Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: tortelduif koppel

Senior lid
    Thanks
    0

tortelduif koppel

Ik heb mijn doffer bij de duivin weggehaald omdat ik anders achter elkasr nestjes krijg en dat wil ik niet. Maar toch roept ze steeds om hem. Ze heeft nu drie hele mooie nestjes achter elkaar gehad. Dat vind ik genoeg. Maar kun je een koppel wel uit elkaar halen? Wat moet ik doen?

Senior lid
    Thanks
    50
    Tortelduiven zijn niet voor niks gekend om hun amoureuze liefdesleven. Ze worden er niet zo gelukkig van als je een koppel splitst. Het lijkt me beter om ze samen te laten zitten en hun eieren te vervangen door kunsteieren. Op die manier krijgen ze geen jongen meer

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik heb net geprobeerd de doffer er weer bij te zetten. Maar de duivin liep voor hem weg en toen werd hij heel agressief tegen haar. Ze moest niets meer van hem hebben. Hij ging haar op haar hoofd pikken, dus heb ik hem weer weggehaald.

Senior lid
    Thanks
    50
    Dit is even terug laten gelden van de pikorde. Dit is normaal. Als er geen bloed bij te pas komt en het stopt over een uurtje, dan is er niks aan de hand ...

Junior lid
    Thanks
    0
    Laat de beestjes er gaan jaren voorbij dat ik 12 jong heb. Soms meer soms minder. Mijn duifjes zijn bijde 12 jaar oud . En doen het nog steeds goed. Zeer tam en ik vind ze nog steeds leuk.

Senior lid tamaralover's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Egawen Bekijk Bericht
    Laat de beestjes er gaan jaren voorbij dat ik 12 jong heb. Soms meer soms minder. Mijn duifjes zijn bijde 12 jaar oud . En doen het nog steeds goed. Zeer tam en ik vind ze nog steeds leuk.
    12 jongen in 1 jaar?! :O Heb je zelf plek voor de jongen dan? Ik heb in de loop der jaren maar 2 keer een nestje laten uitkomen en ik zit nog steeds met die jongen. Hele vervelende mensen gehad die er geen goede bedoelingen mee hadden en andere mensen die gingen zeuren over de prijs (€5,-). Misschien is het alleen zo in Noord Nederland, maar ik kan ze echt niet kwijt XD

Soortgelijke onderwerpen

1. even een vraag over tortelduif koppel
    Door Karin38 in forum Duiven
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 15-02-2016, 20:31
  2. Turkse tortelduif op het nest
    Door esmina in forum Duiven
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 13-06-2012, 08:16
  3. Tortelduif
    Door Dovelett in forum Duiven
    Reacties: 2