Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diverse dode vogels in korte tijd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diverse dode vogels in korte tijd


  • #2
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Oh ja er zit een nachthok bij helemaal tochtvrij maar die gebruiken ze niet.

        Opmerking


        • #5
          Hallo Raquel,

          Dit is heel vervelend voor je. Mijn ervaring (goulds) is dat de vogels best wel tegen kou kunnen. Zeker je vogels die al lang in de voliere verblijven. Vrees dat je snel op zoek moet naar een andere oorzaak.
          Er is iets bij je verandert. Heb je iets geverfd ander schoonmaak middel of iets dergelijk. Denk toch dat je een mest onderzoek moet laten doen of er sprake is van een ziekte.

          Opmerking


          • #6
            Ik Ben er ook bang voor.
            Ik kijk het nog even aan. Wij maken het hok alleen schoon met lauw water. We hebben niks anders gedaan alleen de Schotten vroeg weg gehaald. Er is 1 zebravink wat kaler op zijn koppie en pikt zichzelf veel alsof hij jeukt heeft maar dat hebben we al een keer eerder met een nest jongen gehad en hij is ook de enige.
            Ze zijn allemaal levendig en dan ineens gaan ze alleen maar liggen slapen en dan weet je dat het dezelfde dag of de dag erna gebeurd is.
            Waar zou ik het hok mee kunnen ontsmetten???
            Ik durf nu ook geen jongen meer geboren laten worden.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Je zou een dode vogel kunnen laten onderzoeken bij een vogeldierenarts en eventueel ook een mestonderzoek laten uitvoeren.
                --
                Hier heb je nog een linkje waar ziekten in genoemd worden, misschien kun je hier zelf wat gaan zoeken:
                https://www.zoekdierenarts.nl/klacht...uw-dier/vogels
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Bedankt voor de reacties.

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      heb je soms muizen (gehad)? Muizen plassen in het eten en veroorzaken rodentiose, wat fataal is voor degenen die er van eten. De besmette vogels besmetten dan ook de hele kolonie.

                      Ik geloof niet in het koudeverhaal van de kanaries. die zijn genoeg gewapend om zelfs bij vorst buiten te overleven. Ik vermoed dat je het elders moet zoeken.
                      Last edited by parakeetplaza; 07-05-2016, 13:09.
                      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                      Opmerking


                      • #12
                        Denk ook niet aan de kou...

                        Eerst zal je moeten afvragen of je iets hebt veranderd of aangepast voorafgaand aan de periode waarin de vogels dood zijn gegaan? Dat kan bijvoorbeeld voeding zijn.

                        - Heb je last van ongedierte?
                        - Heb je iets geschilderd in de ruimte?
                        - Staat er een plant in die giftig is?
                        - Heeft de buurman de bbq soms vaak aanstaan?
                        - Hoe ziet de ontlasting van de vogels eruit? Hoe snel is een vogel dood? Zijn er ziektesymptomen? Zitten de vogels bol of gaat het van het ene op het andere moment?
                        Bekijk mijn vogels op:

                        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Last van ongedierte hebben we niet heb ik het idee.
                            We hebben niks veranderd. Sommige gaan bol zitten en lijkt net of ze slapen de andere liggen ineens dood ergens in het hok. Het rare vind ik het is elke dag 1 of een dag niks vanmorgen weer 1.
                            De ontlasting zie ik niks vreemds aan.

                            Opmerking


                            • #15
                              Kan eivoer een boosdoener zijn

                              Opmerking

                              Working...
                              X