* Update volière,
Het jong van de Rode kardinalen heeft het niet gered. Een aantal dagen na uitvliegen ging hij/zijn dood. De ouders voerde goed dus daar lag het niet aan. Begin oktober had het koppel nog twee jongen, maar vlak voor het uitvliegen stopte de ouders met voeren en schoten zwaar in de rui. Ik heb een nieuwe volière(6.5X2mtr) besteld die binnenkort geleverd wordt. Het worden zwarte luxe volière-panelen met zwart 16mm gaas. Deze panelen hebben geen middenverbinder. Ga voor de vruchten/insecteneters dus een aparte volière neerzetten die ik delen kan.
De Forbes Papegaai Amadines hebben 5 jongen in het binnenhok die denk ik deze week uitvliegen. Haal dan de nestgelegenheid weg want ze blijven maar doorgaan. Ik heb van dit koppel nog 5 jongen in een kooi zitten die eindelijk op kleur zijn.
Koppel Vietnamese Groenlingen zitten al maanden in het binnenhok. Heel soms gaat de man naar buiten. Doen verder niets, maar maken grappig geluid en zijn best mooi en apart om te zien.
6 X Maskeramadine heb ik aangeschaft en hoop dat die volgend jaar wat doen in de buitenvoliere. Wel leuke vogels om in een groepje te houden.
De rest wat nog in de volière zit gaat weg.
* Broedkooien,
Koppel Dornastrildes met eieren. Is het eerste nest van dit jonge koppel dus ben benieuwd.
Koppel Gouldamadines met eieren. Is het eerste nest van een 2 jarig koppel.
5 jonge Forbes Papegaai Amadines die ik waarschijnlijk volgend weekend ga weg brengen.
Koppel Driekleur Papagaai Amadines gele zwartoog. Ik heb begrepen dat ik er 1 moet zien om te ruilen voor een roodoog.
Ton, zee aquarium is nog steeds niet klaar. Het loopt niet zo lekker met de bouwer. Goede leer voor de volgende keer. Ik wacht rustig af. Mijn prio ligt nu toch bij de tweede volière.
Groet,
Hans