Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tt vogels en hoe te handelen met

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • tt vogels en hoe te handelen met

    Hallo hierbij een vraag,hoe zou ik grondvogels moeten inenten om ze op de tt te krijgen en waarmee zou ik ze moeten inenten
    1 kan ik ze zelf inenten of de dierenarts
    2 moet ik naar hem toe met alle dieren of alleen de tt dieren
    3 moet ik alle grondvogels die ik op dat moment bezit allemaal inenten
    4ik kweek ook fazanten dus om nu met al mijn vogels die ik bezit naar de dieren arts te gaan word misschien wat veel.
    mvg wim

  • #2
    Hoi,

    je moet ze laten enten bij/door een dierenarts, je mag dit niet zelf, je hebt ook een entverklaring nodig ingevuld door de dierenarts.
    ik dacht dat je het hele bestand moet laten enten, echter dat weet ik niet zeker. de ringnummers vermelden op de entverklaring.

    Opmerking


    • #3
      Dat wordt een huisbezoek bij de dierenarts Wim. Waarschijnlijk makkelijker voor jou en minder stress voor de vogels. Hoop voor jou dat de dierenarts in NL wat minder in nota brengt dan hier in NZ.

      gr kees

      Opmerking


      • #4
        inenten enz

        hallo bedankt voor jullie reactie,s
        nou dat word een feest dan heb 6 paar fazanten en 2 paar patrijzen dus 16 grote vogels bij elkaar en ik zou niet weten hoe ik op een fatsoenlijke manier ermee bij de dieren arts moet komen,en die man of vrouw[dierenarts]die zit op 300 meter van mijn huis vandaan dat is niet het probleem.
        en ik heb ook geen mercedes bus of iets dergelijks,en als ik bij de dierenarts binnenkomt dan zie ik de dollartekens al groeien in zijn ogen en weer een weekje extra vakantie in spanje,nu even alle gekheid op een stokje haha.
        Ik ben dit jaar wel goed geholpen en heb toch een fazant die genezen is van een bepaalde vorm van snot,en het is ook niet zo,n pretje om zo,n vogel even medicijnen te geven wand hij[het was de haan]was echt niet te benauwd als je hem vast hield om even in je vingers te hakken,zelfs de dierenarts die ik van tevoren gewaarschuwd had die had hij al te pakken met een pijnlijke vinger tot gevolg.
        als ik zulk soort vogels koop vervoer ik ze in een grote doos en haal ze er dan stuk voor stuk uit om ze te bekijken en controleren en als je dan je handen in zo,n doos steekt hangt er al bijna 1 aan om eens te proeven.
        van de 6 soorten die ik heb zijn de meeste tam tot zeer tam en kan ik er enkele van aaien zelfs en dat is toch wel erg leuk.
        de patrijzen wil ik tzt inzenden hier op de nationale tt daarom dus mijn vraag[en].
        Nu liggen er enkele eieren bij een vriend in de broedmachine en zaterdag hoor ik of het wat geworden is,ik heb er zelf nog geen vandaar.
        Heb sinds enkele jaren 1 paar fazanten en dit jaar en eind vorig jaar er enkele bijgekocht en geruild.
        Heb ook swinhoe fazanten zitten en die zijn flink van formaat en de haan is bijna helemaal op kleur en die zijn ook niet bang aangelegd en komen heel dichtbij en blazen als je te dichtbij komt.
        de lady amherst fazanten komen alledrie[1 haan\2 hennen]uit de hand eten en ook de voliere uit om eens te kijken waar die enkele meelworm blijft of het eten.
        ik ben altijd een voorstander van diverse soorten en manieren van voeding te geven,af en toe krijgen ze kortgesneden gras en onkruidplanten en dat is 2 dagen later gewoon op dan hebben ze wat te doen,en een andere dag in de week als ik sla eet snij ik het overschot wat fijner en dit word gelijk gegeten en zo kan ik er mooi wat mineralen enz door en overheen doen,verder gemengd graan en korrels voor fazanten,het graan maak ik ook weleens nat en neemt dan veel vocht op en dit krijgen ze dan als ik klaar ben met voeren en word ook vaak gelijk opgegeten,verder af en toe wat eivoer en universeelvoer.
        mvg wim
        Bijgevoegde Bestanden

        Opmerking


        • #5
          Mooi Wim.

          En leuk dat je dit onderwerp hier ter sprake hebt gebracht.Mooie variatie op wat er doorgaans op het forum beschreven wordt.
          Hebben de zilverbekjes nog een plaatsje of ben je op grotere grondsoorten doorgegaan?

          gr kees

          Opmerking


          • #6
            Wim, de dierenarts doet toch ook huisbezoeken ?
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Kijk eens of er een kleindiersportvereniging in de buurt is. Deze organiseren in het najaar vaak een gezamenlijke entingsronde bij alle hoenderfokkers.
              Misschien kan je met hun meedoen. Scheelt je zeker in de kosten.
              Het word meestal gedaan midden augustus zodat de hoenders mee kunnen doen met de eerste tentoonstellingen welke in september beginnen.

              Groetjes
              Jos

              Opmerking


              • #8
                parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                Opmerking


                • #9
                  hallo allen
                  dat van het gezamelijk inenten ga ik eens navragen of dat mogelijk is,huisbezoeken doen ze wel maar word een dure aangelegenheid denk ik,en zilverbekken zijn er nog steeds hoor kees nu al meer dan 30 jaar en die gaan niet meer weg denk ik hoor ,hoogstens wat minder in aantal.
                  mvg wim

                  Opmerking


                  • #10
                    Mooi Wim.

                    Nu maar hopen dat dat inenten een niet al te dure grap wordt.

                    Zilverbekken zijn inmiddels deel van het gezin als ik het zo lees.

                    Success ermee.

                    gr kees

                    Opmerking

                    Working...
                    X