Pagina 51 van de 52 EersteEerste ... 4149505152 LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 510 van de 513

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Senior lid
    Thanks
    4
    Zo, daar zijn we weer eens met een update.

Het kweken met de Goulds is helaas weer geen succes. Wel eieren leggen, maar niet broeden. Eieren leggen op allerlei rare plekken, waaronder in de lade of het bordes in het nestkastje. Had een koppel die de jongen gewoon dood liet gaan. Zou het kunnen komen doordat het voor bijna alle poppen het eerste jaar is? Ik heb 1 koppel die voor het tweede jaar bij elkaar zit en die gaan wel goed.

Over de volière weinig nieuws te melden. Mijn koppel blauwgrijze roodstaartjes zijn helaas niet meer. Ik vind dit behoorlijk jammer ondanks dat ik ze weinig zag. Het zijn pracht vogeltjes om te zien. Vorig jaar kwamen ze prima de winter door ondanks dat het toen kouder was. Ze zaten ook veel buiten. Ik wil voor komend seizoen nog een koppel erbij hebben in de volière en dat was het dan ook.

Groet,

Hans

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Hallo Hans. Jammer dat je er weinig plezier meer van hebt. Misschien moet je je doelen ook wat bij stellen.

Niet meer kweken, maar een leuke gezelschap volière van maken.

Geen verwachtingen meer stellen, maar meer er van genieten.

Hoe is het met je zee aquarium?
    Draait die al ?

Senior lid
    Thanks
    4
    Hoi Ton, het is niet zo dat ik er geen plezier van heb, vindt het alleen jammer. Probeer het volgend broedseizoen nog een keer. Wilde eigenlijk ermee stoppen ivm de andere hobby die ik ga starten, maar ga het toch nog een keer proberen. Het lijkt wel of ze totaal niet in broedconditie waren. Bij het koppel wat wel goed gaat zag je dit wel meteen.

Zee aquarium wordt als het goed is nu gebouwd. De meeste onderdelen/componenten heb ik aangeschaft. Het meeste tweedehands want anders loopt het qua kosten uit de klauwen. Ik ben nu al een boel geld kwijt. Moet zeggen dat het een veel duurdere hobby is dan vogels houden. Ik doe alles op mijn gemakje. Het is ok geen hobby om even snel mee te starten want er komt echt veel bij kijken.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Het is zeker een kostbare hobby.

Heb je eenmaal de bak en de techniek staan, dan ben je er nog niet. Het koraal en dergelijke is ook een dure bedoening.

Maar het kan heel mooi zijn.

Senior lid
    Thanks
    4
    Klopt Ton, toevallig ook een bak gehad? Als je leest wat voor ellende je ook kunt hebben, poeh. We moeten daar maar niet van uitgaan. Las laatst dat iemand zijn inhoudt a 15000 euro binnen twee dagen volledig kwijt was. Ik denk dat uiteindelijk de levende have het meeste kan gaan kosten. Als het goed raait dan is het echt prachtig. Wat een enorme diversiteit aan leven kun je hebben in een zee aquarium.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Ja heb meerdere zoetwater bakken gehad.

Maar zoutwater nooit. Te duur. Het gekke is, hoe groter, hoe makkelijker.

Maar de prijzen van tegenwoordig, niet leuk meer.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Hans, draait je bak al ?

Senior lid
    Thanks
    4
    Helaas niet Ton, alle componenten wel in huis behalve de bak. Ik moest de laatste details nog doorspreken met de aquariumbouwer en toen kwam Corona. Ik ben dus niet meer bij hem geweest. Ik moet wel fysiek bij hem langs want via de mail is niet alles ben ik achter gekomen. Hij zit ook niet ff om de hoek. Na ja, heb de vogels nog en de tuin. Heb verder ook geen haast. Het is wel een heeeeeeeeeeeeele dure hobby, pfff.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Als de bak draait,dan kom ik ff kijken.
    Moet wel mooi weer zijn. Ook in de tuin zitten en vogels kijken.
    Hoe groot word je bak ?

Senior lid
    Thanks
    4
    Top en gezellig. De bak gaat 130x70x65 worden. Het gaat natuurlijk wel een tijd duren voordat het een beetje vol staat met koralen. Ik hoop via forumleden en mensen die hun bak opdoeken koraal wat voordelig te scoren. Zeker het koraal is een dure grap. Een klein stukje van een paar cm kost vaak al 50 a 70 euro. Heb het dan niet over de dure soorten.

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten