Pagina 21 van de 23 EersteEerste ... 111920212223 LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 229

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    53
    Ok, had ik even niet mee gekregen van de Saffraanvinken dat je die ook had, heb ook altijd deze vogels wel willen hebben, idd. voor de mooie gele kleur, maar weet deze dus dat die erg veel herrie maken.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Ok, had ik even niet mee gekregen van de Saffraanvinken dat je die ook had, heb ook altijd deze vogels wel willen hebben, idd. voor de mooie gele kleur, maar weet deze dus dat die erg veel herrie maken.
    Idd, heel schel en klinkt ook nergens naar. Het is verder wel een leuke vogel in gedrag. Ik heb zelf niet maken gehad met agressie, maar heb ze natuurlijk maar kort gehad. Ze waren wel al begonnen met een nest te bouwen. Ik ga weer op mijn gemakje kijken naar wat anders. Ik vind 6 vogels toch wel wat weinig en mijn vriendin helemaal en zij is de baas

Thanks
    53
    Ja jammer van het geluid, ze staan wel bekent voor hun agressie, maar dat verschilt misschien per koppel, een Duitse Facebookvriend kweekt ze op grote schaal in allerlei kleurmutaties, vind de wildkleur nog steeds het mooiste.

6 Vogels is idd. niet veel op zo'n voliere, tijd voor weer wat leuks erbij.

Laatst gewijzigd door populier; 26-07-2017 om 18:35.

Senior lid
    Thanks
    0
    Das sieht ja toll und Sauber aus bei Frank Knüttel.. Ik ben ook zo clean.

Het valt niet mee om wat leuks/interessants te vinden en ook nog eens betaalbaar.

Als het een beetje meezit dan hoop ik deze week nog 2 Heesakker kooien te kopen van 165X50x40. Ik hoop niet dat ze snel verkleuren want dat lees je toch wel vaak. Ze krijgen bij mij weinig daglicht en geen zonlicht wat volgens mij de boosdoener is.

Thanks
    53
    Ja die heeft het goed voor elkaar die Frank, hij is nu bezig met nog zo'n batterij aan kooien aan de andere kant van de ruimte, voor zijn Roodkuif kardinalen en Twatwa's in de toekomst, ga zelf ook uitbreiden met een extra vogelkamer met 8 DM kooien en dat worden dan 4 vluchten van 240x50x40, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.

Is dat niets voor je een koppel Roodkuiven?
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails IMG_0771.JPG  

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Ja die heeft het goed voor elkaar die Frank, hij is nu bezig met nog zo'n batterij aan kooien aan de andere kant van de ruimte, voor zijn Roodkuif kardinalen en Twatwa's in de toekomst, ga zelf ook uitbreiden met een extra vogelkamer met 8 DM kooien en dat worden dan 4 vluchten van 240x50x40, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.

Is dat niets voor je een koppel Roodkuiven?
    Ik heb begrepen dat Roodkuiven behoorlijk fel kunnen zijn en volgens mij zijn ze ook duur. Ik vind ze wel mooi en zouden kwa kleur goed passen. Ik weet ook niet of ze net als de Rode Kardinaal behoorlijk veel en tot laat herrie maken?

Wat zijn DM kooien? Ik ken deze niet en heb toch best veel rond gesnuffeld op internet.

Thanks
    53
    Prijzig zullen ze idd. wel zijn die Roodkuiven, je ziet ze ook weinig worden aanboden worden, ik heb geen ervaring met de kardinalensoorten dus weet niet of ze agressief of luidruchtig zijn, staat een kweekverslag op VC http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...dkuifkardinaal

DM (Domus Molinari) kooien zijn Italiaanse draadkooien, zijn totaal anders als die Heesakkers kooien die jij op het oog hebt.

Laatst gewijzigd door populier; 27-07-2017 om 12:49.

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik zie dat je die kooien ook rondom dicht kan maken. Ik het merk trouwens wel. Wat zijn de voor- en nadelen van deze kooien? Ik heb ook geen idee hoe duur ze zijn. Kun je er nestkastjes in ophangen?

Thanks
    53
    Nee in de kooi op de foto kan je niet via de buitenkant een nestkastjes op hangen, er is er nog een versie groter die heeft wel deurtjes boven in maar die zijn volgens mij veel te klein daarvoor.

Die versie heeft ook geen verwijderbare zijwanden en is niet in geheel wit te verkrijgen, die grote (120 x 50 x 58 cm) kost €150 die andere 120x50x44 in het wit kosten €120.

Voordelen van deze kooien zijn makkelijk verplaatsbaar en bloedluis krijgen bijna kans, verkleuren niet, en makkelijk met de hogedrukspuit even een grondige schoonmaakbeurt te geven.

Nadelen meer troep buiten de kooi om dat ze zo open zijn.
    Laatst gewijzigd door populier; 27-07-2017 om 16:19.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    259
    Heb je al kooien gekocht Hans ?

Hoe gaat t met de vogels ?
    groeten Ton

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten