Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge sijs ziek zit dik in de veren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jonge sijs ziek zit dik in de veren

    na dat ik een jonge sijs die zelfstandig was alleen heb gezet is ze na ongeveer 1 a anderhalve week dik in de veren gaan zitten ( ze eet wel nog
    ze at goed en was goed zelfstandig .de ouders dreigde ook tegen het jong en het jong had ook ruzie met de man sijs. ze zit nu dus alleen en ik geef haar wat pinkey, wildzaad gemengd met wat kanarie zaad en wat eivoer en natuurlijk vogel grit . de ontlasting is niet zo als die hoort te zijn geen mooie hoopjes maar ook niet dun . wat zou er met haar aan de hand zijn ?
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

  • #2
    sommige soorten hebben veel moeite met de jeugdrui.

    daardoor word er nog wel eens wat gekuurd, om ze erdoor te helpen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
      sommige soorten hebben veel moeite met de jeugdrui.

      daardoor word er nog wel eens wat gekuurd, om ze erdoor te helpen.
      maar komt die jeugrui als ze ongeveer 2 weekjes het nest hebben verlaten ?
      en welke kuur zou ik kunnen geven zo dat het niet meer dik in de veren zit .verder is de jonge sijs levendig en eet goed
      wat heb ik een leuke hobby .
      juist vogels houden :) :)

      Opmerking


      • #4
        ik kan je geen advies geven, wat te geven.

        je zou wat mest op kunnen sturen, naar een goede dierenarts.

        misschien dat ze daar wat aan kunnen zien.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Neem even contact op met Hedwig van de horst voor een mestonderzoek.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
            Neem even contact op met Hedwig van de horst voor een mestonderzoek.
            bedankt heb gelijk een mailtje gestuurd
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

            Opmerking


            • #7
              hoe gaat het ondertussen met de sijs ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                hoe gaat het ondertussen met de sijs ?
                ik had ze uit voorzorg toch maar een coccidiose
                kuurtje gegeven . van de dieren arts . maar ze zit nog bol . ik snap een ding niet hoe zo is ze bol in de veren gaan zitten na dat ik haar apart heb gezet . stres??
                wat heb ik een leuke hobby .
                juist vogels houden :) :)

                Opmerking


                • #9
                  Is deze kuur obv een ontlastingsonderzoek? Indien dat zo is dan kan het zijn dat de vogel herstelt, maar nog niet helemaal beter is. En ja dan zit ze dus nog steeds bol.

                  Als de medicatie een gok is dan kan het zijn dat er iets anders aan de hand is en de medicatie niet helpt of het misschien juist verergerd. Bij schimmels moet je bijvoorbeeld geen antibiotica geven.
                  Bekijk mijn vogels op:

                  http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
                    Is deze kuur obv een ontlastingsonderzoek? Indien dat zo is dan kan het zijn dat de vogel herstelt, maar nog niet helemaal beter is. En ja dan zit ze dus nog steeds bol.

                    Als de medicatie een gok is dan kan het zijn dat er iets anders aan de hand is en de medicatie niet helpt of het misschien juist verergerd. Bij schimmels moet je bijvoorbeeld geen antibiotica geven.

                    nee had het op de gok gegeven . ze eet goed en geef haar iedere dag nog haar pinkey,s
                    wat heb ik een leuke hobby .
                    juist vogels houden :) :)

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door jfk1 Bekijk Bericht
                      nee had het op de gok gegeven . ze eet goed en geef haar iedere dag nog haar pinkey,s
                      Natuurlijk eet ze nog goed, elke vogel zal in welke situatie dan ook proberen te overleven dus blijven ze eten tot ze er dood bij neer vallen. Al iets bekend uit het mestonderzoek, Hedwig is nogal snel met dat soort zaken.

                      Opmerking

                      Working...
                      X