Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een nieuwe fase ingaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • een nieuwe fase ingaan

    hallo allemaal

    na jaren intensief europese vogels te hebben gekweekt heb ik het besluit genomen om er mee op te houden omdat dit niet meer valt te combineren met mijn werk en tweede hobby bloemen.Maar op dat ik niet zonder vogels kan wil een gezelschap vlucht met jawel tropen.deze vlucht is 6 meter lang 1.25 breed en 2.40 hoog en het binnenhok is 3 lang 1.50 breed en 2 hoog.ik kan alle advies gebruiken o.a wat voor vogels passen bij elkaar en wat voor beplanting kan ik gebruiken.Aan de soorten dacht ik aan o.a cubavink,sinthelena fazantje etc

    mvg klaas
    Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

  • #2
    Leuk! Ga je het binnenhok verwarmen in de koude maanden of niet? En in welke prijsklasse (per koppel) moeten de vogels ongeveer zitten?

    Opmerking


    • #3
      ik ga verwarmen ongeveer 5-7 graden prijsklasse tussen de 50-200 koppel
      Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

      Opmerking


      • #4
        wil je de voliere overdekken ?

        en als je planten er in zet, dan soorten kiezen die van de planten afblijven ?

        wel leuk hoor een begroeide voliere met tropen.

        die vinden dat geweldig, al die planten......
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Als je de voliere ook gaat overdekken, kan je denken aan de volgende soorten:

          Blauwfazantjes
          Gouldamadines
          Zwartkopsijzen
          Diamantvinken
          Bruinborst rietvinken
          Forbes papegaaiamadines

          En er zijn nog veel meer soorten die zouden kunnen. Deze soorten blijven in elk geval ook van de beplanting af en kunnen ook allemaal samen.

          Als planten zou je kunnen nemen:

          Coniferen
          Hedera
          Vlinderstruik
          Vlierstruik
          Buxus
          Pampasgras
          Bamboe (wel in een kuip zetten)
          Laurier

          Dat zijn wat gemakkelijke en sterke planten. Hopelijk heb je hier wat aan

          Opmerking


          • #6
            hey ton

            ik ga idd de voliere overdekken maar er komt een bewatering slang in te liggen de achterwand is ook dicht.zelf zat ik ook aan vaste bloeiende planten te denken en siergrassen de planten etc kom ik wel uit.maar het gaat mij echt op welke soortjes bij elkaar kunnen
            Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

            Opmerking


            • #7
              qua tropen, kan er een heleboel bij elkaar.

              sommige soorten zijn wat dominanter dan de andere.

              het gaat er meer om, dat er niet teveel bij elkaar zitten.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                hoeveel koppels denk je dat hier in kunnen ton?
                Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

                Opmerking


                • #9
                  5 koppels kan wel.

                  hou wel rekening met jongen, dat je die goed kwijt kunt.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    hou ik rekening mee de eerste zijn er een koppel cubavink en koppel sint helenafazantjes
                    Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

                    Opmerking

                    Working...
                    X