Pagina 41 van de 42 EersteEerste ... 3139404142 LaatsteLaatste
Resultaten 401 tot 410 van de 411

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    280
    En wanneer gaat de kweek beginnen ?

Senior lid
    Thanks
    2
    Morgen gaan er in de eerste kooien broedblokken geplaatst worden. Over twee weken nog een paar kooien. Ik hoop dat ze het gaan doen want of ze elkaar echt leuk vinden is afwachten. Ik heb gericht mannen en poppen bij elkaar gezet. Ik heb gelukkig nog wel een paar reserve vogels.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    280
    Ben benieuwd, alvast veel succes.....

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    280
    Hans, zijn ze al nesten aan t bouwen?

Senior lid
    Thanks
    2
    Hoi Ton,

Ik heb 3 koppels die een nest hebben gebouwd waarvan 2 op eieren zitten. Het andere koppel had 1 ei en daarna kwam er niets meer bij. Dat ene ei is uiteindelijk uit het nest gegooid. 1 koppel doet nog niets en een ander koppel heeft nog geen broedblok. Ik heb deze niet opgehangen omdat ze kale kopjes krijgen. Ik weet niet hoe dit komt, Maar het wordt wel steeds erger. Weet ook niet wat ik ermee aan moet. Al met al loopt het niet echt top.

Ik heb ze op 17 graden zitten. Afgelopen week voor 9€ verstookt met mijn nieuwe 11 ribs elektrische oliegevulde radiator kacheltje. Ik heb het vermoeden dat mijn oude blaaskacheltje toch zuiniger is. Ga straks weer een paar weken stoken met het oude kacheltje. De luchtvochtigheid blijft wel wat lager met de nieuwe kachel. Ik zit met de oude meestal tussen de 70 en 80% in de winterperiode. Met de nieuwe tussen de 60 en 70%.

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Heb je al eens gekeken wat de mogelijkheden zijn van een Econo-heat paneel in je broedruimte Hans? Heb er verleden jaar een geplaatst in mijn vogelkamer en ik kreeg nog zelfs geld terug van Nuon bij de jaarrekening, ze dus best zuinig.

Staan nog wat oude berichten over op dit forum.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails eHeater5.jpg  

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    280
    Het is vallen en opstaan met het kweken. Die kale koppen, die zijn in de rui. Zou kunnen dat het zelf late vogels zijn. Qua gekweekt zijn.

Het is je eerste seizoen met de gould, zal nog wel even duren, voor dat alle koppels lekker gaan.

Senior lid
    Thanks
    2
    Ik ken die Econo heat panelen, maar lees daar toch wel best wat negatieve ervaringen over. Ik kijk het nog ff aan en anders wissel is misschien toch nog.

Het valt idd niet mee Ton. Heb veel voorstudie gepleegd en je denkt dat het behoorlijk voor elkaar is. Helaas blijkbaar toch niet. Het is ook jammer dat ik niemand in de buurt heb die ervaring heeft. Het is toch best leuk om af en toe eens bij elkaar te gaan kijken en het over de hobby hebben. Het is een gesloten wereldje, ieder voor zich. Ik vind dit een groot nadeel!!

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    280
    Mijn ervaringen bij een vereniging zijn toch wel positief. Zeker bij de gespreks groepen van de sec.

Daar kon je het naadje van de kous vragen en horen.

Zeker als je een nieuwe kweek opstart, en je vogels van verschillende kwekers hebt, gaat er best wel een behoorlijke tijd over heen voordat je resultaten hebt.

Voor het opzetten van een goede stam kweekvogels ben je jaren bezig.

Dus niet wanhopen, maar vol goede moed verder.
    Het zal met vallen en opstaan zijn.

Senior lid
    Thanks
    2
    Ik wanhoop niet, maar ben een wat ongeduldig van aard. Het eerst nest was geheel onbevrucht. Mijn mooiste exemplaren zitten nu ook op eieren dus wie weet. De komende maanden heb ik nog iets minder tijd want ga in Utrecht werken. Dat is natuurlijk ook best een nadeel met de kweek.

Sprak gisteren nog iemand die 25 jaar Goulds gekweekt heeft. Hij gaf aan dat het erg moeilijk is om aan echt mooie Goulds te komen. Ik ervaar dit ook zo want van de 15 stuks die ik heb zit er maar 1 echt mooie bij en 2 redelijke.

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten