Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheiden van man en pop, waarom?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Scheiden van man en pop, waarom?

    Ik had een vraagje over het scheiden van de man en pop in de winter periode.
    Voor sommige vogels wordt dit namelijk veel gedaan, en mijn vraag is dan ook wat dit voor voordelen biedt(geen ruzie? testosteronlvl omhoog omdat ze zolang geen popje hebben gezien? dat je zelf de datum van broeden kan bepalen?)
    En wordt dit bij grondvogels ook veel gedaan of niet?

    Gr Joris
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    Ik denk dat dit ook verschilt per vogelsoort. Wil je dit weten voor je eigen vogels of gewoon nieuwsgierigheid? Mijn chinese dwerkwartels bijvoorbeeld zijn met zn 4en 1 haan 3 hennen. Elk jaar ben ik bang dat het niks wordt maar altijd in mijn zomervakantie is het raak.

    Opmerking


    • #3
      Meer uit nieuwsgierigheid.
      Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

      Opmerking


      • #4
        scheiden word gedaan bij soorten, als bijvoorbeeld de man, blijft jagen op de pop.

        mijn blauwe bisschop man, die bleef zijn pop maar lastig vallen in de winter periode, daarom heb ik m een tijd lang apart gezet.

        als het niet strikt noodzakelijk is, niet doen.

        het terug plaatsen, geeft soms meer problemen, dan je zou willen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Zal het wel helpen dat je wacht tot ze beide in top(broed)conditie zijn in plaats van dat de een eerder is en de ander hem steeds afwijst wat slecht is voor de relatie?
          Last edited by allesfreak; 14-08-2016, 12:57.
          Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

          Opmerking


          • #6
            als ze beiden in broed conditie zijn zou ik ze niet scheiden.

            hooguit pas, als de man constant de hen tot bloedens toe zou verwonden.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking

            Working...
            X