Pagina 33 van de 37 EersteEerste ... 233132333435 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 330 van de 364

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    273
    Heb je al wat op het oog Hans ?
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    2
    Nog niet echt Ton, ik kijk om mij heen. Het moet wel passen en een beetje betaalbaar zijn, Het loopt ook langzaam behoorlijk in de papieren. We zijn ook weer bezig met nieuwe meubelen want de vrouw wil ook wat. De cam staat momenteel op een laag pitje omdat ik geen fatsoenlijk Wifi signaal in mijn schuur voor elkaar krijg. Een kabel leggen is erg lastig en ga ik niet doen. Een stukje verlengen van de voliere staat ook nog dit voorjaar op het programma.

Senior lid
    Thanks
    2
    Ik heb nog even een vraag over het voeren. Ik voer momenteel nutribird en universeel voer. Soms krijgen ze ook nog wat insectenpaté van Avian. Ik geeft ze ook regelmatig, kiwi, druiven en appel. Ik vraag mij af of dit teveel van het goede is voor de winterperiode of maakt het niet uit? Ze zijn trouwens behoorlijk gek op die Nutribird korrels. Vanaf wanneer kan er weer langzaam insecten gevoerd worden? Ik wil beginnen met diepvries.

Op 10 maart kan in mijn kooi ophalen in Assen. Kan dan gelijk even rond kijken op de beurs. Ik ga eigenlijk nooit meer naar een beurs. Ik zit eraan te denken om er voor dit jaar nog wat mandarijnen bij te nemen. Het is een kolonievogel en dat kan er volgens mij best leuk uit zien. Ze zijn niet zo duur, maar wel moeilijk te vinden. Het nadeel is wel dat de drie die ik nu heb nog steeds behoorlijk schuw zijn.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    273
    Je kan ze bijvoorbeeld buiten de broedtijd, wekelijks 1x wat extra geven.

Je kan zelf bedenken wat dat gaat zijn.

En ze aanleren diverse soorten te eten.

Alles wat je in de broedtijd wil gaan voeren, kan je dan uit proberen.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    2
    Donderdagnamiddag even natuurbroedblokken wezen ophalen voor de spreeuwen. Ik had ergens gelezen dat ze dit het liefste gebruiken. Ik vind het er ook natuurlijker uitzien. Ze zijn wel behoorlijk zwaar. Er zit geen zitstok voor het invlieggat, dit is zeker niet nodig? Het stokje wat je op de foto ziet is er tegenaan gespijkerd.

image uploader

Als het goed is krijg ik over 3 weken mijn laatste kooi. Ik zat nog te twijfelen welk front ik zou nemen, maar heb toch weer voor een RVS variant gekozen. De andere kooien hebben deze ook en daarom zal het wel mooier staan. wat mij een beetje tegenhield in eerste instantie was de prijs.
    Laatst gewijzigd door Hans de Bruijn; 17-02-2018 om 19:50.

Senior lid
    Thanks
    6
    Wat de cam betreft, ik had hetzelfde. Ik had nog een WiFi versterker die ik in de woonkamer in het stopcontact heb gestoken en nu is er een prima verbinding. Geen kabels nodig.
    Voor de spreeuwen nestkast zou je aan de voorzijde een roestje kunnen bevestigen maar ik denk dat ze zonder er ook goed in komen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    273
    Mooie blokken Hans. Ik weet niet of ze een stokje of iets nodig hebben.

De hokken die ik heb gemaakt voor de sialias hebben geen stokje of iets anders er voor. Maar ze gaan er makkelijk in of uit.

Dus of de spreeuwen dat nodig hebben ? Ik denk van niet.
    groeten Ton

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    53
    Zien er iid. mooi uit die Berkblokken, zo te zien zitten er stokjes voor maar die zitten plat tegen het blok, dat is volgens mijn voor parkieten om naar boven te kunnen klauteren.

Persoonlijk zou ik die er afhalen en even een gaatje boren onder het invlieggat en daar het stokje intikken, denk dat elke Spreeuwensoort het wel zal waarderen als ze voor het gat kunnen zitten.

Senior lid
    Thanks
    50
    Voor mandarijn- en pagodespreeuwen klopten wij idd een taps gemaakte stok in een zelfgemaakt gat onder het invlieggat. Die apprecieerden het, dus andere spreeuwensoorten waarschijnlijk ook.

Senior lid
    Thanks
    2
    Ik zal binnenkort die stokjes er in maken. Ik vond het al wat raar. Ik moet nog even kijken vanaf wanneer ik ze er in ga hangen. Misschien dat ik er ook wel 1 in het binnenhok hang.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heusnoorn Bekijk Bericht
    Voor mandarijn- en pagodespreeuwen klopten wij idd een taps gemaakte stok in een zelfgemaakt gat onder het invlieggat. Die apprecieerden het, dus andere spreeuwensoorten waarschijnlijk ook.
    Heusnoorn, ik begrijp dat jij ervaring met mandarijnspreeuwen hebt. Ik ben nieuwsgierig naar jou ervaringen, misschien heb je wat tips:-). Je vindt niet zo heel veel over deze soort. Waren ze bij jou ook zo schuw? Ik heb nu een man met 2 vrouwen en hoop dat dit straks goed gaat. Nu gaat het prima en ze zijn altijd bij elkaar. Ik denk dat nog een paar meer helemaal mooi kan zijn gezien het een kolonievogel is.

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten