Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roofvogel show

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Roofvogel show

    Een poos geleden ben ik verplicht via mijn werk naar een roofvogel show geweest. Dit in het kader van teambuilding????!!

    Ik werd er toch wel erg triest van om die mooie, statige vogels met een leertje om hun poot rondjes te zien vliegen. En dat dan voor vermaaksdoeleinden in het kader van "educatie".

    Misschien zie ik het verkeerd of heb ik er een verkeerd beeld bij, maar het kon me niet bekoren. Ik ging eigenlijk met een verdrietig gevoel huiswaarts. Deze vogels horen toch thuis in de vrije natuur?

    .De valkenier zal de vogels best goed verzorgen, denk ik

    Hebben jullie ook een mening over de roofvogel shows?

    Groetjes

  • #2
    Ik ben een keer bij een roofvogelshow geweest en het kon mij ook niet echt bekoren.
    Ik lees op het internet dat er soms roofvogelshows worden geweigerd.
    Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

    Opmerking


    • #3
      roofvogel schow

      nou ik vind het jammer dat jullie dit zo vinden en ervaren hebben.
      een valkenier en dan bedoel ik een echte die op een educatieve manier zijn vogels laat zien en vliegen en er over verteld vind ik interessant omdat je zou moeten bedenken dat hij of zij vanaf dag 1 als het vogeltje geboren is er al mee bezig is om het te trainen.
      ik ben zelf in artis geweest en daar laten ze zelfs hele andere vogelsoorten rondvliegen en vertellen erover enz.
      dus op deze basis zou het heel goed zijn om mensen die niks met vogels hebben ze toch van dichtbij te laten zien en soms zelfs aaien.
      voor wat mijn eigen vogels betreft ik probeer ze aan mij te laten wennen zodat ze als ik erbij ben om te voeren of kijken ze niet opschrikken en doorgaan met hetgeen ze doen willen met als gevolg dat je vaak ook beter kweekt met zulke vogels,dit kan bij elke soort die je maar houd of kweekt.
      Ik kweek zilverbekken en ook fazanten en beide soorten komen uit mijn hand eten en komen zelfs kijken als ik er aan kom.
      mvg wim

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Ik heb laatst een prachtige documentaire gezien over een valkenier die 2 kerkuilen grootbracht. Het ging geloof ik over dat een kerkuil geruisloos vliegt en dit werd getest tegenover een raaf, slechtvalk en een gans die allemaal opgeleid waren door de valkenier. De valkenier deed alles voor zijn dieren en was er ook heel erg druk mee. Ik zeg niet dat ik een roofvogel in een kooi promoot, maar de kunst dat je een vogel zo kunt trainen dat hij zelfs in de vrijheid naar jou toe komt vind ik wel heel knap. Maar een roofvogel in een kooi stoppen en er niks mee doen vind ik dan wel weer sneu omdat een roofvogel naar mijn mening heel erg veel bewegingsvrijheid nodig heeft.
          Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
          Vergeet niet te kijken op mijn site!
          http://birdbreeder.simpsite.nl/

          Opmerking

          Working...
          X