Pagina 49 van de 50 EersteEerste ... 3947484950 LaatsteLaatste
Resultaten 481 tot 490 van de 495

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Senior lid
    Thanks
    4
    Staat helemaal niets daar in de buurt. Ik ben behoorlijk van het poetsen dus vervuiling is het denk ik ook niet. Ik moet waarschijnlijk even afwachten hoe het verder gaat.

Nog even wat anders Michael. Hoe vaak wissel jij het bodem papier in je kooien? Ik ben nu aan het testen of het mij bevalt.

Stamgast
    Thanks
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
    Staat helemaal niets daar in de buurt. Ik ben behoorlijk van het poetsen dus vervuiling is het denk ik ook niet. Ik moet waarschijnlijk even afwachten hoe het verder gaat.

Nog even wat anders Michael. Hoe vaak wissel jij het bodem papier in je kooien? Ik ben nu aan het testen of het mij bevalt.
    Als ze pootloos zijn, zijn het maden.
    Mijten hebben altijd acht poten, tenzij vroeg levensstadium (zes poten). Als dit het geval is, is het een witte soort. Dan kan het de tegenpool zijn van bloedluis. Net zoals er een witte soort teek bestaat, bestaat er een witte soort vogel-mijt. En is minder licht schuw.
    Wat ook kan dat het papiervisjes zijn, of zilvervisjes. Bij het uitkomen zijn ze nog wit van kleur. Houden van temperaturen boven de 20 graden, en papiervisjes houden niet van licht, en in de zon gaan ze dood. Zilvervisjes leven bovendien in vochtige omgevingen, zoals badkamers. Als het soort "visjes" is, hebben deze maar zes poten.
    Op de foto's is het moeilijk uit te maken. Persoonlijk denk ik eerder aan maden. Hebben ze poten, dan denk ik aan witte vogel-mijt.
    Lager temperatuur en lager vochtgehalte kan al een oplossing zijn.
    Om de "visjes" te bestrijden , een periode van fel licht.
    Wat je ook kan dan is er een deel verzamelen, en laten volwassen worden, laten verpoppen.
    Er nog aan toevoegen, papiervisjes eten papier, Aangezien je karton als bodembedekking gebruikt is het niet uitgesloten.
    Maar nogmaals, via de foto's is het niet helemaal duidelijk. Maar het heeft zeker met de temperatuur te maken (actiever). En als de vochtigheid te groot, te hoog, is (vochtig papier), heeft het daar ook mee te maken.
    Heeft het geen poten; maden.
    Heeft het zes poten; "visjes" in een beginstadium.
    Heeft het acht poten; mijten.

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Ik ververs het eens in de 2 weken, soms langer, maar ik heb vogels die bijna nooit op de bodem van de kooien scharrelen, het beste is het zelf even aan te kijken.

Alles blijft kurkdroog op het bodempapier, ook na het badderen is het in no time weer droog.

Succes ermee!

Senior lid
    Thanks
    4
    Ik heb nu een betere foto en zeker als je uitvergroot kun je volgens mij vrij goed zien wat het mogelijk zijn. Ze hebben in ieder geval 8 pootjes. Misschien dat nu iemand kan zeggen wat het is en wat ik er tegen kan doen. Zal wel een hardnekkig verhaal worden aangezien ze minuscuul klein zijn. Bestrijden moet ook nog eens vogel vriendelijk zijn.

Laatst gewijzigd door Hans de Bruijn; 01-08-2019 om 10:39.

Thanks
    56
    Acht pootjes is altijd een mijtsoort, maar welke is de vraag, er zijn er zo veel.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails cheyletiella-vachtmijt.jpg  

Senior lid
    Thanks
    4
    Het is idd de vraag, wat zijn het precies. Vandaag het hele hok leeggehaald, gepoetst en alle naden ingespoten met Luxan tegen kruipende insecten. Ik zag dat ze er meteen dood van gaan, maar zal er denk ik nooit helemaal vanaf komen. Ze zitten echt overal op. Zelf in en op mijn luchtwasser zitten ze. Ze zitten vast ook op de kooien die ik in de andere ruimte heb geplaatst. Waarschijnlijk verhuis is dus het probleem ook naar deze ruimte. Ik heb trouwens het vermoeden dat ze niet op de vogels duiken. Ik moet zeggen dat ik langzaam klaar ben met de hobby. Mijn vriendin gaf ook al aan of we niet beter alles kunnen verkopen of alleen 1 of 2 koppels in de buitenvoliere.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    299
    dit is helaas ook wel iets, wat er bij hoort.

zeker niet leuk om mee te maken, ik begrijp je goed.

misschien is het wel een optie, om 2 of 3 paar van dezelfde soort erin te doen, en het even los laten.

dan zal je zien, dat je op een gegeven moment er weer plezier van krijgt.

Senior lid
    Thanks
    4
    Ik zal eens goed nadenken wat te doen. Mijn vriendin die de vogels doordeweeks moet doen is echt anti ongedierte. We hebben nu mazzel dat ik vakantie heb want anders had het waarschijnlijk uit de hand gelopen. Ik moet er dus niet aandenken dat dit gebeurd als ik er niet ben. Mijn vriendin gaat echt niet aan de slag ermee. Het is daarom misschien verstandig om fors uit te dunnen en ff rustig aan te doen. Minder vogels is natuurlijk ook minder werk.

De vogels moeten met zijn allen een paar nachten buiten zitten. Heb vanavond nog een paar keer gekeken, maar niets beweegt meer. Ik heb ook echt een behoorlijke lading rommel gespoten. Morgen ga ik alle naden dicht kitten.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    299
    Succes met de klus en de keuze.

Thanks
    56
    Heel herkenbaar Hans, heb een paar jaar gelden een Bloedluis explosie(door het warme weer) in mij kweekruimte gehad waarbij ik ook radeloos werd en even niet wist waar ik het moest gaan aanpakken.

Allerlei middeltjes gekocht en ben gaan soppen, stomen en behandelen, dit is gelukkig allemaal goed afgelopen en ben er van af gekomen.

Bij jou is het gemakkelijker want ik denk niet dat die mijten bij jou bloedluis zijn en zullen je vogels niet leeg gezogen worden.

Of nu opeens een vermindering in je vogel bestand de oplossing is weet ik niet maar je moet doen wat jouw het beste lijkt.

Ik wens je veel succes met de luizen bestrijding en hierbij geldt ook, de aanhouder wint!

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten