Pagina 18 van de 30 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 291

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    264
    Hans, heb je nog geklust vandaag ?

Of ben je op vogeljacht geweest?
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    1
    Je mag nooit meer raden, Ton. Klussen niet, maar ben wel weer even wezen vogels kijken. Ik heb de Bolivianen bekeken, maar niet gekocht. Volgens mij was hij ook wat teleurgesteld. Het was op zich een leuke vogels om te zien kwa bewegen, hoewel in een kooi kun je dit niet echt beoordelen. Het kuifje zag er ook grappig uit, heel anders dan die van mijn Buulbuuls. Het is meer een soort dikke spriet. Ze zijn wel vrij klein. Zoals je mij al mailde zal het waarschijnlijk zeer lastig zijn om een nieuw exemplaar te vinden mocht er 1 weg vallen. Ik vond het ook wel apart dat hij ze separaat had zitten. Ik ga een zoekopdracht uitzetten voor Rode Kroonvinken.

Ik zal morgen foto's plaatsen van de voliere zoals hij er nu bij staat. Ik heb de nieuwe afvoerpijpen er afgelopen weekend opgezet. Het is jammer dat er een boel foto's in dit topic zijn verloren gegaan van de bouw. Heb de foto's van je nieuwe aanwinst bekeken, zit er goed uit uit.

Groet,

Hans

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    264
    Lijkt mij een goede keuze de kroonvinken.

Brengen een beetje kleur, en qua kweken zijn er ook mogelijkheden.

Ben benieuwd naar de foto's........
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    1
    Zo, hier dan nog een paar foto's met als laatste foto het eindresultaat tot nu toe. Gezien er een aantal foto's weg zijn uit mijn topic plaats ik er nu een aantal achter elkaar.

Geraamte geheel:

Met het gaas erop:

Het dak met de kunststof afvoerpijpen (deze zijn op de volgende foto vervangen:

Het is allemaal nog wat kaal, maar dit is het voorlopige eindresultaat:

De zit stokken die kriskras door de voliere zichtbaar zijn wil ik straks gaan veranderen. Ik vind het nu nogal rommelig, maar de vogels moeten ergens op zitten. Ik ga waarschijnlijk nog een schelpenpaadje creëren. Tip van mijn oom en de vogels blijken er ook lekker aan te knagen(kalk). Ik heb dan ook niet meer van die baggerschoenen als ik eruit stap. Verder ga ik nog een druppelslang langs te planten leggen. Tips en tools zijn natuurlijk welkom:-).

Groetjes,

Hans

Senior lid
    Thanks
    6
    Het ziet er tip-top uit! Mooie voliere!

Senior lid
    Thanks
    4
    Het is ff werk maar dan heb je ook wat. Is een hele fraaie volière geworden die mooi past in de omgeving

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    264
    Ziet er mooi uit Hans....

Nu lekker stoeltje erbij en genieten maar.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    1
    Dank voor de complimenten. Het heeft een tijdje geduurd alles bij elkaar, maar het is idd mooi geworden. Het past mooi in de tuin kwa kleurstelling. Voor sommige dingen moeten er misschien nog wat praktische oplossingen worden gevonden. Ik heb bij Ton al het e.e.a. gezien.

Ik zit er ook al aan te denken om rechts in de tuin nog een kleine voliere te bouwen in dezelfde stijl. Ik heb nog zwart gaas en hout over. De Bourkes kunnen dan mooi hierin. Mijn vriendin vind kromsnavels leuker en ik vind ze niet passen bij de andere vogels in de voliere. Moet alleen even kijken hoe ik het in de winter dan ga doen.

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    53
    Zo! Mooie strakke volière geworden Hans, echt een sieraad in de tuin, mooie chique regenpijpen en goten erbij, keurig!

Hier heb je jaren plezier van.

Senior lid
    Thanks
    1
    Vanavond een koppel Rode Kroonvinken opgehaald hier in de buurt. Bij thuiskomst bleek de kroon toch wat vlassig(dun) te zijn. Dit was bij betreffende persoon bijna niet te zien omdat de kuif plat lag. Hij was net gevangen en zat in een showkooitje. Ik baal daar best van en hoop dat het misschien nog wat aangroeit.

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten