Pagina 3 van de 27 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 268

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Je gaaskeuze moet zodanig zijn dat je vogels er niet doorheen kunnen. Als je b.v. goudbuikjes wil, die gaan zo door 16mm heen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Senior lid
    Thanks
    1
    Hoe zit het met cubavinken? Deze zijn ook behoorlijk klein. Voor welke vogels is 16mm nog meer te grof?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    ik vind het er mooi uitzien, ik hou wel van strak en clean.....

ik zou kiezen voor de 12.7 mm, dan kan je altijd kiezen wat je wil.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    1
    Zal met 12,7mm het zicht niet veel minder zijn dan met 16mm? Het is wel iets voordeliger, maar zwart gaas blijft erg duur. Ik hoop binnen nu en 3 weken mijn binnenhok klaar te hebben. Ben er nog niet uit waarmee ik ga verwarmen. Het zal zo een oliegevulde elektrische radiator of zo een Econo Heat plaat worden. Die laatste ken ik niet zo. Wil natuurlijk zo voordelig mogelijk stoken in mijn schuur.

Senior lid Yoran's Avatar
    Thanks
    4
    Ikzelf heb gaas van 15mm en de kleinste vogels die ik heb zitten zijn kleine cubavinken en blauwgrijze roodstaartjes. De jongen van de cubavinken proberen wel maar deze gaan er niet doorheen. Zijn ook wel bollige vogels een vogel met een meer spitse bouw zal er al sneller doorkunnen denk ik.

grtjs
    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Senior lid
    Thanks
    6
    Het mindere zicht met 12,7 mm gaas valt reuze mee. Ik heb die in de zwarte uitvoering.
    Mijn binnenruimte verwarm ik met een oliegevulde radiator. Het is ook afhankelijk van hoe goed de binnenruimte geïsoleerd is dat je goed kijkt op welke temperatuur je instelt. Het eerste jaar moest ik € 600,00 bijbetalen. De ruimte is 12 m2 Nu verwarm ik afhankelijk van met welke vogels ik wil kweken. Zijn het de Goulds dan weinig verwarming, zijn het de Am. Sijzen dan gaat de temperatuur op 18 graden.
    Mogelijk is zo'n Econo plaat voordeliger in het gebruik maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Laatst gewijzigd door G de Beer; 27-11-2016 om 18:27.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    ik heb die econo plaat, maar ik zou het verbruik niet weten.

met de vogels die ik nu heb, hangen ze daar werkeloos te zijn.

een voordeel is wel dat ze heel plat zijn, je hangt ze makkelijk in het nachthok.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    1
    Tsja, zal even kijken wat ik neem. In de aanschaf zijn beide niet duur. Misschien kan ik er een energiemeter aan hangen. Volgens mij kun je daarop aflezen wat het ongeveer verbruikt.

De wanden van mijn hok zijn 14cm dik met tussen de bekleding glas-/steenwol. Welke van de 2 weet ik eigenlijk niet. De vloer en dak zijn ook geïsoleerd. Het vogeldeel is ongeveer 8,5 m2 groot. Ik wil in principe in eerste instantie geen vogels nemen die op 18 graden moeten zitten. Wat ik ga nemen ben ik nog niet uit. Tot wanneer zijn de meeste soorten nog goed verkrijgbaar?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    hoe bedoel je met wanneer de meeste soorten goed verkrijgbaar zijn ? de vogels ?

vogels zou ik pas in het voorjaar gaan kopen, dan kunnen ze gelijk de voliere in.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    1
    Ik heb zelf de ervaring dat je in het voorjaar en zomer niet zo best aan vogels kunt komen. Veel kwekers hebben dan volgens mij de meeste jonge vogels weg gedaan.

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten