Pagina 53 van de 53 EersteEerste ... 343515253
Resultaten 521 tot 525 van de 525

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Senior lid
    Thanks
    4
    Dat vermoed ik ook. Ik heb de nieuwe vogels afgelopen week in het binnenhok gehouden. De kardinalen hebben blijkbaar al zin om te nestelen want ze hebben het bodempapier aan stukken gescheurd en in het nestkastje neergelegd. Ik ben benieuwd hoe de nachtegalen gaan reageren want die hebben buiten 3 eieren. Weet niet of ze bevrucht zijn. Ze zouden komend weekend moeten uitkomen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Zou leuk zijn voor de nachtegalen.
    Op de rode kardinalen zou ik niet rekenen.
    Maar, je weet het nooit.
    Succes ermee.....

Stamgast
    Thanks
    30
    Snap wel wat de nachtegalen aangaat, maar is doorgaans niet zo ideaal.
    Want nu vormt je op twee verschillende plaatsen vormen van dominantie, rangorde.
    De nachtegalen die de voliére buiten voor hen alleen hebben, en de "nieuwe" vogels die zich in het binnenhok verblijven.
    Het is niet zo verwonderlijk gedrag rode kardinalen. want het kan te maken hebben met vormen van dominantie, rangorde.
    Wat als de eieren nachtegalen bevrucht zijn, en straks jongen hebben.
    De"nieuwe" vogels langer opsluiten in binnenhok, en waardoor vormen van dominantie, rangorde nog groter wordt.

Vroeg of laat komen die "nieuwe" vogels terecht in voliere buiten.
    En wat dan?
    Dan komen er opnieuw vormen van dominantie, rangorde aan te pas. Dan ontstaat er opnieuw onrust, en hopelijk niet met "zware" gevolgen. Zelfs eventueel met dodelijke afloop.
    Want de kans bestaat dat de nachtegalen het onderspit moeten delven.

Bij een "nieuwe" samenstelling vogels binnen zelfde ruimte, is het van belang, dat alle vogels te samen deze ruimte bezitten.
    De kans bestaat zelfs dat de nachtegalen binnenhok niet meer binnen mogen, of op zijn minst herrie zal ontstaan.
    Want de "nieuwe" vogels zullen binnenhok beschouwen als hun territorium, en zeker de rode kardinalen.
    Het is beter onrust van bij het begin, dan telkenmale voor/bij "nieuwe" onrust te zorgen.

Nu is het mogelijk dat alles vredelievend, rustig, verloopt.
    En laat het ons open dat dat ook zo is, maar ik heb mijn twijvels.
    En zeker bij rode kardinalen.
    En nog meer mocht blijken dat die in broedstemming zijn, en nestelen in binnenhok.
    Want dan is binnenhok voor deze vogels absoluut hun territorium.
    Alleen al omdat die "nieuwe" vogels, van niet meer weten, dan alleen maar binnenhok.

Succes verder.
    En hopelijk verloopt alles naar wens.

Stamgast
    Thanks
    30
    Twee belangrijke aspecten binnen vogelhobby.

Je vogels kennen, of leren kennen.
    Voorgeschiedenis, herkomst, van je vogels.

Als je voorgeschiedenis, herkomst weet, is het al een stuk gemakkelijker om je vogels te kennen, of leren kennen.

Bekijk de "nieuwe" samenstelling.

De overgebleven Japanse nachtegalen en Cuba vinken kennen elkaar al, en de omgeving waarin deze vogels zich bevinden.
    Zowel voliére als binnenhok.
    Bovendien mag aangenomen worden dat je ondertussen deze vogels kent, Want betreft dominantie, verdraagzaamheid, etc.

De "nieuwe" vogels kennen elkaar, maar niet hun "nieuwe" omgeving.
    Die moeten die "nieuwe" vogels nog verkennen.
    Het enige wat die "nieuwe" vogels op het ogenblik kunnen verkennen, is het binnenhok waar deze "nieuwe" vogels zijn opgesloten.
    Hoe langer dit zich voordoet, hoe langer-sneller deze "nieuwe" zich aanpassen aan deze nieuwe omgeving (dominantie, rangorde, etc. En die voor een groot deel al beinvloed wordt omdat deze "nieuwe" vogels" elkaar al kennen (voorgeschiedenis, herkomst).
    Van zodra deze "nieuwe" vogels" in de voliére buiten worden toegelaten, gebeuren ook de verkenning opnieuw wat betreft voliére buiten.
    Ondanks dat deze "nieuwe" vogels onderling elkaar kennen, en een zekere dominantie, rangorde, kennen deze "nieuwe" vogels de vogels niet die al aanwezig zijn in hun vertrouwde omgeving (buiten voliére en binnenhok.
    Doordat die aanwezige vogels niet meer in hun vertrouwde omgeving binnenhok niet meer binnen mogen. Ontstaat er bij deze vogels een zekere vorm van onrust (stres).
    Samen met aanwezigheid die "nieuwe" vogels zorgt dit voor nog meer onrust-stress.
    Aangezien die "nieuwe" vogels elkaar onderling al kennen, zal dit dominantie, rangorde, etc, beinvloeden.
    Wie welke vogels daar de gevolgen van dragen, zal de toekomst moeten uitwijzen.

Maar zoals in een ander bericht aangehaald, begint alles met de ruimte waarover de vogels beschikken.
    De genetische aanleg van de vogels.
    Je vogels kennen, of leren kennen.
    Voorgeschiedenis, herkomst, van je vogels.
    Voorgeschiedenis, herkomst, van je vogels, betekent alles wat je vogels aangaat. Niet alleen genetisch, maar ook de levensomstandigheden waar deze vogels voordien verbleven, Zoals omgevings ruimte, aantal vogels, soorten vogels, gezondheid, etc

Bovendien.
    Kan de fiscus een zekere rol spelen, in tussen komen, als U deze vogels van je overleden oom verkoopt.
    Want U bent geen erfgenaam in rechte lijn.
    Het ware beter dat dit gebeurde via erfgenamen rechte lijn (kinderen).
    Ook al gebeurd alles met toestemming.
    Maar dit hangt in de eerste plaats af van hoe alles officieel geregeld is.

Nogmaals.
    Succes verder, en mogen al je hobby wensen, verlangens, zoveel als mogelijk voltooid geraken.
    Zowel je vogelhobby, als je aqua hobby.

Senior lid
    Thanks
    4
    Het is een ontstane situatie door het overlijden van een dierbare. Als deze in zijn laatste uren specifiek aangeeft dat de vogels en dan vooral de kardinalen naar Hans moeten dan gaat dat gebeuren! De vogels die ik heb gekregen gaan natuurlijk nooit meer weg. Die hebben een emotionele waarde voor mij. Ik moest de vogels ook snel weg halen omdat de kinderen niets met vogels hebben. Die waren ook hard aan vakantie toe gezien ze in twee jaar tijd beide ouders na een ziektebed verloren hebben. Ik wist natuurlijk dat de situatie in mijn volière lastig zou worden, het is niet anders. Er gaat een volière bijkomen, maar moet wachten tot er een klusjesman beschikbaar is. Mijn neef, nicht en ik zijn blij dat het gros van de vogels binnen de familie zijn gebleven.

Pagina 53 van de 53 EersteEerste ... 343515253

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten