Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grasparkieten hebben eitjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Grasparkieten hebben eitjes

    Beste forumleden,

    Mijn grasparkieten hebben eitjes.
    Ik hoop dat de eitjes bevrucht zijn. Ik kom zo min mogelijk in het kastje om de rust zoveel mogelijk te bewaren.

    Een poosje geleden heb ik zelf een kastje gemaakt met op de bodem wat beukensnippers. En er liggen nu twee eitjes in het kastje

    Ik ben benieuwd

    Het mannetje is blauw en de pop is geel. Ben benieuwd welke kleur de eventuele jonge grasparkieten zullen krijgen.

    Grt

    Krijn
    Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

  • #2
    blauw xgeel = groen, tenzij de man split is voor wit, dan kunnen er ook witte bijzitten.Maar valt verder te bezien waarvoor ze allebei split zijn (kleur en tekening voorouders)
    Er zullen nog eitjes bijkomen hoor.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

    Opmerking


    • #3
      Dank je Parakeetplaza. Zeer gewaardeerd wederom!

      Ik zal de ouders wat extra ei voer geven en ik geef ze twee keer per week wat fijngemalen eierschalen. Uiteraard is grit en maagkiezel aanwezig.

      Ik ben overigens een beetje bang voor het ei voer. Ik heb kant en klaar ei voer van Versele Laga (gold patee)
      Maar het is nu warm op een bovenhuis en ik vraag me af hoe lang het houdbaar is. Het is kant en klaar, er behoeft geen water toegevoegd te worden. Ik wil geen enkel risico nemen.

      Grt

      Krijn
      Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

      Opmerking


      • #4
        Ik heb net zelf een ei voer geprobeerd te maken:

        Geweekte couscous
        Hardgekookt eigeel fijngeprakt
        druppeltje roosvicee (gele dop)
        een theelepel honing
        beetje geprakte appel en worteltjes

        Ze smullen ervan en na een uurtje haal ik het weer weg in verband met bederf.. Het is momenteel erg warm hier in een bovenwoning met plat dak

        Groeten

        Krijn
        Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

        Opmerking


        • #5
          Dag Krijn ,gewoon elke dag kijken ,dan word het een gewoonte voor jou parkietjes,en kun je alles goed in de gaten houden,de kleur van jou jongen dat weet je alleen als je de afkomst weet van jou blauwe man ,maar alle mannen wat er uitkomt zijn split voor geel,als je gele jongen krijgt zijn het poppen of de man moet split geel zijn ,dan kan dit man en pop zijn .de beukesnippers kan je beter na deze kweekronde vervangen voor hennepvezels,of houtwol.de beukesnippers kunnen de eieren stuk maken.de eieren kun je zien met een lampje wat je er op zet of deze bevrucht zijn, of kijken als ze wit dof gekleurd zijn.eivoer elke dag geven in de broedtijd en altijd hetzelfde het liefst van een goed merk of je moet er goed in verdiepen wat die vogels nodig hebben .verder veel succes met jou kweek,kijk ook eens bij mij op de webblog.

          Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

          Opmerking


          • #6
            Hartelijk bedankt Alexxdee

            Ik ga een kijkje nemen op je webblog



            Met vr grt

            Krijn
            Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door parakeetplaza Bekijk Bericht
              Er zullen nog eitjes bijkomen hoor.
              Je hebt gelijk, er zijn nog twee eitjes bijgekomen. Spannend allemaal

              Grt

              Krijn
              Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

              Opmerking

              Working...
              X