Pagina 19 van de 19 EersteEerste ... 9171819
Resultaten 181 tot 187 van de 187

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    94
    Ziet er goed uit Hans. Mijn complimenten. Mooi uitzicht vanuit het huis.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht
    Ziet er goed uit Hans. Mijn complimenten. Mooi uitzicht vanuit het huis.
    Ik heb inderdaad aardig uitzicht vanuit de woonkamer, maar nog niet optimaal. dit heeft te maken met de bouw van de achtergevel. ik had initieel het plan om de voliere 2 meter langer te maken richting het huis. Hij was dan 7 meter lang geweest en het laatste deel bij de achtergevel 1 meter breed. Het had dan van 3 naar 2 naar 1 meter breedte gelopen. Wat niet is kan in de toekomst nog komen. Mijn vriendin vond in eerste instantie dat het dan te dicht(2 mtr) bij de achtergevel kwam.

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    In het kader van meedenken:

zelf ben ik (net als jou, als ik dit zo lees) geen groot fan van het cliché horizontale zitstokken plaatsen over de breedte.

Wat ik zou aanraden: is om op verschillende hoogtes PVC pijpjes (+/- 15 cm hoog, +/- 7 cm doorsnee, getallen komen uit de dikke duim) verticaal aan te brengen aan je kolommen en achterwand (kunnen ook mooi in dezelfde kleur worden geverfd). Je kunt ze ook onder een hoek aan brengen door aan de bovenkant van de pijp een verdikking aan te brengen natuurlijk

Het idee is dan om takken van hazelaar, beuk, wilg, els etc hierin te plaatsen. met een ander stuk hout kan je het vast zetten in de PVC pijp (dat stuk hout dient dan als wig). Maak de pijp aan de onderkant dus dicht (hoeft niet eens altijd), maar boor er dan wel een gat in zodat het water eruit kan. Ook wat gras ertussen doen zodat jonge vogels er niet in 'verstopt' raken.

Op deze manier krijg je takken die niet aan 2 punten vast zitten en geeft een veel mooiere indruk, al zeg ik het zelf

Wauw Hans dat is heel mooi geworden!
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    94
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
    Ik heb inderdaad aardig uitzicht vanuit de woonkamer, maar nog niet optimaal. dit heeft te maken met de bouw van de achtergevel. ik had initieel het plan om de voliere 2 meter langer te maken richting het huis. Hij was dan 7 meter lang geweest en het laatste deel bij de achtergevel 1 meter breed. Het had dan van 3 naar 2 naar 1 meter breedte gelopen. Wat niet is kan in de toekomst nog komen. Mijn vriendin vond in eerste instantie dat het dan te dicht(2 mtr) bij de achtergevel kwam.
    Ik zie wat braak liggend land achter de schutting. Kan je deze niet wat verplaatsen dan?

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl Bekijk Bericht
    In het kader van meedenken:

zelf ben ik (net als jou, als ik dit zo lees) geen groot fan van het cliché horizontale zitstokken plaatsen over de breedte.

Wat ik zou aanraden: is om op verschillende hoogtes PVC pijpjes (+/- 15 cm hoog, +/- 7 cm doorsnee, getallen komen uit de dikke duim) verticaal aan te brengen aan je kolommen en achterwand (kunnen ook mooi in dezelfde kleur worden geverfd). Je kunt ze ook onder een hoek aan brengen door aan de bovenkant van de pijp een verdikking aan te brengen natuurlijk

Het idee is dan om takken van hazelaar, beuk, wilg, els etc hierin te plaatsen. met een ander stuk hout kan je het vast zetten in de PVC pijp (dat stuk hout dient dan als wig). Maak de pijp aan de onderkant dus dicht (hoeft niet eens altijd), maar boor er dan wel een gat in zodat het water eruit kan. Ook wat gras ertussen doen zodat jonge vogels er niet in 'verstopt' raken.

Op deze manier krijg je takken die niet aan 2 punten vast zitten en geeft een veel mooiere indruk, al zeg ik het zelf
    Dank voor de tip en duidelijk uitgelegd. Ton kwam ook met dergelijke oplossing. Ik wil dit uiteindelijk ook gaan doen. Waarschijnlijk wordt dit in het najaar. Ik heb eerst nog wat andere dingen op het programma staan.

Er is idd genoeg ruimte achter het huis en aan 1 zijkant ook. Misschien moet ik maar eens met de gemeente gaan praten. Nee, ik heb voldoende aan wat ik heb. Ik zou ook niet meer aankunnen omdat ik beperkt thuis ben.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
    Vanavond een koppel Rode Kroonvinken opgehaald hier in de buurt. Bij thuiskomst bleek de kroon toch wat vlassig(dun) te zijn. Dit was bij betreffende persoon bijna niet te zien omdat de kuif plat lag. Hij was net gevangen en zat in een showkooitje. Ik baal daar best van en hoop dat het misschien nog wat aangroeit.
    Ik heb contact gehad met de verkoper en ik mag eventueel in het najaar ruilen mocht de kroon niet meer aangroeien. Ik wacht dus nog even rustig af. Die man kweekte met zijn zoon echt van alles en veel mooie soorten.

Pagina 19 van de 19 EersteEerste ... 9171819

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten