Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 37

Onderwerp: vogelgriep jun 2016

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    45
    Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Voor zover mij bekend werd en wordt mest vanuit melkvee en varkensfokkerijen verwerkt tot biogas in speciale vergistingsinstallaties zoals die aanwezig zijn in met name Friesland. Waarom dat met kippen, ganzen, eendenmest enzovoorts niet gebeurd is mij een raadsel. Als we netjes al onze "shit" op zouden ruimen dan hebben we uiteindelijk minder problemen lijkt mij.

Stamgast rupicola's Avatar
    Thanks
    41
    Over de exacte oorzaak van verspreiding van H5N8 is en wordt veel gespeculeerd.
    De politiek, in hun kielzog de media en bioindustrie leggen - mijns inziens net even te gemakkelijk- de schuld bij de trekvogels terwijl tal van natuurvorsers steeds sterker de indruk krijgen dat de infectie juist andersom plaats vindt.
    M.a.w. de hoog geconcentreerde aantallen pluimvee als bron en wilde vogels als slachtoffer.

Wat ik nu interessante vindt ten aanzien van de theorie van politiek, media en industrie is hoe het dan mogelijk is dat het ene na het andere volledig afgeschermde pluimveebedrijf zogezegd door wilde vogels worden besmet en hoe het tegelijk mogelijk is dat bij tienduizenden vogelliefhebbers -verspreid over het gehele land- in al die jaren nog steeds geen vogelgriep is uitgebroken!!!
    Of heb ik hieromtrent de berichtgeving nu volstrekt gemist?
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Senior lid Sytze F's Avatar
    Thanks
    35
    Nou ik heb al 3 keer een griepje gehad dit najaar...Maar mijn vogels lijken nergens last van te hebben hoor
    Een vraag die bij opkomt na al die uitbraken is: hoe groot is de kans dat binnenkort een dergelijk hardnekkig/dodelijk virus de mens gaat treffen.

Senior lid
    Thanks
    10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
    Over de exacte oorzaak van verspreiding van H5N8 is en wordt veel gespeculeerd.
    De politiek, in hun kielzog de media en bioindustrie leggen - mijns inziens net even te gemakkelijk- de schuld bij de trekvogels terwijl tal van natuurvorsers steeds sterker de indruk krijgen dat de infectie juist andersom plaats vindt.
    M.a.w. de hoog geconcentreerde aantallen pluimvee als bron en wilde vogels als slachtoffer.

Wat ik nu interessante vindt ten aanzien van de theorie van politiek, media en industrie is hoe het dan mogelijk is dat het ene na het andere volledig afgeschermde pluimveebedrijf zogezegd door wilde vogels worden besmet en hoe het tegelijk mogelijk is dat bij tienduizenden vogelliefhebbers -verspreid over het gehele land- in al die jaren nog steeds geen vogelgriep is uitgebroken!!!
    Of heb ik hieromtrent de berichtgeving nu volstrekt gemist?

Ik meen te weten dat griepvirus een cyclus volgt.
    Er is al eens gedacht van intervallen tussen de 50 tot 100 jaar.
    Het loopt langs varkens. water vogels en kippen.
    In Azië waar die combinatie veel aanwezig is zie je ook de eerste gevallen ervan optreden.
    Die zijn al genoemd en aangegeven en zijn inderdaad behoorlijk dodelijk.
    De vrees is dan ook gegrond en het wachten is op het moment dat het effectief plaats vind.
    Vanuit het verleden lijkt een moment heden nabij dat het kan plaats vinden.

Thanks
    45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
    ...In Azië waar die combinatie veel aanwezig is zie je ook de eerste gevallen ervan optreden...
    Als het niet uit Afrika komt dan komt het wel uit Azie kan ik je vertellen. Ik wil niet discrimineren maar ik heb een tijdje in China rond gelopen dus ik heb het e.e.a. gezien daar. Ze zeggen wel eens "een vogel schijt niet in zijn eigen nest" maar dat geldt niet in China. Ik heb daar rood en zwart gekleurde rivieren gezien waar geen enkele vis meer zwemt, steden en dorpen waar je geen dieren geluiden hoort? en ga zo maar door. Die gasten hebben aan het kapitalisme geroken en zijn daarbij alle normen en waarden kwijtgeraakt waar ze duizenden jaren volgens geleefd hebben. Gelukkig is het ook zo dat als men van hogerhand iets besluit dat het dan ook meteen gebeurd dus ze zijn nog te redden die gasten.

Senior lid
    Thanks
    10
    Zit vast op het verticaal houden van diverse soorten.
    Gestapelde huisvesting.
    Varkens kippen boven de visvijvers die elkaar op die manier voeden op de voordeligste manier.
    De mens is dan louter de tussengastheer daarbij die mee doet aan de dans om het beste virus te kweken..
    Die combinaties schijnen de beste voedingsbodem te zijn om virussen te laten evolueren in opvolgende varianten.
    Ook hier experimenteert met dergelijke gesloten of bijna gesloten systemen.

Thanks
    35
    Nu ook al een dierenwinkel aan de beurt...
    http://www.rtlnieuws.nl/nederland/vo...-van-nederland

Bestaat de kans nu niet dat mensen die daar geweest zijn de vogelgriep meenemen naar hun eigen bestand?
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Thanks
    35
    Ik lees nu ook dat er 6600 dieren waren met veren, dat vind ik ook een best absurd aantal. Dat kun je toch geen dierenwinkel meer noemen. Die aantallen bij de kippen- en eendenboeren schrik ik ook elke keer van.

http://www.rd.nl/vandaag/economie/vo...onde-1.1361518

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/22...an-nl-a1537934

Thanks
    45
    De Mod's moeten maar ingrijpen als ik te ver ga maar zijn die lui bij het reformatorisch dagblad nu helemaal van de pot gerukt? Die getroffen eigenaar heeft gezegd "het doet mij dubbel pijn als ik besef dat de schepping lijdt onder onze zonden" waarbij je je kan afvragen, heeft deze man dan al die jaren in zonden geleefd? en vervolgens stelt de redactie van het blad vast dat "Vogelgriep is uiteindelijk gevolg van de zonde". Wat de exacte reden van de uitbraak is lijkt mij een logisch gevolg van menselijk falen en falen is geen zonde.

Soortgelijke onderwerpen

1. PutterKweek 2016
    Door abu asfur in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 40
    Laatste Bericht: 19-07-2018, 18:18
  2. Kweek met de rode kroonvink 2016
    Door euphonia in forum Tropische vogels
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 03-11-2016, 22:43
  3. Zwolle 2016
    Door stick in forum Beurzen
    Reacties: 36
    Laatste Bericht: 26-09-2016, 08:59
  4. Broedseizoen 2016 japanse nachtegalen
    Door bobbie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 45
    Laatste Bericht: 11-09-2016, 22:38
  5. C.O.M. Mondiale 2016 Matosinhos (Portugal)
    Door Josly in forum Tentoonstellingen
    Reacties: 53
    Laatste Bericht: 15-02-2016, 22:36

Forum Rechten