Pagina 43 van de 47 EersteEerste ... 334142434445 ... LaatsteLaatste
Resultaten 421 tot 430 van de 466

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    285
    Succes Hans, dat je maar mooie vogels mag kweken......

Senior lid hjoosten's Avatar
    Thanks
    2
    Hallo Hans,

Ik weet wel iemand weet alleen niet waar je woonachtig bent en of dit voor Adriaan een probleem is.

Senior lid
    Thanks
    3
    Dank voor je aanbod, maar ik heb me erbij neergelegd dat het pas in het najaar wordt. Ik heb ook de voorbereidingen die ik had moeten doen niet uitgevoerd, Heb alleen het materiaal aangeschaft. Mijn nachtegalen zijn al aan het nestelen dus die zou is sowieso niet meer verplaatsen. Ik heb de boom die op de plek staat waar de volière moeten komen ook niet verplant.

Ik ben nog opzoek naar twee interessante koppeltjes. Er is gewoon bijna niets te vinden op MP of vogelmarkt.net. Ik kijk al weken.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    285
    Waar ben je naar op zoek Hans ?

Dit is het begin van het kweekseizoen, niemand doet wat weg nu.

Alleen handelaren.
    Laatst gewijzigd door Ton; 27-04-2019 om 09:31.

Senior lid
    Thanks
    3
    Ik was vandaag nog bij de handelaar hier, maar hij heeft zelfs weinig zitten. Hij kan ook moeilijk aan vogels komen. Ik zou wel een aantal Dornastrildes willen hebben. Kees de Boer heeft wel een koppel zitten. Ik zoek naar vogels die tussen de 100 a 200 euro per koppel kosten.

Momenteel zitten mijn blauwgrijze roodstaartjes op eieren en de Nachtegalen zijn ook druk aan het slepen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    285
    Dornastrilde zijn leuk ja.

Leuk stukje rijden voor je naar Kees toe....

Senior lid
    Thanks
    3
    Valt wel mee want werk tegenwoordig in Utrecht. Ik rij dan vrijdag even langs onderweg naar huis. Het mooiste zou 3 koppels zijn, maar er is lastig aan te komen. Ik vind het prachtige kleine vogeltjes en gezellige vogeltjes. Ik heb er eerder 5 gehad.

Senior lid
    Thanks
    3
    Vandaag een koppel Dornastrildes gescoord in Bussum en nog een mooie Gould. Als het goed is kan ik over niet al te lange tijd nog 1 a 2 koppels Dornastrildes ophalen. Eens kijken of ze straks wat willen doen in de volière want heb toch wel vaak gelezen dat ze niet zo makkelijk kweken.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    285
    het zijn mooie en nieuwsgierige vogels, ik heb ze gehad en ook wat jongen van kunnen kweken.

in Australie zelfs nog in het wild gezien.

een mooie aanvulling voor je Hans.

Senior lid
    Thanks
    3
    Denk ook een mooie aanvulling. Heb nog een man hier in Drachten op de kop getikt en zo sprokkel ik ze bij elkaar. Ze gaan pas naar buiten als het wat warmer wordt want ze komen van binnen.

Ik ga denk ik in mijn binnenhok met daarin de kooien een luchtreiniger met bevochtiger plaatsen. Het is een relatief kleine ruimte met weinig ventilatie. Ik krijg het vermoeden dat dit voor mijn Goulds niet zo goed is. Volgens mij hierdoor ook meer risico op luchtpijpmijt. Ik moet regelmatig druppelen. Zit te denken aan een Venta Airwasher.

Ik ben ook bezig met het aanschaffen van led-verlichting voor mijn kooien. Ik heb relatief weinig licht in de kooien en zeker de onderste. Ik krijg het gevoel dat mijn Goulds niet geheel op kleur komen tijdens/na de rui. Heb gelezen dat dit dus kan komen door te weinig licht. Mensen hier ervaring mee?

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten