Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogelgriep jun 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Nu ook al verbod op sierpluimveetentoonstellingen...

    Opmerking


    • #17
      Aanvullende maatregelen vogelgriep

      Nieuwsbericht | 14-11-2016 | 19:51


      Staatssecretaris Martijn van Dam van Economische Zaken neemt aanvullende maatregelen om de verspreiding van vogelgriep tegen te gaan en het risico op besmetting van pluimveebedrijven te beperken. Vanaf vandaag geldt een aangescherpte bezoekersregeling voor pluimveebedrijven. Dit betekent dat de stallen niet door buitenstaanders bezocht mogen worden, met uitzondering van bijvoorbeeld een dierenarts. Daarnaast moeten kinderboerderijen, dierentuinen en houders van hobby-vogels er voor zorgen dat bezoekers niet in contact komen met de gehouden vogels.

      Verder heeft de staatssecretaris een verbod ingesteld op het tentoonstellen van sierpluimvee en watervogels. Ook geldt er een verbod op de jacht op watervogels en op jachtactiviteiten waarbij watervogels verstoord worden.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #18
        Ja hoor, gaan we weer vogelgriep in Biddinghuizen.

        Opmerking


        • #19
          en opnieuw vraagtekens omtrent de oorzaak/bron van infectie.


          Er geldt al bijna 3 weken een ophokplicht en TOCH raakt er weer een 'als zodanig afgeschermd' bedrijf besmet!
          Het wordt steeds moeilijker om te geloven dat trekvogels/watervogels de bron vormen.
          Gezien het gegeven dat dode/besmette watervogels nogal eens worden aangetroffen in wateren, waar pluimvee bedrijven verdacht dicht bij zijn gesitueerd, lijkt het er steeds meer op dat het omgekeerde het geval is.
          Het is dan ook de gelegitimeerde vraag in welke mate die bedrijven eigenlijk zijn afgeschermd om te voorkomen dat eventuele besmette biomassa in het milieu terecht kan komen!



          Op de bedrijven die nu geruimd zijn zaten 190.000 eenden geconcentreerd!!!
          Het spreekt voor zich dat de kans op infecties bij dit soort aantallen evenredig enorm is.

          Als je dit soort zaken leest vraag je je bovendien af waar die hele discussie omtrent positieflijsten nog over gaat!
          Last edited by rupicola; 27-11-2016, 11:38.
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #20
            Als er van s'Rijkswege zo 'serieus' wordt omgesprongen met de problematiek zijn we feitelijk geheel uitgesproken.

            Onder de link een foto van het ruimen van aangetoond besmette kadavers nabij Zeewolde.

            de outfit van 'de mannen in witte pakken' is gezien het vastgestelde hoogpathogene karakter van de aangetroffen infectie op zich al discutabel, maar het feit dat de lokale pers en publiek er gewoon bij staat alsof er niet aan de hand is . . . . .



            Een jachtverbod op watervogels om verspreiding van het virus te voorkomen lijkt en is op zich een goede maatregel, maar op het moment dat de jacht op ganzen wel gewoon wordt toegestaan volstrekt zinloos.
            Tja, het jachtbedrijf kan natuurlijk niet geheel stil komen te liggen in deze toptijd van het jaar.
            Voor sommigen is klaarblijkelijk ook niet geheel duidelijk of ganzen nu eigenlijk wel of geen watervogels zijn!
            Blijkbaar niet gehinderd door enige kennis van zaken meent de staatsecretaris van EZ dat dit niet het geval is.

            Het is overigens ook gewoon toegestaan om met gaskanonnen te werken teneinde ganzen te verjagen.
            Dit weinig selectieve middel zorgt uiteraard dat ook alle andere (water)vogels op de vleugels gaan en maakt als zodanig elke andere vorm van jachtverbod volstrekt overbodig.

            Inmiddels is opnieuw vogelgriep geconstateerd bij grote aantallen watervogels, dit keer (opnieuw) in Friesland en zowaar in de nabijheid van een paar grote pluimveebedrijven.

            We hebben er een echte soap bij!
            Last edited by rupicola; 11-12-2016, 21:30.
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #21
              Voor zover mij bekend werd en wordt mest vanuit melkvee en varkensfokkerijen verwerkt tot biogas in speciale vergistingsinstallaties zoals die aanwezig zijn in met name Friesland. Waarom dat met kippen, ganzen, eendenmest enzovoorts niet gebeurd is mij een raadsel. Als we netjes al onze "shit" op zouden ruimen dan hebben we uiteindelijk minder problemen lijkt mij.

              Opmerking


              • #22
                Over de exacte oorzaak van verspreiding van H5N8 is en wordt veel gespeculeerd.
                De politiek, in hun kielzog de media en bioindustrie leggen - mijns inziens net even te gemakkelijk- de schuld bij de trekvogels terwijl tal van natuurvorsers steeds sterker de indruk krijgen dat de infectie juist andersom plaats vindt.
                M.a.w. de hoog geconcentreerde aantallen pluimvee als bron en wilde vogels als slachtoffer.

                Wat ik nu interessante vindt ten aanzien van de theorie van politiek, media en industrie is hoe het dan mogelijk is dat het ene na het andere volledig afgeschermde pluimveebedrijf zogezegd door wilde vogels worden besmet en hoe het tegelijk mogelijk is dat bij tienduizenden vogelliefhebbers -verspreid over het gehele land- in al die jaren nog steeds geen vogelgriep is uitgebroken!!!
                Of heb ik hieromtrent de berichtgeving nu volstrekt gemist?
                Amigo de los Psittacidos

                Look deep into nature and you will understand everything better

                Opmerking


                • #23
                  Nou ik heb al 3 keer een griepje gehad dit najaar...Maar mijn vogels lijken nergens last van te hebben hoor
                  Een vraag die bij opkomt na al die uitbraken is: hoe groot is de kans dat binnenkort een dergelijk hardnekkig/dodelijk virus de mens gaat treffen.

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
                    Over de exacte oorzaak van verspreiding van H5N8 is en wordt veel gespeculeerd.
                    De politiek, in hun kielzog de media en bioindustrie leggen - mijns inziens net even te gemakkelijk- de schuld bij de trekvogels terwijl tal van natuurvorsers steeds sterker de indruk krijgen dat de infectie juist andersom plaats vindt.
                    M.a.w. de hoog geconcentreerde aantallen pluimvee als bron en wilde vogels als slachtoffer.

                    Wat ik nu interessante vindt ten aanzien van de theorie van politiek, media en industrie is hoe het dan mogelijk is dat het ene na het andere volledig afgeschermde pluimveebedrijf zogezegd door wilde vogels worden besmet en hoe het tegelijk mogelijk is dat bij tienduizenden vogelliefhebbers -verspreid over het gehele land- in al die jaren nog steeds geen vogelgriep is uitgebroken!!!
                    Of heb ik hieromtrent de berichtgeving nu volstrekt gemist?

                    Opmerking


                    • #25
                      Als het niet uit Afrika komt dan komt het wel uit Azie kan ik je vertellen. Ik wil niet discrimineren maar ik heb een tijdje in China rond gelopen dus ik heb het e.e.a. gezien daar. Ze zeggen wel eens "een vogel schijt niet in zijn eigen nest" maar dat geldt niet in China. Ik heb daar rood en zwart gekleurde rivieren gezien waar geen enkele vis meer zwemt, steden en dorpen waar je geen dieren geluiden hoort? en ga zo maar door. Die gasten hebben aan het kapitalisme geroken en zijn daarbij alle normen en waarden kwijtgeraakt waar ze duizenden jaren volgens geleefd hebben. Gelukkig is het ook zo dat als men van hogerhand iets besluit dat het dan ook meteen gebeurd dus ze zijn nog te redden die gasten.

                      Opmerking


                      • #26
                        [COLOR="#0000FF"]Zit vast op het verticaal houden van diverse soorten.
                        Gestapelde huisvesting.
                        Varkens kippen boven de visvijvers die elkaar op die manier voeden op de voordeligste manier.
                        De mens is dan louter de tussengastheer daarbij die mee doet aan de dans om het beste virus te kweken..
                        Die combinaties schijnen de beste voedingsbodem te zijn om virussen te laten evolueren in opvolgende varianten.
                        Ook hier experimenteert met dergelijke gesloten of bijna gesloten systemen.

                        [/COLOR]

                        Opmerking


                        • #27
                          Nu ook al een dierenwinkel aan de beurt...
                          http://www.rtlnieuws.nl/nederland/vo...-van-nederland

                          Opmerking


                          • #28
                            Bestaat de kans nu niet dat mensen die daar geweest zijn de vogelgriep meenemen naar hun eigen bestand?
                            Bekijk mijn vogels op:

                            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                            Opmerking


                            • #29
                              Ik lees nu ook dat er 6600 dieren waren met veren, dat vind ik ook een best absurd aantal. Dat kun je toch geen dierenwinkel meer noemen. Die aantallen bij de kippen- en eendenboeren schrik ik ook elke keer van.

                              http://www.rd.nl/vandaag/economie/vo...onde-1.1361518

                              https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/22...an-nl-a1537934

                              Opmerking


                              • #30
                                De Mod's moeten maar ingrijpen als ik te ver ga maar zijn die lui bij het reformatorisch dagblad nu helemaal van de pot gerukt? Die getroffen eigenaar heeft gezegd "het doet mij dubbel pijn als ik besef dat de schepping lijdt onder onze zonden" waarbij je je kan afvragen, heeft deze man dan al die jaren in zonden geleefd? en vervolgens stelt de redactie van het blad vast dat "Vogelgriep is uiteindelijk gevolg van de zonde". Wat de exacte reden van de uitbraak is lijkt mij een logisch gevolg van menselijk falen en falen is geen zonde.

                                Opmerking

                                Working...
                                X