Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezelschapsvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gezelschapsvoliere

    Afgelopen week ben ik gestart met de bouw van een nieuwe gezelschapsvoliere voor tropen.
    Inmiddels staan de betonbandjes er in. Hierop komen straks de houten wanden, zodat die aan de onderkant mooi los staan van de grond zodat deze minder snel wegrotten.
    Tussen de betonbandjes zal een betonvloer worden gestort.
    Iemand nog tips om rekening mee te houden?
    Click image for larger version

Name:	fundering bandjes.jpg
Views:	1
Size:	99,5 KB
ID:	440570

  • #2
    Doe plastic onder de beton tegen optrekkend vocht

    mvg eddie

    Opmerking


    • #3
      Dat had ik inderdaad al ergens gelezen Eddie. Ga ik zeker doen want heb begrepen dat je daar een hoop narigheid van kan krijgen.
      Toch bedankt voor de tip.
      De betonvloer wordt ca. 15cm dik, er komt betongaas in op ca 4 a 5 centimeter van de boden. Zou dat voldoende zijn?

      Opmerking


      • #4
        Zeker dit is zelfs niet echt van doen zoverl gewicht komt hier toch niet op

        Opmerking


        • #5
          wel een mooi plekje, zo in de zon.....
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Hallo GWGOULD,
              Hou in ieder geval ruimte +/- 1 cm tussen het houtwerk en de betonbandjes, ter voorkoming van versneld wegrotten.
              Dit kan je simpel doen door stukjes rubber er tussen te leggen.
              En ik zou een afvoerbuisje van rond 50 mm of rond 60 mm in de beton verwerken.
              Als je de voliere eens lekker wilt schoonspuiten, dat het dan ook makkelijk weg kan en dat je niet hoeft te dweilen.

              Opmerking


              • #8
                Dank voor de tip Ben1. Ruimte tussen betonband en hout was ik inderdaad van plan, afvoerbuis had ik nog niet aan gedacht.

                Opmerking


                • #9
                  Wel een dop op buitenzijde afvoer, anders komen de muizen hierdoor naar binnen.

                  groetjes fons
                  Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                  uit het restant de rest van het land.

                  Opmerking


                  • #10
                    ik heb aan de onderkant van het railwerk moeren gemonteerd van een bijna 1 cm dik en laat het gaas aan de binnenkant tot op de vloer lopen.
                    m.vr.gr. Harry

                    Opmerking


                    • #11
                      Inmiddels is de beton gestort en ben ik vandaag begonnen met het opbouwen van de wanden.
                      Nog snel even een afvoerpijpje aangebracht. (Dank voor de tip).
                      Tussen de betonbandjes en het hout leg ik kunststof stripjes zodat er ruimte tussen ontstaat.

                      Click image for larger version

Name:	DSC_0311.jpg
Views:	1
Size:	99,8 KB
ID:	434832Click image for larger version

Name:	DSC_0310.jpg
Views:	1
Size:	101,5 KB
ID:	434831

                      Opmerking


                      • #12
                        Wat voor hout gebruik je?
                        Lijkt veel gewoon vuren.
                        Klopt dat?

                        mvg ronald

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb ook vuren gebruikt. Maar voor mijn parkieten is het gaas langs de binnenkant gemonteerd en zijn schroten tegen ander "bloot" hout geniet.
                          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Weer terug van vakantie, dus weer verder met de voliere.
                              Voor de vakantie heb ik het framewerk nog af kunnen maken.
                              Vanmiddag gestart met het aanbrengen van de rabatdelen aan de binnenkant van het buitenverblijf.


                              Click image for larger version

Name:	DSC_0341 (1).jpg
Views:	1
Size:	102,3 KB
ID:	434840Click image for larger version

Name:	DSC_0342.jpg
Views:	1
Size:	101,3 KB
ID:	434841Click image for larger version

Name:	DSC_0343.jpg
Views:	1
Size:	102,2 KB
ID:	434842

                              Opmerking

                              Working...
                              X