Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 113

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Senior lid
    Thanks
    6
    Bij mij worden de golfplaten ook in meer/mindere mate groen. Ieder jaar het voliere dak op en met water en handveger schoonmaken.

Senior lid
    Thanks
    0
    Vandaag even bij een bedrijf geweest die overkappingen maakt voor een offerte met Polycarbonaatplaten. Het afschot blijft volgens hen onvoldoende, maar het is te doen. Ik schrok best wel van de prijs. Het komt op 1200€ en dit inclusief montage en inmeten. Het ziet er dan wel Toppie uit met mooie aluminium profielen en een mooie dakgoot van aluminium. Ik zou ook damwand polycarbonaat plaatjes kunnen nemen. Dit is een stuk goedkoper en ziet er mooier en strakker uit dan golfplaten. Het ziet er alleen lang niet zo gelikt uit als die polycarbonaatplaten.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    239
    Ja die platen en de alu profielen, dat is mooi, ook de prijs.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik krijg binnenkort een nieuwe offerte met andere profielen. De dure variant was met Alu prifielen die alle voorzien zijn van rubbers. Er hoeft dan niet gekit te worden. Nu neemt hij profielen zonder rubbers die dus wel gekit moeten worden.

Ton, hoe hebt jij het gaas er strak op gekregen? Dit lijkt me best lastig. Bij panelen walsen ze het gaas. We gaan morgen aan de bak.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    239
    met het gaas nooit geen problemen, ik doe het altijd alleen.

maar nu ben ik best wel handig, haha......

het beste is eerste 1 lange kant vast te nieten, zodat het gaas er recht op zit.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    0
    Zo, vandaag het dak gedaan en een deel van de achterzijde. Het zit er aardig op, maar super strak zonder een golfje er in lukt niet. Dat is denk ik ook onmogelijk als je het zelf met een losse rol doet. Ik moet wel zeggen dat ik wel extreem kritisch ben. Ik hoor dat van iedereen om mij heen. Waarschijnlijk zullen de meeste mensen die het zien zullen het prima vinden. Morgen hoop ik foto's te hebben.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    239
    Extreem kritisch mag wel, maar als het niet je dagelijkse werk is, maak je het jezelf wel moeilijk.

Ben benieuwd naar het resultaat.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik maak het mij idd vaak erg moeilijk met veel dingen. Moet leren wat makkelijker voor mijzelf te worden.

Ik plaats straks wat foto's. Ik ga zo nog even de krammen aanstippen met Hammerite.

Ik zit nog na te denken over wat voor polycarbonaat platen ik ga nemen. Ik weet niet of opaal genoeg licht door laat voor de planten. Misschien kan iemand mij hier dat vertellen. Ik denk dat opaal wel handiger is ivm eventuele katten op het dak. Onze buren hebben namelijk katten. Door opaal zie je volgens mij alleen schimmen.

Senior lid
    Thanks
    0
    Zo,hieronder dan 2 foto's met het gaas erop. Het deurtje moet nog voorzien worden van gaas. Aan de bovenzijde komt nog een rand gemaakt van houten planken. Het dak ben ik nog mee bezig en hoop snel de knoop door te hakken. De inrichting volgt later want daar heb ik verder nog niet over nagedacht. Ik weet trouwens niet of het zo verstandig is geweest om het gaas aan de buitenzijde van de balkjes te monteren. Je ziet dit volgens mij niet zo vaak. Na ja, nu is het te laat want het zit erop.

Senior lid
    Thanks
    6
    Ik heb het gaas er ook aan de buitenzijde tegenaan zitten maar dat is weer met latten erop afgewerkt. Ik heb nog nergens gezien dat het gaas er aan de binnenzijde tegen aan is bevestigd.

Je kooi ziet er prima uit.

Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten