Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppel diamantduifjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • koppel diamantduifjes

    Ik heb een koppel diamantduifjes. Ze hebben nu eitjes. Alles ging goed na het eerste eitje was gelegd.om en om gingen ze broeden. Vandaag werd het tweede eitje gelegd. Vanmiddag deed het mannetje heel agressief tegen het vrouwtje. Jaagde haar steeds van het nestje. Pikte haar steeds in de nek, ging haar in de kooi achterna, ging steeds op gaar zitten. Heb hasr toen even apart gezet en toen ging ze veel eten. Dus ze weer bij elkasr gezet. En weer ging hij haar aanvallen. Dus het mannetje eruit gehaald en apart gezet. Nu zit zij weer op de eitjes.
    Is dit normaal gedrag? En kan zij alleen de eitjes alleen uitbroeden?
    Wat moet ik doen?

  • #2
    Zitten ze in een grote kooi? Diamanduifdoffertjes hebben de neiging nogal energiek te zijn en kunnen agressief worden als ze hun energie niet kwijt kunnen.

    Het mannetje helpt mee broeden, dus ik denk niet dat de duivin alleen een nest eieren kan uitbroeden.

    Opmerking


    • #3
      Ze wisselen inderdaad af met broeden, ik vermoed in shiften van 6 uur want ik heb ze altijd twee keer per etmaal weten afwisselen.
      Dat een man alleen een nest eieren niet verder uitbroedt kan ik bevestigen, van een pop weet ik het niet. Misschien hebben die toch nog een ander instinct.

      Opmerking

      Working...
      X