Pagina 52 van de 54 EersteEerste ... 2425051525354 LaatsteLaatste
Resultaten 511 tot 520 van de 531

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    327
    Maar je moet het ook niet in 1 x vol leggen. Net als je vogel bestand, elke keer wat bij kopen.
    En inderdaad kijken bij particulieren die wat verkopen.

Senior lid
    Thanks
    6
    Ik ben ZO jaloers

Welke software heb je gebruikt om op de eerste pagina de tekeningen te maken?

Senior lid
    Thanks
    4
    De tekeningen heb ik toen ter tijd laten maken door het bedrijf wat mijn tuin heeft ontworpen en aangelegd. Ik weet even niet meer welk programma dit was. Ik zou dit moeten navragen.

Senior lid
    Thanks
    4
    Ik heb even een vraagje. Ik heb een jong koppel Kala Buulbuuls in mijn volière zitten. Ze zijn nog niet in de broedstemming, maar merk nu al dat ze behoorlijk agressief kunnen zijn naar de andere bewoners. Ik krijg langzaam het vermoeden dat het straks nog een stuk erger zou kunnen worden. Kan iemand hier wat over vertellen? De Nachtegalen hebben weinig last van ze, maar de andere bewoners wel en zeker net uitgevlogen jonge vogels. Die kunnen nog niet goed weg komen. Mijn roodoren waren een stuk vredelievender.

Senior lid
    Thanks
    4
    Weer ff een update. Ik heb de komende twee a drie weken een behoorlijk project voor de boeg. Mijn oom is helaas afgelopen vrijdag overleden. Hij is zijn hele leven een echt fanatieke vogelliefhebber geweest. Ik had ook regelmatig contact met hem. Gisteren ben ik wezen kijken bij zijn volière en heb mijn neef en nicht gesproken. Hij heeft in zijn laatste uren nog expliciet aangegeven dat ik zijn rode Kardinalen moet krijgen. Die gaan dus nooit meer bij mij weg. Mijn neef en nicht gaven zelf nog aan dat ik voor mijzelf zoveel mag uitzoeken als ik wil. Ik heb aangeboden om alles mbt de vogels voor hun af te wikkelen. Ze hebben niets met vogels en geen idee wat ze ermee aan moeten. Ik zal het gros van mijn eigen vogels snel moeten verkopen en wat ik niet wil houden van mijn oom moet ook weg. Ik kan het lang niet allemaal bergen. Iemand tips hoe dit handig aan te pakken?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    327
    Allereerst mijn condoleances met je oom.

Wat je kan doen met de vogels die je niet wil is een opkoper bellen.
    Dan krijg je niet het meeste, maar je bent er in 1x vanaf.

Senior lid
    Thanks
    4
    Dank je Ton, ik heb het al geregeld met mijn vogelhandelaar hier in Drachten. Hij heeft vandaag bijna al mijn vogels opgehaald. Zondag gaan we alles weg halen bij mijn oom. Ik ben hier erg blij mee. Nu maar eens kijken wat ik zelf ga houden. Mijn zee aquarium is ook nog steeds in aanbouw. Ben tegen een nieuw filtersysteem aangelopen bij Diebo in Utrecht. Kan dus alles wat ik al had gekocht weer verkopen. Zo blijf je bezig.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    327
    Wat voor vogels heb je nu nog ?
    Mooie zaak he Diebo, kwam er ook vaak.

Senior lid
    Thanks
    4
    Zelf had ik nog een Koppel Japanse Nachtegalen en Cuba vinken in de volière de rest verkocht. In de kweekkooien, 3/2 bonte Goulds en koppel Dornastrildes. Vandaag opgehaald bij het huis van mijn overleden oom; koppel rode kardinalen, koppel gele Binsen, koppel hele mooie gele 3 kleur papegaai amandine, koppel masker amandine. De handelaar had nog nooit zulke knal gele 3 kleuren gezien. Heb ook nog koppel Forbes papegaai amandine met 4 jongen. Die waren nog niet zelfstandig dus in een kooi.

Diebo zeker een mooie zaak. De zeeaquarium ziet er top uit met vakkundige mensen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    327
    Mooie vogels weer erbij. Zal wel even duren voor de rust weer terug keert in de volière

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten