Pagina 16 van de 28 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 279

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Senior lid
    Thanks
    1
    Ik vroeg mij af of ik bij mijn buulsbuuls en nachtegalen eventueel een rode Kardinaal man erbij kan zetten? Ik ga dan later achter een pop aan. Zingt een enkele man eigenlijk wel?

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    53
    Een rode kardinaal kan hier wel bij maar heeft wel een eigen zaadmengsel nodig, een man alleen zou zeker gaan zingen, overigens zingen beide geslachten, de zang wordt alleen niet door iedereen als aangenaam bevonden en ook kunnen ze nog wel eens tot 's avonds laat doorgaan.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    Wel mooi voor de kleur.....
    groeten Ton

Thanks
    53
    Ze zijn idd. erg mooi van kleur, het is alleen een kwestie van ze op een natuurlijke manier rood te houden, met (rode) paprika, andijvie, broccoli, tomaat, komkommer en spirulina door het eivoer kom je al een heel eind.

Staat een mooi koppel op MP: https://link.marktplaats.nl/m1176505215

Senior lid
    Thanks
    1
    Dat is zeker een mooi koppel, maar momenteel wat boven budget. Ik zat er aan te denken om het in 2 keer te doen. Ik heb net voor mijn doen al behoorlijk wat uitgegeven aan de Buulbuuls en nachtegalen. Ik denk wel dat als ik de Rode Kardinalen erbij heb een mooi bezetting heb.

Thanks
    53
    Misschien toch eerst even sparen en een goed klikkend koppel halen, voor het zelfde geld haal je eerst de man en later een pop en het wordt knokken omdat het niet echt klikt.

Maar het is natuurlijk jouw beslissing, hier nog een losse man. https://link.marktplaats.nl/m1161371529

Senior lid
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Misschien toch eerst even sparen en een goed klikkend koppel halen, voor het zelfde geld haal je eerst de man en later een pop en het wordt knokken omdat het niet echt klikt.

Maar het is natuurlijk jouw beslissing, hier nog een losse man. https://link.marktplaats.nl/m1161371529
    Daar heb je wel een punt ja. Klikken losse vogels vaak niet? Stiens ligt wel redelijk in de buurt voor mij. Ik zal even met het thuisfront overleggen. 250€ is best wel een behoorlijk bedrag voor een enkele man volgens mij. Ik had 200€ in gedachte.

Senior lid
    Thanks
    1
    Ik was vandaag bij de zaak waar ik de Buulbuuls en Nachtegalen vandaan heb. Ze hebben daar een Rode Kardinaal man, die zijn kuif kwijt is door een gevecht. Ik vraag me af of deze kuif weer aangroeid. Weet iemand dat hier?

De Nachtegalen zingen trouwens de gehele dag de pannen van het dak en hard ook. Ik hoop dat de buren daar geen last van hebben want die slapen aan de achterkant.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    normaal gesproken groeit dat wel weer aan, maar ik heb wel eens een tijgervink man gehad, die een kaal kopje had.

volgens de verkoper kwam dat na de rui weer goed, maar nee, dat groeide niet meer aan.

waarom niet dat weet ik ook niet.....

wat betreft de zang van de nachtegaal, ze kunnen behoorlijk hard en lang zingen ja.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    3
    Ben wel benieuwd hoe de volière geworden is nu met het dak er op

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten