Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kraai gevonden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kraai gevonden

    Hallo allemaal,

    Ik heb geen idee bij welke catogerie een kraai behoord dus heb ik het maar hier neer gezet. Ik heb vanmiddag tijdens het grasmaaien een kraai gevonden. Hij is niet volwassen maar ook niet super jong meer. Maar in ieder geval hij lag daar helemaal in het hoekje. Zijn nek houd hij de hele tijd alleen maar scheef alsof hij iets gebroken en kijkt heel raar uit zijn oogjes en hij ademt heel zwaar je hoort hem echt ademen. Maar voor de rest een gezonde glanzende vacht in ieder geval hij was zo zwak dat je hem zonder moeite kon oppakken dus ik heb hem meegenomen en in een grote bench gevult met hooi gezet. Vervolgens brood gesopt in melk gevoerd wat je zonder verzetten in zijn bekje kon stoppen. En ik heb er een bak met water neer gezet. Maar het beestje is nog steeds heel zwak. Heeft iemand enig idee wat er met hem aan de hand is? Alvast bedankt !

    Groetjes,
    Sylvana

  • #2
    Waarschijnlijk een jonge nestvlieder, die een ongelukje heeft gehad met oefenen met vliegen.
    Ik heb zo ooit een duif gevonden, die had een poot en vleugel gebroken.
    Toen hadden ik en mijn broer een magnum ijsje gekocht, dat zijn idealen stokjes om mee te spalken, en hebben daarmee zijn vleugel en poot gespalkt.
    Een zak duivenvoer gekocht in de dierenwinkel en een bak water gegeven.
    Paar weken later vloog de duif weer vrolijk rond
    Een kop of nek blessure is wat lastiger.
    Kraaien, raven en Kouwen zijn beschermd, dus misschien kun je de dierenambulance bellen, die kunnen er wat meer mee dan jij denk ik.
    Melk kun je trouwens beter niet doen, daar zit lactose in, vogels kunnen geen lactose verteren, beter water.
    Of even info verzamelen op internet wat die beesten eten.

    Algemeenste grotere kraaiensoort, steeds vaker ook in de stad te vinden. Wordt vaak gedood in het kader van schadebestrijding. Oude kraaiennesten zijn


    Nou moet niet zo moeilijk zijn, die beesten eten alles, dus wie weet kunnen ze ook wel tegen melk, maar ik zou het toch niet doen.

    Opmerking


    • #3
      insecten en wormen zullen veel dierlijke eiwitten geven om vlug op te krikken. wat de nek betreft kan dit een draainek zijn. Vervelend, maar niet dodelijk.
      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

      Opmerking


      • #4
        Mmm op die link van de vogelbescherming staat dat ze niet op de rode lijst staan.
        Ik dacht dat al de kraaien, Kauwen, raven en roeken beschermd waren
        Nu Kauw opgezocht, staat ook niet op de rode lijst, of zijn deze links verouderd ?
        Of zijn ze intussen weer herstelt en van de lijst af ?
        Kauwen zijn zwarte gedrongen vogels met zilvergrijze kopzijden. Deze intelligente soort leeft in groepen. Binnen groepen kauwen bestaat een

        Opmerking


        • #5
          Los van de rode lijst, mag je geen enkele vogel die in het wild voorkomt in Europa in gevangenschap houden zonder dat de hij bewezen in gevangenschap geboren is (gesloten voetring, papieren ...). Dus je kraai is weldegelijk beschermd.

          Als je een kat of hond zou hebben, dan kan je het diertje geweekte katten- of hondenkorrels geven. Hierop doen ze het behoorlijk goed, aangezien dit veel eiwitten bevat. Let wel op dat je hem niet overvoedert, geweekte dingen (vooral geweekt brood) zetten uit in de maag. Momenteel heb je het beestje een lastig te verteren opgezwollen bal in de maag gegeven die meer energie kost om te verteren dan hij oplevert. Hij heeft dringend eiwit en voedzame voeding nodig ...

          Als je niet weet hoe je hem moet verzorgen, dan zou je inderdaad beter een ambulance of opvangcentrum bellen, dan maakt hij nog een kans.

          Opmerking

          Working...
          X