Pagina 17 van de 17 EersteEerste ... 7151617
Resultaten 161 tot 167 van de 167

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    53
    Een kuif zou idd. in principe weer moeten aangroeien, maar dat is niet altijd 100% het geval, heb zelf ooit een twatwamannetje gekocht zonder enkele staartpen, deze zijn tot op heden van vandaag niet meer teruggekomen.

Zou deze man lekker laten zitten Hans en op zoek gaan naar een complete vogel.

Qua zang wil ik je er op attenderen dat de zang van de Rode Kardinaal erg luid kan zijn en tot laat door gaat, in combi met de nachtegalen zou dat wel eens irritatie kunnen wekken bij je buren.

Hier een voorbeeldje: https://www.youtube.com/watch?v=P3vRwNpISO4

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Een kuif zou idd. in principe weer moeten aangroeien, maar dat is niet altijd 100% het geval, heb zelf ooit een twatwamannetje gekocht zonder enkele staartpen, deze zijn tot op heden van vandaag niet meer teruggekomen.

Zou deze man lekker laten zitten Hans en op zoek gaan naar een complete vogel.

Qua zang wil ik je er op attenderen dat de zang van de Rode Kardinaal erg luid kan zijn en tot laat door gaat, in combi met de nachtegalen zou dat wel eens irritatie kunnen wekken bij je buren.

Hier een voorbeeldje: https://www.youtube.com/watch?v=P3vRwNpISO4
    Dank je Populier voor de tip mbt zeker de harde zang. In het filmpje gaat hij idd hard tekeer. Ik vind de Rode Kardinaal een mooie vogel en ze zijn ook wat groter, maar wil geen problemen met de buren. Ik zit op de erfafscheiding al op bijna 2.30 waarvan ze niets gezegd hebben en wil dit zo houden.

Ik moet dus kijken naar een andere mooie vogel met een leuke zang en karakter.
    Laatst gewijzigd door Hans de Bruijn; 25-06-2017 om 12:06.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    254
    De rode kroonvink schijnt ook een aardig liedje te hebben.

Plus een mooie kleur en ook wat goedkoper.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    De rode kroonvink schijnt ook een aardig liedje te hebben.

Plus een mooie kleur en ook wat goedkoper.
    Dan gaan we hiervoor. Zou het anders ook niet echt weten. Iemand adviseerde eventueel baardmannen, maar volgens mij zit je dan weer met speciale ringen. Ze hebben ook niet al te veel kleur en dat kan ik toch wel gebruiken in mijn voliere. Op vogelmarktnet wordt best wel wat aangeboden aan soorten, maar vaak behoorlijk prijzig. Kan natuurlijk ook kijken naar een leuke zaadeter.

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    53
    Misschien een koppeltje kapoetsensijzen? Leuke niet al te luide zangers, mooi rood en niet al te gek duur, ik vond het altijd leuke volièrevogels.

https://link.marktplaats.nl/m1178252998

Senior lid
    Thanks
    0
    Kapoetsen zijn idd ook leuke en mooie vogels om te zien. Ik heb zwartkopsijzen gehad en volgens mij kun je ze daarmee vergelijken. er is zoveel moois te koop. Kreeg vandaag een koppel Amethist spreeuwen aangeboden omdat het koppel rode Kroonvinken al weg was. De mannelijke spreeuw is echt een pracht vogel om te zien en zeker in de zon. Ik ken ze verder niet en de prijs heb ik ook nog niet gehad. Ik vrees dat ze erg duur zijn.

Ik zal van het weekend weer foto's maken met het nieuwe dak. Ze hebben het vandaag afgerond. Ik ben zelf niet geheel tevreden omdat ik de kunststof afvoerpijpen lelijk vind. Ik ga deze zsm vervangen voor zink en neem ook dunnere pijpen. Via het bedrijf was dit drie keer zo duur als kunststof. Als ik het zelf doe dan valt het wel mee.

Ik heb in Photobucket het e.e.a. veranderd en daardoor zijn het gros van mijn foto's in dit topic niet meer te zien. Dit vind ik zonde en het meest vervelende is dat je het ook niet meer kunt aanpassen. Ik vindt het sowieso raar dat je je eigen berichten niet meer kunt aanpassen na een bepaalde (korte)tijd.
    Laatst gewijzigd door Hans de Bruijn; Gisteren om 17:12.

Passerina's en de blauwe bisschoppen zijn ook mooie vogels en zingen een leuk deuntje. Ton heeft Blauwe Bisschoppen met de Nachtegalen samen gehad en dat ging goed.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Pagina 17 van de 17 EersteEerste ... 7151617

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten