Pagina 29 van de 31 EersteEerste ... 192728293031 LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 290 van de 302

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    265
    Mooie kooien, lekker ruim.

Wel fijn dat het kuifje weer aangroeit.

Daar staat de kroonvink toch om bekend.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    6
    Het zijn hele fijne kooien. Ik heb ze met zwarte fronten en tot op heden geen roest.
    Gemakkelijk ter eindigen en ik heb al 5 jaar geen luis.

Senior lid
    Thanks
    1
    Ik had achteraf misschien ook zwarte fronten kunnen nemen en was dan goedkoper uit geweest. Na ja, de RVS fronten zijn ook wel mooi en gaan een leven lang mee als het goed is.

Ik heb een paar jaar terug een aantal nieuwe Bakker kooien gekocht, maar dat vond ik helemaal niets. Het enige voordeel was dat ze niet verkleuren, dat doen de Heesakkers kooien als het goed is wel. De Bakker kooien zijn van echt heel slap en kwetsbaar kunnstof gemaakt. Gelukkig heb ik ze nog aardig kunnen verkopen. Wat ik met de kooien ga doen weet ik eigenlijk nog niet.

Senior lid
    Thanks
    6
    Ik heb de Heesakkerkooien nu 5 jaar en als je om de paar weken een sopje over de groene voorkant haalt blijven ze (tot op heden)toch op kleur.

Senior lid
    Thanks
    1
    Zo, daar zijn we weer even. Met de vogels gaat het goed. Denk dat ik het voorlopig zo laat met wat ik nu heb aan vogels. Misschien dat ik nog wat voor een kweekkooi aanschaf. De voliere ga ik wel nog iets uitbreiden in de komende maanden.
    Ik zit wel in dubio wat ik de winter ga doen met de vogels in de voliere. Ik kan ze natuurlijk vanaf medio half november tot en met maart in het binnenhok houden. Misschien voor de gezondheid wel het beste, maar zie dan 4 maanden niets in mijn voliere vliegen. Tsja, wat is wijsheid?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    265
    Als ze buiten kunnen blijven, dan zou ik ze niet naar binnen doen.

De nachtegalen blijven liever buiten.
    groeten Ton

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    265
    Hoe gaat het met je vogels Hans?

Zijn ze een beetje gewend nu ?

Met name de spreeuwen.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    1
    Hoi Ton,

Het gaat best goed met vogels. De spreeuwen zijn wel nog steeds erg erg schrikkerig en zenuwachtig als er iemand aankomt. Ze raken elke keer in paniek. Ik vind ze nog steeds erg mooi en ze zijn ook best grappig zolang er niemand in de buurt is. De man zit regelmatig te zingen wat wel leuk is. Het klinkt natuurlijk bij een spreeuw niet echt lekker.

De nachtegalen gaan ook goed. De nieuwe pop is volledig geaccepteerd door de man. Ze zitten altijd bij elkaar en zie ze soms met strootjes in de bek.

De Buulbuuls gaan ook goed. Ze zijn inmiddels iets minder bang, maar soms nog steeds wat angstig. Ze zijn gek op badderen en zitten graag als een echte plofzak op stok. Dit is grappig om te zien. Ze maken trouwens ook een leuke geluidjes. Dit zijn toch wel mijn favorieten.

De rode Kroonvinken gaan op zich ook lekker. Ze zien er beide prachtig uit. De man heeft een prachtige kuif gekregen en is mooi rood. Of ze klikken weet ik niet. Ze zitten nooit bij elkaar en man wordt vaak opgejaagd door de pop. Ik zie het volgend jaar wel.

De kooien zijn nog steeds leeg. Ik ben nog opzoek naar vogels voor in de kooien. Het binnenhok waar ook de kooien staan houd ik deze winter op 10 a 15 graden.

Groet, Hans

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    265
    Bij mij doen de kroonvinken ook niets samen, misschien is dat bij deze soort zo.

Wat wilde je nog gaan doen aan je volière?
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    1
    Had weer een paar lekkere zinnen staan in mijn vorige stukje. Ik vind dat typen op een tablet echt niet alles.

Ik ga de voliere vroeg in het voorjaar 2018 nog een stukje verlengen. Er komt maar anderhalve meter bij, maar dat is net mooi het extra stukje om nog beter de voliere vanuit huis te zien vanaf de bank. Het geeft ook weer een extra stukje vliegruimte. De voliere komt dan tot anderhalve meter vanaf mijn achtergevel. Ik wilde dit initieel al, maar mijn vriendin in eerste instantie niet. Ik heb nog hout en zwart gaas over dus dat komt goed uit.

Bij jou verder alles lekker?

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten