Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 35

Onderwerp: Gewoon leuk

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    Mooi vogeltje Heidi.....
    groeten Ton

Lid
    Thanks
    0
    Mooie vogels! Vind je blauwe gouldamadines niet mooi? Ik heb zelf altijd blauwe gehad. Goulds blijven na afrikaanse kleine tropen mijn lievelings vogels.

Stamgast loodje's Avatar
    Thanks
    39
    Dank je Ton en J.W.

J.W. ik vind blauwe goulds heel erg mooi. Tegenwoordig zijn deze ook in allerlei kleurslagen te vinden.
    Ikzelf ben eigenlijk een voorstander van de wildkleur en met name de oranje koppen. Deze vind ik de mooiste.
    Elk jaar kweek ik met verschillende koppels, de meeste zijn dan ook wildkleur.
    Uit het verleden heb ik nog een wit borst pop. Deze heb ik al heel lang en kan haar niet weg doen. Vandaar af en toe een jong witborstje erbij.

Ik ben eigenlijk geen voorstander van kleurmutaties, kruisingen of wat dan ook, bij niet een vogel eigenlijk.
    Maar de gouldjes zijn nu al zo lang hier en er wordt al zo veel met de kleuren geëxperimenteerd dat, de wildkleur al bijna uitzonderingen zijn

Omdat sommige kleuren toch echt wel heel mooi zijn, ga ik over enkele weken bij een fokker kijken die alleen maar kleurmutaties heeft.
    Wie weet ga ik wel helemaal om .
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    Die blauwe zijn echt mooi.....
    groeten Ton

Lid
    Thanks
    0
    Geel paarsborst is ook heel mooi.

Senior lid
    Thanks
    6
    Sinds 2 jaar ben ik met mijn wildkleur Goulds overgeschakeld naar blauwe Goulds.
    Ik kan me vergissen maar ik heb toch de indruk dat ze (ondanks toevoeging van vitamine A) toch zwakker zijn en ook afwijkend gedrag vertonen zoals jongen uit het nest gooien en niet voeren.
    Ik heb ze er inmiddels op aangesproken!
    En jawel gisteren 5 uit een nest uitgevlogen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    Dat is mooi, heb je ook fototje ?
    groeten Ton

Stamgast loodje's Avatar
    Thanks
    39
    Ik denk niet dat jij, je vergist Ge. Die indruk heb ik zeker ook bij de blauwe goulds.

Jaren gelden had ik gele goulds, ook prachtig maar vond ze ook wat zwakker.

Zoals ik ooit heb waargenomen bij kwekers, wordt er veel gekuurd met deze vogels.
    als dit de vogels dan weer sterker maakt is dat niet erg natuurlijk, alleen ze moeten het wel vertellen aan de nieuwe eigenaars. Anders wordt het een drama.

Dat is mijn grootste angst eigenlijk, bij al die nieuwe kleuren, dat de vogels zwakker worden. Een van de redenen voor mij tenminste, om ze niet meer aan te schaffen. Alleen hou je het niet meer tegen. Ze zijn er nu eenmaal en er komen steeds meer nieuwe kleuren bij. Voor vele kwekers is dit een grote uitdaging. En sommige kleuren zijn toch echt prachtig.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    95
    De blauwe Goulds zijn inderdaad zwakker; dat is een feit.

Verder hou ik helemaal niet van mutaties en het verkrijgen van een normale vogel, zei het prachtvink of kromsnavel is vandaag de dag nagenoeg onmogelijk. Het zijn tegenwoordig allemaal toverbalen.
    Als ik zie dat mensen witten Gould amadines kweken vraag ik me af of ze niet eens op visitatie moeten bij een man in een witte jas.

Gelukkig hebben we hier Down Under een groep mensen die door kweken met vogels die in het verleden zijn gevangen in het wild en/of nageslacht daarvan. Puur natuur.

gr kees

Senior lid
    Thanks
    6
    Ton, ik heb geen foto's van de jonge Goulds. Ik weet niet hoe dat werkt in dit forum en ik ben er ook te lui voor.

Heidi, wat de kweek met de blauwe Goulds betreft probeer ik zonder te kuren toch sterke vogels te kweken. Door ze een grotere vliegruimte aan te bieden en te selecteren op gedrag. Er zit een koppel tussen dat in 2016 3 x achtereen een nest van 6 jongen niet voerde en uit het nest gooide. Totaal 18 jongen. En dit jaar weer hetzelfde liedje. Nu zitten ze in de voliere. Mogelijk gaat het daar anders.

Soortgelijke onderwerpen

1. Is dit gewoon?
    Door Tal in forum Zebravinken
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 22-06-2012, 10:47
  2. gewoon doen
    Door garp64 in forum Grondvogels
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 10-06-2010, 14:04
  3. gewoon of major
    Door josmo in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 15