Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Diverse dode vogels in korte tijd

Junior lid
    Thanks
    0

Diverse dode vogels in korte tijd

Hallo allemaal.

Wij staan voor een raadsel. Wij hebben een volière met kanaries, Japanse meeuwen, zebravinken en een Mexicaanse Roodmus.
    Een week of 5 geleden is alle ellende begonnen we verloren binnen 1 week tijd 3 kanaries en 1 zebravinken. Doordat we geen kanaries meer hadden hebben we 6 nieuwe gekocht. Van deze 6 waren er binnen 1,5 week alweer 4 dood. In dezelfde periode overleed ook onze enige Roodmus en nog een stuk of 2 zebravinken. Ik dacht dat het misschien door de kou kon komen dus heb op koningsdag de Schotten weer voor de volière geplaatst. Althans voor de helft zoals wij dat elk jaar doen. Helaas is er vanaf toen weer een kanarie en een aantal zebravinken overleden. Wat kan het zijn hopelijk weten jullie het.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Heb je een voliére met of zonder nachthok. Verwarmd of onverwarmd. Zaten die vogels die doodgegaan zijn al lang in die voliére?
    Die nieuwe vogels kwamen die van binnen of van buiten? Het is nogal een overstap als je vogels vanuit binnen zomaar buiten plaatst.
    Heb je veel muizen misschien? Schotten plaatsen tegen de kou is prima maar als de vogels al teveel geleden hebben kunnen ze alsnog prima dood gaan.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Junior lid
    Thanks
    0
    Hoi Henk,

De nieuwe kwamen van binnen vandaan dus denk ook dat die daarom dood zijn gegaan. De andere zitten al 2 jaar in de buiten volière en is nooit verwarmt geweest.
    Vanmorgen lag er weer een zebravink dood op de grond.
    Ik heb nu alle beplanting en het houten boompje die gemaakt is van takken weg gehaald. Hier zat trouwens een vetbol aan voor buiten vogels kan dat het zijn geweest.
    Ze krijgen volière zaad en momenteel wel extra eivoer.
    Van de nieuwe kanaries leeft er nog 1.

Junior lid
    Thanks
    0
    Oh ja er zit een nachthok bij helemaal tochtvrij maar die gebruiken ze niet.

Senior lid
    Thanks
    3
    Hallo Raquel,

Dit is heel vervelend voor je. Mijn ervaring (goulds) is dat de vogels best wel tegen kou kunnen. Zeker je vogels die al lang in de voliere verblijven. Vrees dat je snel op zoek moet naar een andere oorzaak.
    Er is iets bij je verandert. Heb je iets geverfd ander schoonmaak middel of iets dergelijk. Denk toch dat je een mest onderzoek moet laten doen of er sprake is van een ziekte.

Junior lid
    Thanks
    0
    Ik Ben er ook bang voor.
    Ik kijk het nog even aan. Wij maken het hok alleen schoon met lauw water. We hebben niks anders gedaan alleen de Schotten vroeg weg gehaald. Er is 1 zebravink wat kaler op zijn koppie en pikt zichzelf veel alsof hij jeukt heeft maar dat hebben we al een keer eerder met een nest jongen gehad en hij is ook de enige.
    Ze zijn allemaal levendig en dan ineens gaan ze alleen maar liggen slapen en dan weet je dat het dezelfde dag of de dag erna gebeurd is.
    Waar zou ik het hok mee kunnen ontsmetten???
    Ik durf nu ook geen jongen meer geboren laten worden.

Junior lid
    Thanks
    0
    Schuin achter ons woont een buurman die zelfs 2 volières heeft 1 met kanaries en 1 met parkieten en die heeft er geen last van. En jij snapt er ook niks van hoe dat bij ons kan.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Je zou een dode vogel kunnen laten onderzoeken bij een vogeldierenarts en eventueel ook een mestonderzoek laten uitvoeren.
    --
    Hier heb je nog een linkje waar ziekten in genoemd worden, misschien kun je hier zelf wat gaan zoeken:
    https://www.zoekdierenarts.nl/klacht...uw-dier/vogels
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Junior lid
    Thanks
    0
    Bedankt voor de reacties.

Senior lid Sytze F's Avatar
    Thanks
    35
    Komen al je vogels misschien bij dezelfde dierenwinkel/kweker vandaan?
    Waarom gebruiken ze het nachthok niet, voer je in de buitenvolière?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 23-03-2016, 14:41
  2. Ontwormen van diverse voliere vogels
    Door marjolijn69 in forum Andere parkieten
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 16-11-2012, 13:20
  3. Reacties: 1
    Laatste Bericht: 26-08-2011, 18:26

Forum Rechten