Pagina 40 van de 40 EersteEerste ... 30383940
Resultaten 391 tot 399 van de 399

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    277
    Je bent van harte welkom binnenkort.

Zou leuk zijn dat je de sialia's nog zou zien.

De voermolen kan je dan meenemen, de laatste weken hang ik de bakjes wel aan het gaas.

Senior lid
    Thanks
    2
    Mijn nachtegalen zitten al een tijdje op eieren, maar vraag mij af of ze bevrucht zijn. Ik wil ze ook niet storen door ze van het nest te jagen. Ze zitten permanent op het nest. Ik vind het trouwens raar dat de man al maanden niet meer zingt. Hij lijkt het wel te proberen, maar er komt bijna niets uit. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    277
    hij kan in de rui zijn.

er zijn wel periodes dat ze bijna niet zingen hoor.

zou me er niet druk om maken.

Senior lid
    Thanks
    2
    Alle eieren van de nachtegalen waren helaas onbevrucht. Wordt dit jaar niets meer, pop zit in de rui. Ik hoop volgend jaar wel succes te hebben. De Buulbuuls hebben niets gedaan en vermoed dat deze niet klikken. Van de Barmsijzen zijn er niet veel overgebleven. Van de eerste 4 uitgevlogen jongen leeft er nog 1. De jongen die in het nest zaten zijn door de warmte overleden. Van de week is de pop overleden. Ik snap er geen hol van. Misschien heb ik toch foute planten in de voliere staan.

Als je 5 van de 6 vogels verliest zou ik eens een ontlastingsonderzoek laten doen. Dat zijn er veel te veel. Mogelijk is door de warmte het water of voer besmet geraakt. Kan zomaar zijn dat je vogels daardoor een virus hebben opgelopen.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
    Alle eieren van de nachtegalen waren helaas onbevrucht. Wordt dit jaar niets meer, pop zit in de rui. Ik hoop volgend jaar wel succes te hebben. De Buulbuuls hebben niets gedaan en vermoed dat deze niet klikken. Van de Barmsijzen zijn er niet veel overgebleven. Van de eerste 4 uitgevlogen jongen leeft er nog 1. De jongen die in het nest zaten zijn door de warmte overleden. Van de week is de pop overleden. Ik snap er geen hol van. Misschien heb ik toch foute planten in de voliere staan.
    Je schrijft zelf 3 van de 4, mogelijk van de warmte overleden.
    De pop ook al.
    Als je weet wat de habitat van de barmsijs is denk je goed, zeker met een tropen jaar als dit.
    Zou dus zeker niet panikeren en rustig blijven nadenken over hoe en wat en de gebeurtenissen.

Een kanarie hebben we ook winterhard weten te kweken, die was ooit tropisch, toch?
    De zebravinkjes ook al gelijk de goulds bij een deel der liefhebbers.

Andersom met alpen soorten en pool-bewoners nog niet maar ja. hoeveel worden er daar van gekweekt??

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    277
    Hans, hoe gaat het met jou en de vogels ?

Ben je al aan het uitbreiden?

Senior lid
    Thanks
    2
    Hoi Ton,

Sorry dat ik helemaal niets meer van mij heb laten horen! Ik had nogal wat privé issues in de familie waardoor ik niet zo lekker in mijn vel zat. Het gaat nu wel weer wat beter. Met de vogels verder alles wel goed. Mijn grote barmsijzen zijn allen dood gegaan. Ik heb echt geen idee waaraan. De man is vorige week als laatste heen gegaan. De blauwkop blauwfazantjes hebben het ook niet gered. Ze vertoonde wel allemaal dezelfde symptomen. Ik heb zelfs verdachte planten eruit gehaald, maar dat heeft ook niet geholpen. Ze begonnen snel te ademen en gingen bol zitten en aansluitend dood. De rest heeft overigens nergens last van.

Ik heb voor de kweek deze winter 7 Gouldamadine mannen gekocht en 6 vrouwen. Ik ga aan de gang met blauw overgoten, blauw pastel en gele. Ik heb een nieuwe kooi besteld bij Pascal Hemel en hoop deze volgende week op te halen. Ik kan deze dan mooi vergelijken met mijn Heesakker kooien. Ik wil gaan kweken op 15 graden en heb begrepen dat dit warm genoeg is. Nu moet ik nog een verwarming zien te vinden niet zoveel gebruikt. Ik twijfel of 1 Econoheat plaat voldoende is voor mijn hok. Misschien dat zo'n olie gevulde radiator met 9 elementen wat is. Ik stook nu een blaas kacheltje van goed 2000 watt. Met dat laatste ding heb ik afgelopen winter voor 79 euro verstookt(14 graden). Dit viel mij nog mee.

Mijn Japanse Nachtegaal man zingt al ruim een half jaar niet meer. Ik snap niet hoe dit kan en baal er best van. Het zingen is toch een van de leuke aspecten aan Nachtegalen. Zal hij ooit weer eens beginnen?

Ik las net in een topic dat je nu gesetteld bent in je nieuwe huis. Ik hoop dat je het naar je zin hebt daar.

Groet.

Hans

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    277
    Fijn dat het weer wat beter gaat, problemen in de familie kan je goed wakker van liggen.

Plus je eigen gezondheid, zoals je been, gaat dat de goede kant op ?

Wel vreemd dat al je barmsijzen het niet redden. Misschien eens mest laten onderzoeken.

Misschien dat door je nachtegaal ook niet fluit ?

De verhuizing is prima gegaan, we zitten er weer netjes bij.......

Pagina 40 van de 40 EersteEerste ... 30383940

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten