ik in juni mijn oude volieres terug in orde te brengen. (25j kweekte ik zebravinken en parkieten). Ondertussen is er al veel verandert, en ik was blij verbaasd dat goulds gekweekt worden via natuurbroed en ook onverwarmt mogelijk was. In juni kon ik van iemand die stopte wegens te weinig tijd zijn goulds overnemen, 30 stuks. Ondertussen zijn deze volop aan het broeden in de voliere. 11 nestjes, 42 eitjes... spannende tijden, maar ik geniet vooral, en geraak steeds meer en meer geboeid door de goulds.
    Nu ben ik op zoek naar meer informatie voor in de toekomst, ivm kleur in de kweek, die formules, uitleg, de mutaties... hier en daar vind ik wel wat online, maar bestaat er een interessant boek hieromtrent, of een site die overzichtelijk en compleet is, die jullie mij hieromtrent aanraden. Ik wil me een beetje verdiepen hierin. Alvast dank om mijn enthousiasme te mogen delen met jullie :-)

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door koenie1974 Bekijk Bericht
    Dag iedereen! Nu ik terug tijd heb, besloot ik in juni mijn oude volieres terug in orde te brengen. (25j kweekte ik zebravinken en parkieten). Ondertussen is er al veel verandert, en ik was blij verbaasd dat goulds gekweekt worden via natuurbroed en ook onverwarmt mogelijk was. In juni kon ik van iemand die stopte wegens te weinig tijd zijn goulds overnemen, 30 stuks. Ondertussen zijn deze volop aan het broeden in de voliere. 11 nestjes, 42 eitjes... spannende tijden, maar ik geniet vooral, en geraak steeds meer en meer geboeid door de goulds.
    Nu ben ik op zoek naar meer informatie voor in de toekomst, ivm kleur in de kweek, die formules, uitleg, de mutaties... hier en daar vind ik wel wat online, maar bestaat er een interessant boek hieromtrent, of een site die overzichtelijk en compleet is, die jullie mij hieromtrent aanraden. Ik wil me een beetje verdiepen hierin. Alvast dank om mijn enthousiasme te mogen delen met jullie :-)
    [COLOR="#0000FF"]Natuurlijk op deze site is er al een scala aan informatie.

    Hier een andere bron.


    Er is ook een forum zoals je kunt zien.

    De speciaal club van goulds heeft een fraai boek uitgegeven.
    Kansen genoeg dus om wat te vinden.[/COLOR]

    Opmerking


    • #3
      Dat is idd een goede site die Eduard V vermeld.

      Ikzelf heb ook net mijn eerste nest van mijn koppel goulds.
      Is mijn eerste kweek.

      Normaal komen morgen de eitjes uit...

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
        [COLOR=#0000FF]Natuurlijk op deze site is er al een scala aan informatie.

        Hier een andere bron.


        Er is ook een forum zoals je kunt zien.

        De speciaal club van goulds heeft een fraai boek uitgegeven.
        Kansen genoeg dus om wat te vinden.[/COLOR]

        Bedankt Eduard
        Veel succes gewenst Jonesz

        Opmerking


        • #5
          Voor het bepalen van de uitkomst van de je koppels zijn er ook handige hulpmiddelen, als je de erfelijkheidsregels een beetje te ondoorzichtig vindt.
          Dit is een site waarop je jouw ouder koppel kunt opgeven en daarna de procentuele verhoudingen aan jongen kunt laten bepalen, qua uiterljk en erfelijkheid:




          Dit is een link naar een programmaatje dat eigenlijk hetzelfde doet, maar dit moet je downloaden en installeren:

          Download-link: https://meocloud.pt/link/13f58d7b-a7...c/GGF%20v3.zip

          Op diverse sites wordt naar dit programma verwezen:





          Dit zijn engelse sites maar het programma kun je ook op nederlands omzetten na de installatie.
          Ik gebruik zelf het programma, omdat ik dat sneller en overzichtelijker vind.

          Gr.
          Ralf

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Gewoon laten zitten, verplaatsen gaat gegarandeerd mis. Als je ze uit de tocht en regen kan houden komt het wel goed. Ik heb jaren geleden ook jongen gehad in de herft/begin winter en dat was in de tijd dat de Goulds nog moeilijk natuurbroed te kweken waren.

              Opmerking


              • #8
                Beste

                Dank voor de reactie, zal ze laten zitten ben wel zeer benieuwd of ze het halen.

                Opmerking


                • #9
                  Inderdaad gewoon laten zitten ik had in december 2014 in een nest in de Buitenvoliere nog jonge Goulds en die hebben het ondanks de lange nachten en de kou toch gered.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik kweek al jaren goulds bij 13 tot15 graden .
                    Ikwilnu wat serieuzer kweken .
                    Vraagje , hebben jullie de mannen en poppen op enig moment ook apart tijdens
                    het seisoen ?

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ooievaar Bekijk Bericht
                      Vraagje , hebben jullie de mannen en poppen op enig moment ook apart tijdens
                      het seisoen ?
                      buiten het kweekseizoen zitten hier de mannen en poppen gescheiden in ruimere kooien en vluchtjes.

                      Opmerking


                      • #12
                        Bij mij zitten ze ook gescheiden buiten het kweekseizoen.
                        groetjes
                        Heidi

                        Neem eens een kijkje op mijn site.
                        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo,
                          Ik kweek ook Goulds .
                          en had een vraag bij het welkoms verhaal .
                          mannen en poppen wel of niet apart .
                          snel antwoord gehad ,bij gericht kweken mannen en poppen apart , dank daar voor.
                          rijst meteen de volgende vraag , de jonge vogels zijn nog aan het kleuren .
                          goulds verhuizen tijdens rui betekend stoppen met de rui ,toch ??

                          Opmerking

                          Working...
                          X