Pagina 2 van de 28 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 276

Onderwerp: Nieuw huis/tuin, nieuwe volière

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    ik gebruik gewone zwarte verf.

1 dag van te voren, maak ik het gaas schoon, met water en een harde borstel.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    4
    Ziet er prachtig uit.

Senior lid
    Thanks
    7
    Ziet er mooi uit. Wat voor vogels wil je erin gaan houden?

Wat de tuin betreft, zie ik het goed dat een heel groot deel hiervan betegeld is? Hoe wordt het water afgeleid als er een (langdurige) stortbui is? Ik denk bijvoorbeeld aan de laatste twee weken.

Senior lid
    Thanks
    1
    Welke vogels weet ik nog niet. Ik heb in mijn vorige voliere van alles gehad, maar ben nog niet de ware tegen gekomen. Ben eigenlijk al heel wat jaren aan het zoeken. Weet ook nog niet of ik voor wat minder vogels ga en dan wat exclusiever of voor het tegenovergestelde. Voor tips houd ik mij aanbevolen.

Er komt een goot in de bestrating aangesloten op de hemelwaterafvoer. Misschien neem ik nog een extra goot. Er kan ook dusdanig gestraat worden dat het water naar de zijkanten weg kan. Er loop een pad om een deel van de tuin.

Wie heeft er tips mbt overdekken(polycarbonaatplaten). Mijn voliere gaat weer bestaan uit Alu panelen. Ik kan helaas aan de zijkant met de buren niet hoger dan misschien 205cm. Ik moet afwateren richting mijn tuinzijde. De panelen zijn 2 meter hoog dus heb niet meer dan 5cm afschot. Dit is niet veel. Daarnaast zijn panelen kaarsrecht en lijkt het mij lastig aan de zijkanten om dit mooi dicht te krijgen. Wie heeft misschien een link met voorbeelden van schuine daken met polycarbonaatplaten incl dakgoot?

Groetjes,

Hans

Hallo Hans,

Qua bouw kan ik je niet verder helpen.

Qua vogels wil ik best met je meedenken/-dromen Persoonlijk zou ik altijd gaan voor een leuke uitdagende soort. Nu ken ik jouw ervaringen, kennis en wensen nier, maar als ik ooit zo'n prachtige voliere zou bezitten zou ik persoonlijk gaan voor een passerina soort. Mooie vogels om te zien, die ook een leuk deuntje fluiten. Je hebt de ruimte dus je zou er nog een andere soort bij kunnen zoeken. Ben ooit bij Ton geweest en die heeft een prachtige ruime beplante volière waarin hij 'slechts' twee moeilijkere soorten houdt. Of kijk eens op Youtube naar de filmpjes van forumlid Ron: https://www.youtube.com/channel/UCGa...n6ueo_1zR5XKMw

Succes met de verhuizing, bouw van jouw voliere en de keuze voor de vogelsoort(en). En houd ons op de hoogte.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    1
    Het moeten niet te kwetsbare vogels zijn want ben doordeweeks eigenlijk niet thuis. Mijn vriendin moet dan de vogels doen en dat is niet meer dan voer en water geven. De passerina soorten zijn idd erg mooi. De Schamalijster lijkt mij ook wel wat. Ze zingen in ieder geval prachtig en zien er ook goed uit. We inden het wel belangrijk dat er wat te zien en te beleven is in de voliere.

Ik hoop nog steeds die mij wat tips en tools kan geven mbt het dak.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    260
    5 cm afschot is al genoeg hoor.
    groeten Ton

Senior lid
    Thanks
    1
    Zo, daar zijn we weer, even een kleine update. Het is een tijd stil geweest in mijn topic, maar dat had zo zijn redenen. Ik ben inmiddels verhuist en de tuin is ook net klaar. De tuin is conform de tekeningen in dit topic aangelegd. Ik heb zelfs al wat planten staan in het deel waar de volière moet komen. Dat het allemaal zo lang duurde had vooral te maken met wat ellende met mijn schuur. De bouwer bleek niet zo een betrouwbaar persoon, maar gelukkig staat de schuur er nu toch. Ik heb even wat foto's bijgevoegd van de schuur en de locatie waar de volière gaat komen. Het linker deel van de schuur wordt voor de vogels. Ik heb een wand laten plaatsen in de schuur met een deur. Mijn volièrepanelen ga ik verkopen. het is de bedoeling dat de boel van hout wordt gebouwd met zwart gaas. Dat laatste is trouwens een erg dure grap vind ik. de reden dat ik de panelen weg doe heeft te maken met het feit dat je met hout flexibeler bent. Voor het binnenhok ga ik nog wel panelen gebruiken.

Foto's zijn niet echt goed, maar is te doen.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Mooi strak uitgevoerd Hans.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Senior lid
    Thanks
    1
    Het is idd een behoorlijk strakke tuin. Kan mij voorstellen dat niet iedereen dat mooi vind. Wij houden wel van strak, clean en onderhoudsarm. Als straks alle planten wat groter zijn dan ziet het er natuurlijk wel wat minder strak uit.

Ik heb net al mijn panelen verkocht. Had de advertentie er net op staan. Ben aan het kijken naar dat gepoedercoat gaas. Het valt mij op dat de prijs hiervan bijna overal gelijk is. Met mijn panelen vond ik het lastig om de maaswijdte te kiezen. Nu sta ik weer voor deze keus. Ik had in mijn panelen 16mm zitten. Het moet voor mij een allround gaas zijn. In de toekomst moeten kromsnalvels ook mogelijk zijn, geen grote exemplaren. Ik heb altijd het idee dat je met 12,7mm minder goede inkijk hebt dan met grover gaas. Tsja, wat zal ik doen?

Pagina 2 van de 28 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Eindelijk een huis met tuin
    Door Berend R.K. in forum Buitenshuis
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 02-05-2013, 20:39
  2. Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.
    Door Marie in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 09-02-2013, 09:18
  3. nieuwe huis parkiet
    Door hielke in forum Grasparkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 14-06-2012, 15:47

Forum Rechten