Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie kan helpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wie kan helpen

    Ik heb een grasparkiet die niet kan vliegen, die zich overigens verder goed kan verplaatsen in de kooi en zich prima vermaakt met de andere grasparkieten. het lijkt steeds of de veren van de vleugels knakken ofzo. Heb al een aantal malen een druppel ivermectine gegeven maar dit geeft geen resultaat. is dit mogelijk een geval van kruipersziekte? Ik heb een foto bijgevoegd. Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast dank daarvoor.
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by Thee; 26-05-2016, 11:58.

  • #2
    Is het een jonge vogel? Dan zou het tijdelijk kunnen zijn als de vogel na de jeugdrui weer een stevig verenpakketje krijgt.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Dank je Hans. De vogel is van medio 2015. Echte rui heb ik nog niet gezien, dus wie weet.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Weet ook niet wat het is heb dit vorig jaar ook bij een van mijn popjes gehad.na de broed knapten de veren ook zo af ?,tot nu toe heeft ze nog steeds niet alle veren weer ,verder goed te pas wacht geduldig af.

          Opmerking


          • #6
            dank voor de reactie. we wachten rustig af. Bent u wel verder gegaan met de broed met deze vogel of de anderen? Ik twijfel namelijk wat verstandig is.
            Last edited by Thee; 27-05-2016, 15:40.

            Opmerking


            • #7
              Zou je een foto van opzij kunnen nemen, waarbij de vleugel en staart te zien zijn? Bij kruipersziekte vallen de veer- en staartpennen uit. Het is een besmettelijke ziekte, dus de vogel mag niet in contact komen met andere gezonde vogels. Verder moet je oppassen dat jezelf niet de ziekte overdraagt van deze vogel naar andere vogels.
              Als je kruipersziekte vermoed, is het verstandig om te stoppen met de broed. De partner en jonkies kunnen ook de ziekte krijgen.

              Opmerking


              • #8
                Dank je Gravenimage, ik heb 2 foto's toegevoegd met de linker- en rechterzijkant. ik hoop dat je hier wat op kunt zien. Alvast dank vor je reactie weer.
                Bijgevoegde Bestanden

                Opmerking


                • #9
                  geef eens wat eivoer met wat biergist in gemengd. Biergist is een rijk vitamine B complex dat goed is voor groei van botten en veren. Verkrijgbaar bij handelaars in duivenvoeding (Vitaminor). Misshien helpt dat (na een tijdje).
                  parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                  Opmerking


                  • #10
                    Het is anders wel een mooi parkietje. Hopelijk geneest ze vlug

                    Opmerking


                    • #11
                      Misschien een rare vraag maar zou vitamine b druppels van davitamon ook kunnen?

                      Opmerking


                      • #12
                        Dat lijkt mij wat lastig. Aangezien de hoeveelheid is afgestemd op de mens en niet op een vogel.
                        Bekijk mijn vogels op:

                        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          Dat is waar natuurlijk gaan we dan ook maar niet avonturen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Druppels oplossen in water en laten opslorpen door couscous. De couscous dan toedienen (in eivoer?). De hoeveelhied is dan ruim verdeeld en afgezwakt.
                            parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                            Opmerking


                            • #15
                              Vitamine B helpt niet ,geef zelf altijd breedmax toegevoegd aan het eivoer waar al heel veel in zit ,volgens mij is het niet besmettelijk ,heb nou de ene parkiet voor de tweede jaar zitten en heeft alle veren weer ,wat het was??,bij kruipers met deze koppel de kweek stoppen,jongen krijgen naar de rui meestal alle veren terug ,zet deze niet apart ,heb er nog geen last gehad dat dit besmettelijk is zoals ze zeggen ,alleen het koppel waar deze jongen geboren zijn ,stop ik met kweken ,
                              Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

                              Opmerking

                              Working...
                              X