Pagina 50 van de 50 EersteEerste ... 40484950
Resultaten 491 tot 495 van de 495

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast
    Thanks
    22
    Wie zegt dat het rechtstreeks-onrechtstreeks te maken hebt met de bodembedekking, geript karton?
    Door warmte de eitjes vroeger zijn uitgekomen dan gewoonlijk, versnelde cyclus. Waardoor de "beestjes" er eerder waren dan het verversen bodembedekking, het vervangen geript karton.

Hebt U zich al afgevraagd waarom "geript" karton en geen "gewoon-plat" karton?
    Alles hebben te maken met verluchting-ventilatie (schimmels) en licht (eitjes-beestjes) tussen lade en bodembedekking (geript karton).

Senior lid
    Thanks
    4
    Ik heb dat papier/karton in twee kooien liggen en daar zaten de beestjes/mijten niet in. Wel frappant dat ze helemaal niet in mijn kooien zaten. Ze zaten ook alleen in de bovenste helft op sommige plekken van het vogelverblijf. Ik heb gisteren de vogels uit de volière weer naar binnen gelaten. De kooien nog niet. De afgelopen twee dagen heb ik niets meer zien bewegen. Alle naden die er nog waren zijn dicht gekit. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Mooi Hans, dan weet je zeker dat het geen bloedluizen zijn maar gewoon mijten, ik heb ze ook gehad, bij mij kropen ze uit een vuilnisbak die ik al een tijdje niet had geleegd en waar resten van groenten in zat.

De mijten zoeken een zo hoog mogelijk punt op omdat het daar warmer is.

Nou misschien komt het helemaal goed en krijg je weer wat meer zin in de vogelhobby.

Senior lid
    Thanks
    4
    Zo, lijkt erop dat ik van de mijten af ben. Kan haast ook niet anders als je kijkt hoeveel tijd ik er in gestopt heb. Ik werk in mijn binnenhok nu ook met hetzelfde papier wat ik in mijn kooien gebruik. Ik heb de led verlichting ook aangebracht in de kooien en binnenhok. Helaas kan ik nog niet alles afwerken omdat de firma Heesakkers nog moet langs komen ivm los latende naden van mijn kooien. Moet wel wennen aan het toch wel koele licht van de led-balkjes.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    300
    Is inderdaad minder warm. Maar went snel, en goed voor het verbruik.

Pagina 50 van de 50 EersteEerste ... 40484950

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten